Crx Ta bort indredningen/ plasten där bak ?

Diskussioner om styling och stereo.
Lajnas
Bil: Honda CRX
Namn: Linus Pehrson

Tja har börjat riva ner all inredning där bak , men fattar inte hur man får bort den stor kåpan som går över hjulhuset, ja kommer så långt att ja lossat alla clips , men den sitter fast vid dörren hur ska jag göra för att inte göra sönder plasten ??

laddar upp ett par bilder så ni fattar var ja menar, ja vågar inte dra för mkt i den , har redan blivit en liten sprricka pga våld :P men vill bara veta de rätta sättet att få loss den. utan att den pajjar.

Bild
Linus Pehrson
Användarvisningsbild
Hammerin
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Has thanked: 5 times
Been thanked: 12 times

Om jag ser rätt så har du inte skruvat loss öglan till baksätet, dvs det som håller ryggstödet uppe.
När den är loss så är det bara att lyfta hela plastdelen i bak och dra den framåt så släpper det!

p.s om det behövs våld så är det fel :wink:

lycka till / Richard
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater

Rip
CRX Turbo 240hk
Lajnas

Hammerin skrev:Om jag ser rätt så har du inte skruvat loss öglan till baksätet, dvs det som håller ryggstödet uppe.
När den är loss så är det bara att lyfta hela plastdelen i bak och dra den framåt så släpper det!

p.s om det behövs våld så är det fel :wink:

lycka till / Richard

Tack så mycket , ska prova detta :D använde lite mycket våld så den sprack lite där fram , man vet ju inte om man gör rätt eller fel :S man får ju prova sig fram :D
Linus Pehrson
Lajnas

fasiken trodde du mena den grejen som man kan vinkla , så föröskte komma under där ,gick ju inte , men vare rätt att bara dra över plasten från den där öglan lite längre upp , den gick ju inte å skruva bort , inte från utsidan iaf :D
Linus Pehrson
d-qvist
Bil: Honda crx v-tec
Namn: Jesper Dahlqvist

Hej, skulle bara vilja fråga: vad är det för storlek på högtalaren som är på en av bilderna?
sitter den i det hålet som är där?
om inte det hålet är till högtalare, vad är det då till?
hade varit till jättestor hjälp om jag fick svar på mina frågor:)
Lajnas

d-qvist skrev:Hej, skulle bara vilja fråga: vad är det för storlek på högtalaren som är på en av bilderna?
sitter den i det hålet som är där?
om inte det hålet är till högtalare, vad är det då till?
hade varit till jättestor hjälp om jag fick svar på mina frågor:)

6.5 högtalare satt där när jg köpte bilen , det är hålet för högtalare, snubben som hadde den innan hade skärt ut formar i plåt som passade i det "ovlala" hålet där han sedan skärde ut för högtalare :D'
Linus Pehrson
Lajnas

googlade fram en bild på hur det ser ungefär ut
http://www.google.se/imgres?q=crx+rear+ ... 66&bih=604
Linus Pehrson
muppas90
Namn: Jonas Svensson

det ligger färdig dragna högtalar kablar där bakom :) första som åkte i min crx :)
Honda Crx -90 :)
Skriv svar