Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Nintendo 8 bit på datorn?
Kommer ihåg att man kunde spela nintendo 8 bit spel på datorn, men hur? Nån som har convertern.. programmet man behöver som har lust att skicka eller länka till det om det går.
Samt var får man tag i konverterade spel?
Är detta olagligt?
kram på er.
Är detta olagligt?
kram på er.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
Civic H22a EG hb -94:a
HONDA
the power of dreams
<!--QuoteBegin-Boomi+28 Nov 2006, 00:58:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Boomi @ 28 Nov 2006, 00:58:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kommer ihåg att man kunde spela nintendo 8 bit spel på datorn, men hur? Nån som har convertern.. programmet man behöver som har lust att skicka eller länka till det om det går.
Är detta olagligt?
kram på er.
[right][snapback]352352[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
det är olagligt. Polisen kan spåra dig om du använder emulator och har internet uppkopling
Är detta olagligt?
kram på er.
[right][snapback]352352[/snapback][/right]
det är olagligt. Polisen kan spåra dig om du använder emulator och har internet uppkopling
Richard sundell
S2000 - 03 Vit säljes
S2000 - 03 Vit säljes
Ja det är olagligt och faktiskt ganska hög procent som åker dit, det va ju en artikel om detta i "allt om pc" för ett par månader sedan!'
EDIT* citerat från "allt om pc" "19% åker dit för att jämföra med musik nerladdning 8%"
EDIT* citerat från "allt om pc" "19% åker dit för att jämföra med musik nerladdning 8%"
Senast redigerad av Seeage den 28 november 2006, 01:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Sök. Allt finns ju.
Sen finns det så du kan spela online, alltså lagligt. Kommer ej ihåg sidan. Men som sagt google is our friend <!--emo&:thumbup:-->
<!--endemo-->
Sen finns det så du kan spela online, alltså lagligt. Kommer ej ihåg sidan. Men som sagt google is our friend <!--emo&:thumbup:-->
Gammal räv...
Har detta med bilar att göra?
"ordet fritt"?
Hursomhelst så är emulatorerna helt lagliga och bör gå att ladda ner nästan var som helst.
Däremot själva spelen är en annan sak.
Nu är jag inte expert på svensk lagstiftning, men om du äger originalen så tror jag du har rätt att kopiera dom och spela dom på din pc.
"ordet fritt"?
Hursomhelst så är emulatorerna helt lagliga och bör gå att ladda ner nästan var som helst.
Däremot själva spelen är en annan sak.
Nu är jag inte expert på svensk lagstiftning, men om du äger originalen så tror jag du har rätt att kopiera dom och spela dom på din pc.
Medlem 427
-
Hamlet

- Bil: B18 CRX
- Namn: Daniel Lundberg
Emulatorerna är fullkomligt lagliga. Här är en bra: <a href='http://nestopia.sourceforge.net' target='_blank'>http://nestopia.sourceforge.net</a>.
Som sagt, spelen är en annan femma. Vissa spelhus släpper helt enkelt rättigheterna på en del gamla titlar som public domain och gör dom tillgängliga för allmänheten. Ett par exempel är Sierra och Team 17.
Har du orginalspelen är jag rätt säker på att det är OK att även inneha backuper, men jag misstänker att det är olagligt att ladda hem rättighetesskyddat material oavsett. Lite moment 22 om man inte kan läsa av sin gamla cartridges själv.
Sk. abandonware-sajter på nätet har en del av de lagliga titlar som släppts, googla runt lite. Att någon kallar något Abandonware innebär dock inte att det är lagligt, för det krävs att rättighetsinnehavaren gjort spelet public domain.
Som sagt, spelen är en annan femma. Vissa spelhus släpper helt enkelt rättigheterna på en del gamla titlar som public domain och gör dom tillgängliga för allmänheten. Ett par exempel är Sierra och Team 17.
Har du orginalspelen är jag rätt säker på att det är OK att även inneha backuper, men jag misstänker att det är olagligt att ladda hem rättighetesskyddat material oavsett. Lite moment 22 om man inte kan läsa av sin gamla cartridges själv.
Sk. abandonware-sajter på nätet har en del av de lagliga titlar som släppts, googla runt lite. Att någon kallar något Abandonware innebär dock inte att det är lagligt, för det krävs att rättighetsinnehavaren gjort spelet public domain.
Daniel Lundberg, medlem 1617, Älvängen
En annan poppis emulator är Mame...
sen som Hamlet skriver, det är inte emulatorerna som är olagliga utan spelen.
Körde mycket sånt förr men nu har jag bara inte suget längre... men var rätt soft med excitebike på laptopen på tåget... <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
sen som Hamlet skriver, det är inte emulatorerna som är olagliga utan spelen.
Körde mycket sånt förr men nu har jag bara inte suget längre... men var rätt soft med excitebike på laptopen på tåget... <!--emo&:)-->
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Tack för all info <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
Tjände mig som en looser igår, satt i en halvtimme och letade emulatorer, och hittade inegenting vettigt, sen sätter sig tjejen vid datorn som vill spela super mario, och jag tänkte ju fixa det, men kunde inte.
Iaf när hon sätter sig söker hon på super mario bros, istället för mina avancerade sökmetoder på typ Nintendo 8 bit game converter for pc <!--emo&:)-->
<!--endemo-->, och tror ni inte hon hittar en sida med 8 bit spel online, hehe fick ju skämmas...
Tjände mig som en looser igår, satt i en halvtimme och letade emulatorer, och hittade inegenting vettigt, sen sätter sig tjejen vid datorn som vill spela super mario, och jag tänkte ju fixa det, men kunde inte.
Iaf när hon sätter sig söker hon på super mario bros, istället för mina avancerade sökmetoder på typ Nintendo 8 bit game converter for pc <!--emo&:)-->
Senast redigerad av Boomi den 28 november 2006, 10:48, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Bohman
HONDA
the power of dreams
HONDA
the power of dreams
-
Swift
nesticle körde jag på 486 tiden, vet ej om den finns nu <!--emo&:)-->
<!--endemo-->
<!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är olagligt. Polisen kan spåra dig om du använder emulator och har internet uppkopling
[right][snapback]352354[/snapback][/right]
Det var det dummaste jag hört. Seriöst alltså.
Ingen tjänar pengar på spelen längre, så ingen bryr sig om man laddar ner dom "olagligt".
För 10 år sen kanske det var en "issue", men nu är det knappast någon som överhuvudtaget bryr sig, och allra minst bryr sig nog polisen.
Ingen tjänar pengar på spelen längre, så ingen bryr sig om man laddar ner dom "olagligt".
För 10 år sen kanske det var en "issue", men nu är det knappast någon som överhuvudtaget bryr sig, och allra minst bryr sig nog polisen.
Senast redigerad av Henrik85 den 26 januari 2007, 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
-
Fresa
- Namn: Fredrik Arvidsson
- Kontakt:
FCE Ultra är den bästa NES-emulatorn idag, finns även till en rad andra konsoler som t.ex. Xbox.
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Honda Civic Sedan '92 (ESi)
Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
Bah!
Emulator hit och emulator dit. Jag kan nog fa mina foraldrar att leta upp min gamla NES fran vinden, da har man allt 100% lagligt ocksa. 200 big ones, no questions asked.
Emulator hit och emulator dit. Jag kan nog fa mina foraldrar att leta upp min gamla NES fran vinden, da har man allt 100% lagligt ocksa. 200 big ones, no questions asked.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
<!--QuoteBegin-Henrik85+26 Jan 2007, 12:45:59--><div class='quotetop'>QUOTE(Henrik85 4 26 Jan 2007, 12:45:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är olagligt. Polisen kan spåra dig om du använder emulator och har internet uppkopling
[right][snapback]369435[/snapback][/right]
Det slog dig aldrig att jag o richard drev med honom? <!--emo&:D-->
<!--endemo-->
[right][snapback]369435[/snapback][/right]
Det slog dig aldrig att jag o richard drev med honom? <!--emo&:D-->
Vet att det är olagligt att ladda hem emulator-spel osv. Men om man laddar hem en emulator och gör en kopia av ett spel som man redan köpt orginal och sitter o lirar det på burken.... är det då olagligt då man redan köpt spelet?
Martin Mårtensson
Södertälje
Södertälje