Hade tänkt köpa Toyo R888 till hondan
men är lite osäker på dimensionerna
Det är 05ans originalfälgar dom ska sitta på
Fram
225/45-17 (231 breda)
Bak
235/40-17 (245 breda)
Hade velat ha 245 bak men nästa steg är 255 och det funkar väll inte så bra på en 8.5" fälg?
Ska jag beställa dessa eller är det något jag ska ändra?
Hälsningar
Marcus
Vilken dimension på R888? s2000
225 är för breda för dina 7" breda framfälgar tyvärr, 215 är det som gäller.
Jag vet inte vad jag skulle köra 235 eller 255 bak.... förmodligen 255, dom funkar på 8,5" fälg om än inte perfekt.
Jag vet inte vad jag skulle köra 235 eller 255 bak.... förmodligen 255, dom funkar på 8,5" fälg om än inte perfekt.
S2000
NSX
Accord
www.tojabygg.se
NSX
Accord
www.tojabygg.se
Kraft skrev:225 är för breda för dina 7" breda framfälgar tyvärr, 215 är det som gäller.
Om jag väljer 215 och 255 ska jag fortfarande köra på 40 och 45 i profil?
// Marcus
Marcus Lindblom
-
Tommie Blomqvist
Får nog bra fäste me 255bak och 215 fram.
Ser man på div galna japaner verkar det kunna gå att åka riktigt fort.
Men klart att 255fram och 285bak skulle ge några procent till i sidgrepp, men som sagt, det rullar tyngre och tar effekt raktfram.
Åker man överladdat och har gott och hästkrafter går det nog utmärkt att rulla fram på breda hjul. Men som vanligt ger nog rätt bromspunkter och spårval mera
Ser man på div galna japaner verkar det kunna gå att åka riktigt fort.
Men klart att 255fram och 285bak skulle ge några procent till i sidgrepp, men som sagt, det rullar tyngre och tar effekt raktfram.
Åker man överladdat och har gott och hästkrafter går det nog utmärkt att rulla fram på breda hjul. Men som vanligt ger nog rätt bromspunkter och spårval mera
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag lånar tråden en liten snabbis om det går för sig 
Om man ska köpa däck till -00 org. 16" fälgar. Vilken bredd bör man ha fram och bak på dem?
Om man ska köpa däck till -00 org. 16" fälgar. Vilken bredd bör man ha fram och bak på dem?
Peter Olsson
HyPeRiOn skrev:Jag lånar tråden en liten snabbis om det går för sig
225/50 bak och och 205/55 fram
Men det går nog att få på lite bredare däck!
Marcus Lindblom
-
Tommie Blomqvist
Annars kan jag rekomenderar att bredda orgfälgar som ett bugetaltenativ. Så får man på ganska trevliga däcksbredder på bil.
[b] Cybertuner[/b]
makan skrev:<!--quoteo(post=406500:date=23 May 2007, 14:21:31:name=HyPeRiOn)--><div class='quotetop'>CITERA(HyPeRiOn 4 23 May 2007, 14:21:31) [snapback]406500[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag lånar tråden en liten snabbis om det går för sig
225/50 bak och och 205/55 fram
Men det går nog att få på lite bredare däck!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det stämmer alltså inte det jag läst att originaldäcken som är 225 bak egentligen är bredare så om man ska ha samma bredd på andra däck så behöver man närmare 245?
Sitter icke-orginal 225 bak nu och det ser inte nåt vidare bra ut, inte så förtjust i tyskstuket
Peter Olsson
Jag tror det du läst stämmer, beror väl på vad man byter till för däck iofs. På s2ki.com har dom följande rekomendation när det gäller däcksdimensionerna,
Bridgestone ES02JZ:
Front 205/55/89W R16
Rear 225/50/92W R16
Any other Tyre brand or model:
Front 205/55/ R16
Rear 245/45/ R16
Bridgestone ES02JZ:
Front 205/55/89W R16
Rear 225/50/92W R16
Any other Tyre brand or model:
Front 205/55/ R16
Rear 245/45/ R16
Martin Dahllöf
precis
, tror nog jag testar det så får vi se hur det blir, danke!
Peter Olsson