MANTORP PARK 10/5 2015!
- Erajk
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Adolfsson
Sorry om det varit uppe tidigare, men det finns möjlighet att teckna 1dagars SMA på plats va? 
Honda S2000 AP2 Science Of Speed Kompressor
352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

352whp - 300wnm
Ljungbyhed 1.07.9 (Nissan 350z)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)

-
JimmyW92
- Bil: CTR Ep3
- Namn: Jimmy Wännström
Kom precis på gratislösning som många säkert har
Arbetsbyxor och Skjorta. Det är väll inga problem att det är knappar? Är ju heltäckande.
Är det nå regler på handskar? Och kan man ha en motorcykelhjälm typ: http://www.hjalmlagret.se/mc-hjalmar/je ... 41-genesis
Med visiret bortplockat?
Vet inte vilken standard ni anser är "godkänd" så =/ Kan inte standarderna oavsett så 
Är det nå regler på handskar? Och kan man ha en motorcykelhjälm typ: http://www.hjalmlagret.se/mc-hjalmar/je ... 41-genesis
Med visiret bortplockat?
Jimmy Wännström
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
Kramfors förort!
Honda CTR EP3 2002
Saab 1.8t 9-3
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Hondaklubben specar bara att man skall ha godkänd hjälm på sig.
Däremot så bör man själv fundera över syftet. En MC hjälm har sällan syftet att skydda mot brand då du sällan råkar ut för den situationen på en MC. Så om olyckan är framme så kommer du i värsta fall att överleva men med smält plast över ansiktet och aningen förändrat utseende. En hjälm skapat för bilsport är därför ingen dum idé.
Handskar samma sak. Först och främst så kommer du bli svettig om handen och EP3 ratten blir då lätt lite halkig. Man får bra grepp med handskar och i det syftet så duger det mesta. Jag resonerade dock som så när jag köpte mina långa Alpinestarshandskar att i händelse av brand så vill jag kunna försöka knäppa loss mig och ta mig ut. Då är fungerande händer en bra idé.
Den högre klassingen som finns tål att slickas av lågor i en minut om jag inte minns helt fel. Det är en evighet i en bilbrand kan jag tro. Egentligen vill man så klart köra med heltäckande overall samt skor men man har ju i regel en budget att tänka på.
Gällande kläder så har jag kört med jeans och långärmad t-shirt. Det är ju bomull
EDIT: Googlade fram nån slags bekräftelse på det jag skriver
http://www.autolife.se/page/36202/
Däremot så bör man själv fundera över syftet. En MC hjälm har sällan syftet att skydda mot brand då du sällan råkar ut för den situationen på en MC. Så om olyckan är framme så kommer du i värsta fall att överleva men med smält plast över ansiktet och aningen förändrat utseende. En hjälm skapat för bilsport är därför ingen dum idé.
Handskar samma sak. Först och främst så kommer du bli svettig om handen och EP3 ratten blir då lätt lite halkig. Man får bra grepp med handskar och i det syftet så duger det mesta. Jag resonerade dock som så när jag köpte mina långa Alpinestarshandskar att i händelse av brand så vill jag kunna försöka knäppa loss mig och ta mig ut. Då är fungerande händer en bra idé.
Den högre klassingen som finns tål att slickas av lågor i en minut om jag inte minns helt fel. Det är en evighet i en bilbrand kan jag tro. Egentligen vill man så klart köra med heltäckande overall samt skor men man har ju i regel en budget att tänka på.
Gällande kläder så har jag kört med jeans och långärmad t-shirt. Det är ju bomull
EDIT: Googlade fram nån slags bekräftelse på det jag skriver
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
ZukaXenon
- Bil: Civic Type R -15
- Namn: Markus Thorstensson
Är det så att man kan köra in sin bil till depån men inte köra ? Har en accord och känner att det inte är något att köra runt med utan vill hellre titta på era bilar och bara "ställa ut" min
- posterman360
- Bil: civic type R ep3
- Namn: Robert påhlsson
Marcus , åker du från nödinge?
070-4700787
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
Robert Påhlsson
Team Japtuning
Kör : Ep3
070-4700787
E.S.F el service AB
jir måleri AB
Ivarssons RÖR AB
ventilationskontroll aeolus AB
- four
- Bil: ek3
- Namn: Ingemar Eriksson
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Synd att man missar det dålowpass skrev:Alla är välkomna till rum 32. Clash bjuder på Thai massage +++
Åker ner imorrn.
Ingemar Eriksson 073-959 06 46
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
Kör:
Civic MB9 -98 Accord tourer 2,0 -03
Civic Ek3 -96
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times