gnisslande/tjutande ljud...

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
baltis

bytte kopplingen på civic i helgen och nu har jag upptäckt ett gnisslande/tjutande/vinande ljud som uppstår så fort man inte kopplar ur eller vad man ska säga... har ingen betydels vilken växel man har i eller om man har friläge i lådan... men så fort man kopplar ur försvinner ljudet...

något tips på vad det kan vara? :)
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
MZM
Namn: Martin EK

Ett dåligt urtrampningslagret brukar väl vina/tjuta när när man inte har kopplingen nedtryckt?
Martin Ek
baltis

Jo men saken är ju den att det är ett helt nytt urtrampningslager som jag satt dit....

någon måste väll ha något tips?
Erik Svensson

Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
GoMeR
Namn: Ramtin Deyhim
Kontakt:

har du satt dit lagret rätt ?
väldigt lätt att misstolka hur den ska sitta har jag för mig.
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
baltis

det kan ju bara sitta på ett sätt? :) var inne hos han jag köpt den hos igår ivarje fall... ägaren hade semester men pratade med chefen för verkstaden och han lyssnade och sa "ja även nya lager kan ju vara dåliga ibland..." så skulle ta det med ägaren så fort han kommer tillbaka från semestern så antagligen blir det väll så att dom helt enkelt får byta lagret åt mig kostnadsfritt....
Erik Svensson

GoMeR
Namn: Ramtin Deyhim
Kontakt:

vore najs. Ifall du fått ett dåligt lager så skall ju du inte bara få ett nytt utan den nya skall sitta utan arbete för dig =)
Göteborg
mob 0736581186
mail gomer@live.se
Skriv svar