Rostskydd lossnar?

För Topics som ej är motorrelaterade
nejmeg
Bil: Honda Accord -92
Namn: John Mamme

Halloj,
Killen på besiktningen noterade att mitt rostskydd håller på att minska på vissa ställen. Pekade på nån fläck i underredet samt en del i hjulhusen.

Har dock inte fattat vad i hjulhuset som är själva rostskyddet. Ser ut som nått som kan vara smuts eller så är det underredsmassa eller nått annat. Han tipsade om att spraya på rostolja från typ OK eller nått men vet inte om det blir högst tillfälligt eller sitter kvar.

Bifogar två bilder från hjulhuset om det går att uttyda något. Om det svarta/gråa är underredsmassa så lär väl nått liknande på där lacken blottats antar jag.

Finns det fortfarande GDShallar med billift att hyra idag? Vet inte om jag törs palla upp bilen om det ska grejas i underredet.

Modellen är Honda Accord -92, gubb/norrlandskörd om man får säga så.
Bilagor
IMG_3876.JPG
IMG_3874.JPG
Etingelholm
Bil: Civic Ek4 k24 Frankenstein
Namn: Emil Tingelholm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 15 times

Allt det där svarta är rostskydds massa, sånt slits bort med tiden då stenar och skit flyger upp i hjulhuset. Jag har provat att både spraya och måla rostskydd och jag föredrar att måla. Spray håller inte lika bra. Så köp dig en burk underredsmassa på mekonomen samt köp en oensel och bara måla! Se till att måla när det är tort bara, och spola rent innan i en tvätthall lr dylikt :)
Emil Tingelholm
0734421164 - smsa vid frågor
Civic esi - Såld
Civic Ed6 - Såld
Del sol Vti - Såld
Ek4 b16--->b18c -nuvarande
Användarvisningsbild
klotter
Bil: Accord
Namn: Fredrik Johansson

Ta och använd kläder du kan slänga efteråt. Man vill inte sätta sig i bilen med kladd på sig.

Underredsmassa är det värsta jag vet.
nejmeg
Bil: Honda Accord -92
Namn: John Mamme

Har kommit till kritan nu när massan ska på. Har smetat på skiten i hjulhuset där det syns. Tog sen loss plastskärmen inne i främre hjulhuset då jag inte kom åt ordentigt och var ganska skitigt där. Är för tidskrävande för att göra rent i GDS hall och kan inte stå ute och spola då jag lär ha upp bilen på domkraft... Hur får jag då rent där tro? Skurborste och massa hinkvatten?

Frågan är just hur långt in under plasten jag bör ha underredsmassan. Som det ser ut slutar rostskyddet precis där plasten börjar. Vet inte om de tätat med nånting där under, är ju fortfarande plåt där så lär ju lika lätt kunna rosta om det sipprar in skit under plasten.
Skriv svar