AKUT HJÄLP HONDA CRX!!!!!

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
d-qvist
Bil: Honda crx v-tec
Namn: Jesper Dahlqvist

Hej, jag har lossat fjäderbenet vänster fram för att byta fjäder och nu när jag ska sätta tillbaka allt så kan jag inte trycka in det igen, alltså skivan och allt står snett 45º typ. Om någon fattar vad jag menar så snälla svara så snabbt som möjligt för jag har bara några timmar på mig att lösa detta, snälla!!
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Lossade du något från hjulupphängningen när du skulle byta fjäder?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
d-qvist

Jag kan ta bild om en halvtimma så får ni se hur det ser ut.

Men tror ni att det är drivaxeln som lossat? Hur svårt är det att fixa det? Är det bara att lossa damasken och justera in brickorna? Och hur ska dom justeras in när jag inte vet hur dom satt innan?

Är otrpligt yacksam för så många ideer och tips som möjligt då bilen måsta ut ur garaget idag och annars får jag rulla ut det på domkraften och ställa den utomhus på en pallbock eller nåt och då säljer jag den hellre meb de vill jag inte för jag har fastnat för hondan nu så jag vill gärna ha den kvar:-)
d-qvist

Fan filen är för stor:-( men är det svårt detdär med drivaxeln och justera?
Användarvisningsbild
Axzza
Bil: Honda Del Sol
Namn: Lasse Wilhelmsson

Det är rätt bökigt om man inte kan det. Går det inte att ladda upp bild på t.ex garaget eller facebook o kopiera bildadressen bara?
Lasse Wilhelmsson
Ängelholm
Användarvisningsbild
Bullet---
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

Känn med handen utanpå damsken till inre drivknuten och samtidigt rucka försiktigt fram och tillbaka så känner du om brickorna hoppat ur, har riktigt bra med tur har dem inte ramlat av helt utan bara glidit ur skålen, har själv lyckats få tillbaka det utan att lossa damasken.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
d-qvist

Nu har jag tagit av damasken och visst fan va de där felet va, men hur jag än lägger dom så kommer ändå inte axeln in för lagrena åker snett hur jag än gör:-( ska dom sitta på något speciellt sätt eller vad är det jag för fel??
Användarvisningsbild
Bullet---
Bil: Honda Civic EG K20
Namn: Andre´ Seppä Fritz

Hur ser lagerna ut? Är dem runda, kvadratiska eller rektangulära? Sen måste dem rakt i, kan haka upp sig om man försöker sätta i dem lite snett.
*Regionsombud Syd*
Andre´ Seppä Fritz
d-qvist

Nu är det fixat, tack för alla svar:-)
Skriv svar