Hej! Tänkte dra på mig ännu mera jobb, och byta mina LMAs..
När man ändå är där och rotar, så undrar jag lite av vad man mer bör passa på att byta?
Ventltätningar?
Några packboxar osv?
Nämn gärna om det det är fler saker som brukar slitas mycket som man bör passa på att byta
Tack
pQlse
Att prata innan man tänker, är som att torka sig i röven innan man skiter..
Har du toppen löst kan du väll byta ventiltätning för att få det fräsh,men sitter toppen på och det är inget fel på skulle jag strunta i,jag tycker att det va lite små jobbit att får ur tätningar utan vettig verktyg.
Sen kan du väll passa på att byta kamtätning pluggen den som jämt läcker på b16a1 den plastpluggen som sitter bakom vtec ventilen.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Xchai skrev:Har du toppen löst kan du väll byta ventiltätning för att få det fräsh,men sitter toppen på och det är inget fel på skulle jag strunta i,jag tycker att det va lite små jobbit att får ur tätningar utan vettig verktyg.
Sen kan du väll passa på att byta kamtätning pluggen den som jämt läcker på b16a1 den plastpluggen som sitter bakom vtec ventilen.
Okej tack, nej jag hade inga planer på stt lossa toppen..
Bilen går hur bra och fint som helst bara det där tickandet/skramlandet som stör mig
hmm den vet jag inte vilken det är får kika på det..
Att prata innan man tänker, är som att torka sig i röven innan man skiter..
Jag hade även passat på o inspekterat packningen runt ventilkåpan och de 4 packningarna i ventilköpan för tändstiften...om dom är skadade eller torra så byt ut dom...handlar om ca 500:- hos Honda