Motorlampa civic vti -92?
-
R.Grönberg
- Bil: Honda Civic VTI
- Namn: Robin Grönberg
Min motorlampa började lysa på min vti igår. Tycker inte den går riktigt rent heller, rycker till ibland. Går det koppla upp mot data
Eller hur ska jag göra smidigast? Några vanliga fel? Köpt nya stift så ska byta dom nu idag se om jag märker ngn skillnad
Eller hur ska jag göra smidigast? Några vanliga fel? Köpt nya stift så ska byta dom nu idag se om jag märker ngn skillnad
Robin Grönberg
Honda Civic Vti -92
Honda Civic Vti -92
-
R.Grönberg
Tack för ett bra svar fredrik! Bytt stift, ingen skillnad, Dock var dom mkt dåliga så gjorde absolut ingenting.
Även gjort ett avgastest och det var jätte bra avgasvärden på bilen..
Laddat hem en sådan manual nu, och bygglat. Tyckte att det var felkod 9.
Alltså ska det vara , A problem with the Cyl sensor circuit ...
Kanske prova byta tändkablar?
Även gjort ett avgastest och det var jätte bra avgasvärden på bilen..
Laddat hem en sådan manual nu, och bygglat. Tyckte att det var felkod 9.
Alltså ska det vara , A problem with the Cyl sensor circuit ...
Kanske prova byta tändkablar?
Robin Grönberg
Honda Civic Vti -92
Honda Civic Vti -92
-
R.Grönberg
Okey, ja det låter ju inte bra alls, men nu igår och idag tog det mkt längre tid innan lampan tändes..
Vad är då galet? Ngt som går renovera eller bör den bytas ut bara?
Vad är då galet? Ngt som går renovera eller bör den bytas ut bara?
Robin Grönberg
Honda Civic Vti -92
Honda Civic Vti -92
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Nej det är inget bra alls, har varit med om det själv och om fördelaren låser sig kuggar kamremen över och det i sin tur kan orsaka ventilhaveri osv.
Så därför skall du inte köra med bilen förrens du kollat innanför fördelarlocket (om det är brunt damm där) det borde även låta/tjuta illa om fördelaren.
Ditt problem kan givetvis vara enbart givaren men det har jag aldrig hört talas om tidigare, är alltid lagret som börjar bli dåligt.
Finns dom som försökt byta enbart lagret men ja tror ingen har lyckats bra, en ny fördelarbotten från Honda är det som gäller.
Så därför skall du inte köra med bilen förrens du kollat innanför fördelarlocket (om det är brunt damm där) det borde även låta/tjuta illa om fördelaren.
Ditt problem kan givetvis vara enbart givaren men det har jag aldrig hört talas om tidigare, är alltid lagret som börjar bli dåligt.
Finns dom som försökt byta enbart lagret men ja tror ingen har lyckats bra, en ny fördelarbotten från Honda är det som gäller.
0736316013
-
R.Grönberg
okey. Jag har nu öppnat fördelarlocket och det var lite damm där,
sitter en skruv som håller rotorn, den har lossat så den har ätit på kåpan bakom rotorn (skyddsplast typ) och skruven låg mot ngt magnetisk där nere
kan ju lika gärna vara damm därifrån? inget glapp i axlen och inga som helst oljud iaf?
sitter en skruv som håller rotorn, den har lossat så den har ätit på kåpan bakom rotorn (skyddsplast typ) och skruven låg mot ngt magnetisk där nere
kan ju lika gärna vara damm därifrån? inget glapp i axlen och inga som helst oljud iaf?
Robin Grönberg
Honda Civic Vti -92
Honda Civic Vti -92
-
R.Grönberg
Rotorn är ditskruvad men den rycker ibland, vissa dagar mer vissa dagar mindre. Om jag varva den lite så är det inga problem, endast lugn körning.
Är det fördelarn som är paj lr? Har jag obd1 fördelare i min?hur ser jag skillnad?
Är det fördelarn som är paj lr? Har jag obd1 fördelare i min?hur ser jag skillnad?
Robin Grönberg
Honda Civic Vti -92
Honda Civic Vti -92