Olja i växellådan...
Passade på att byta olja i lådan i helgen när jag ändå bytte koppling och hade den nere på lyften. saken var ju bara den att jag visste inte hur mycket olja jag skulle ha i var även så dum så jag hälde ut den gammla i ett fat som det redan var olja i så svårt å mäta hur mycket det var
men jag tänkte att jag gör väll som vanligt och häller upp till nivå pluggen... saken var den att enligt det måttet jag använde så var det säkert MINST 3 liter olja som jag hälde i...
efter att sedan ha sökt runt lite här på förumet så har jag läst att man bara ska ha 2.1 L i en y21, stämmer det? och isånna fall hur fan lyckades jag ha i så mycket? e inte nivåpluggen där för en anledning?
e det någon fara med att köra med för mycket?
ska jag helt enkelt göra så att jag tömmer lådan på olja igen, mäter upp exakt 2,1 L och häller i det?
efter att sedan ha sökt runt lite här på förumet så har jag läst att man bara ska ha 2.1 L i en y21, stämmer det? och isånna fall hur fan lyckades jag ha i så mycket? e inte nivåpluggen där för en anledning?
e det någon fara med att köra med för mycket?
ska jag helt enkelt göra så att jag tömmer lådan på olja igen, mäter upp exakt 2,1 L och häller i det?
Erik Svensson
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............