Problem efter motorbyte. hackar vid högre varvtal

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
Ica_Stig

Hej.

allt började när jag körde av motorvägen. då tändes motorlampan och bilen gick slött.
går inte varva så mkt för då hackar den.

så kollade jag felkoder. först så fick jag ut 14 eller 41. kom inte riktigt ihåg. men sen så när jag hade kommit hem så fick jag ut felkod 4.
o felkod 4 är vad jag vet CKP Sensor?

och vad jag undrar e vart den sitter nonstans.?

o när jag väl kom hem så gick den knappt o starta igen.

motorn är en d16z6.

väldigt tacksam för svar.
Ica_Stig

Welen XLR8 Performance skrev:I fördelaren..

okej.. de e bara byta hela fördelaren eller går de byta bara den om man skruvar isär den?
ProfiileN
Bil: CRX VTi EE8 /is200
Namn: Kenny Andersson

kan va att kablarna är på fel också. hade samma problem med en alfa 75a förut.
www.garaget.org/ProfiileN
Profiilen@hotmail.com
facebook.com/profiilen

Crx VTi B16A2 -91
Ica_Stig

ProfiileN skrev:kan va att kablarna är på fel också. hade samma problem med en alfa 75a förut.
kablarna är på fel vadå? ;) de konstiga e att den gick bra till en början. sen helt plötsligt typ 20mil hemmifrån så tändes lampan :(
ProfiileN
Bil: CRX VTi EE8 /is200
Namn: Kenny Andersson

Ica_Stig skrev:<!--quoteo(post=582304:date=12 Mar 2010, 22:03:21:name=ProfiileN)--><div class='quotetop'>QUOTE(ProfiileN @ 12 Mar 2010, 22:03:21) <a href="index.php?act=findpost&pid=582304"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->kan va att kablarna är på fel också. hade samma problem med en alfa 75a förut.
kablarna är på fel vadå? ;) de konstiga e att den gick bra till en början. sen helt plötsligt typ 20mil hemmifrån så tändes lampan :(
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

heh jag läste bara rubriken innan ja skrev :)
Vet bara att Alfan börja hacka sig fram vid högre varvtal när tändkablarna va på fel.
www.garaget.org/ProfiileN
Profiilen@hotmail.com
facebook.com/profiilen

Crx VTi B16A2 -91
Användarvisningsbild
Micke 16v
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson

Det är troligtvis lagret i fördelaren som håller på att skära ihop. Har vart med om liknande ett antal gånger.

Skruva loss fördelaren och vrid på lagret så känner du att det kärvar, du kommer hitta brunt damm bakom fördelarlocket.

Starta inte bilen nått mera!!! Kolla detta först och främst enkelt gjort :)
0736316013
Ica_Stig

Micke 16v skrev:Det är troligtvis lagret i fördelaren som håller på att skära ihop. Har vart med om liknande ett antal gånger.

Skruva loss fördelaren och vrid på lagret så känner du att det kärvar, du kommer hitta brunt damm bakom fördelarlocket.

Starta inte bilen nått mera!!! Kolla detta först och främst enkelt gjort :)

okej.. tack så hemst mycket. har fixat en ny fördelare som jag ska hämta på måndag så bilen får vell stå tills dess. ;)
Skriv svar