Intressekoll Hondaträff i samband med Nya CTR premiären

Här diskuterar vi kommande träffar och event, även bankörningar.
Ejan
Bil: Ford Fiesta 2010
Namn: Erik Leander

Tjohopp

Var till lokala Honda-återförsäljaren idag och snackade lite ..la fram ett förslag på att få fram en ett gäng Hondor av varierande modeller i samband med premiären av nya Civic Type R ,,sen efter det kanske man kan ta och glida runt lite och göra stan osäker ?

han ställde sig väldigt positiv till det :thumbup: så min fråga är hur många skulle vara intresserade av att ställa ut sin bil och snacka lite skit med likasinnade ?? promota Klubben lite så folk för upp ögonen för oss och Hondas andra modeller

som det ser ut nu så får han in nya Type R + S2000 slutet av Mars början av April

träffen behöver ju inte äga rum precis vid lansering sa han utan det kan ske när det passar oss bäst så vi kan få ihop ett gäng bilar...han sa ingen gräns så det vore kul med ett jäkla massa Hondor äldre som nya orginal raceinspirerade och stylingbyggen.kort sagt äger du en Honda och har intresse kom dit :)

dom ska även försöka få tag i Tomas Engström och om han vill ta ditt sin Racebil

vilka är intresserade ?? räknar starkt med dala-ligan + gävlegänget :thumbup: gärna från andra län också
Senast redigerad av Ejan den 15 mars 2007, 10:55, redigerad totalt 1 gånger.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Krister

Bra jobbat!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem
Namn: Jonny Lakemountain
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

haha, visst kan man kanske komma dit å mingla lite, men å "ställa ut" vettefan.
är ju knappast raceinspirerad eller stajlad för den delen.

Jimpan är väl säkert på han..
Honda Civic Type R -15
Ejan

Krister tackar :)

jonny klart du ska ställa ut preluden..det är ju en udda bil ..skrev lite fel förut så jag edita..menade inte bara styling och racingbyggen utan givetvis alla Hondor

klart du och jimmy ska hit :) 2st ovanlig Honda modeller är kul
Gladen

Är min körbar så kommer säker jag o bror dit en sväng. :) Vore trevligt.
076 799 25 11
ALIVE.SE
Bahnwaffe
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

har jag fått mina coilovers å fälgar å det sitter monterat, då är jag på

annars vette fan, inge kul å visa upp ett höghus med fälgar kantstötta mer än på min morsas opel =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Krister

Visst är det väl skoj att visa bilarna när de är som allra allra hetast... men för en hondahandlare som gör något av en bilpremiär tror jag det är klart intressant att bara kunna visa upp ett gäng bilar från en och samma tillverkare. Så var inte så hårda mot er själva nu utan se till att visa mångfalden i HPC istället för att nedvärdera er egen bil.

Kör:
JMKD

Jag är i Falun då och då. Om det här evenemanget skulle hållas när jag är i krokarna ansluter jag gärna.
Martin Dahllöf
Ejan

vore jäkligt kul med en S2000 :) kolla här med jämna mellanrum
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Har jag bara fått ut bilen så kommer jag :thumbup:
Decson

Accord Type-R kommer då alla gånger, om det inte strular tills sig med nå datum, har mycket inbokat men kommer inte ihåg datumen, det gör andra.. Tyvärr så hinner jag inte få i esin i civicen och mappa den innan, funkar väl ändå med org.motorn iofs..
edit: pappskalle, skrev så det lät som att jag skulle i med en esi i atr'en
Senast redigerad av Decson den 15 mars 2007, 16:13, redigerad totalt 1 gånger.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
ziggy

JMKD skrev:Jag är i Falun då och då. Om det här evenemanget skulle hållas när jag är i krokarna ansluter jag gärna.
Jasså? Hör av dig om du är här uppe i krokarna ngn gång. Jag har ju flyttat "hem" igen så jag bor i Leksand för tillfället. Vore kul om du kunde kika förbi med din bil. Vill ju se hur den ser ut nu! :D

Jag kan nog vara med om det är så. Kommer att vara där, men ställa... det får vi se.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Decson

slutet av mars närmar sig =)
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
JMKD

<!--quoteo--><div class='quotetop'>CITERA</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jasså? Hör av dig om du är här uppe i krokarna ngn gång.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag åker gärna till Leksand nån dag, var flera år sen sist. Då kan vi racea runt Siljan. :D
Martin Dahllöf
Ejan

jepp det gör ju det...ska snacka mer med han nu i veckan får se när han får in bilarna..sen kommer det en tid :)
ziggy

JMKD skrev:Jag åker gärna till Leksand nån dag, var flera år sen sist. Då kan vi racea runt Siljan. :D
Det låter som en bra idé! Bara att höra av sig. Klart vi tar en sväng och testar bilarna lite då :)
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"

|teeBoy|

Hei! I Norge har vi også fått til noe lignende. På ett av de to store hoved treffene vi skal ha(bane treff), så har vi fått til ett opplegg slik at Honda Europe stiller med den nye civic type R, sånn at vi får sitte på noen runder med den. skal bli morsomt.

johnny - http://www.club-honda.org
-K-
Namn: Kalle Fors

låter bra det här =) kommer också dit.
Senast redigerad av -K- den 24 mars 2007, 01:30, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type R -07
Accord Type S Tourer -07
Civic Type R -05
Civic Aerodeck -98
Accord Type S -06
S2000 -01
Civic ESi -92

Garaget
ziggy

^^ Såg att det var någon som var ute och luftade kärran i fredags :D

Ejan

vem kan det ha varit ? :shock1:
Ejan

mitt intresse svalnade ganska rejält när det visar sig att säljaren ej tillåter provkörning av nya Type R...den står bara där och glänser och ska alltså inte gå på vägarna förns den blir såld typ...tog förgivet att bilen är till för att testas.

vad säger ni andra ??
ziggy

Pratat med han sen vi pratade? Ja du vet ju vad jag tycker... Gillar inte att man inte får provköra, eller det får man ju, "men då ska han åka med och då får man lov att köra lugnt"! Vet inte hur han hade tänkt om våran träff, om det var planerat att vi ska få provkära den eller ngt.

Jag ska fn, se till att få provköra den och så han följer med i bilen, så ska han få se hur man kör lugnt... :P

Krister

Är väl inte så konstigt att han inte är helt pigg på provkörning av den... var väl förra sommaren som de fick två CTR´r kvaddade på grund av buskörning.

Kör:
kenny
Namn: Kenny

blir det nånting så kommer jag gärna förbi, men det e synd att man inte får provköra..
mvh kenny
Kenny Elg

Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
ziggy

Krister skrev:Är väl inte så konstigt att han inte är helt pigg på provkörning av den... var väl förra sommaren som de fick två CTR´r kvaddade på grund av buskörning.
En har jag hört talas om. Och det var väl Autopunkten i Sthlm!?

Men nu pratar vi inte om att "Johan 18år" kommer in och vill provköra. Nu står jag där med en CTR-05 och vill byta in (ja, tror han iaf) och får inte köra bilen. Även en annan kille som så gott som gjort klart med byte, d.v.s inbytespris och mellanskillnad, och som inte heller fick köra. Så, jo, jag tycker det är konstigt och fel. Om man ska byta så kommer jag inte att köpa bilen där. Det kommer att göras på firman som låter mig provköra bilen. Så enkelt är det!

Och en kommentar som "det finns flera sportbilar som man inte får provköra innan köp" känns aningen oseriös. Visst att CTRen är en rolig, snabb bil men sportbil.. nja. GTI bil skulle jag kalla den. Dom "andra" sportbilarna som han pratar om gissar jag är Porsche, Lamborghini, Ferrari m.fl.

Bergan

Autopunkten fick en CTR kvaddad för nästan precis 2 år sedan. Men dom låter en provköra bilen ändå. Tack vare att jag fick provköra den där så köpte jag min CTR där med.

Men annars kan man ju göra som dom gjorde på Din Bil när vi skulle provköra Golf GTI, eller hur Ziggy?! :)
Vi fick skriva på ett papper där vi var tvunga att betala 25.000:- i självrisk om vi pajjade bilen samt att dom tog en papperskopia på ens körkort. På det sättet kör man säkert betydligt lugnare samt att handlaren vet att dom inte står med en trasig kärra om något händer.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ejan

jag röstar för att vi styr upp en Hondaklubben-träff senare i sommar istället....samlas snacka lite skit ,köra på lite trevliga vägar och kanske uppsöka nån trevlig grillplats.
Skriv svar