högtalare bak, crx

Diskussioner om styling och stereo.
Användarvisningsbild
Rebel
Bil: CRX -91 -B18C6
Namn: Michael Carlson

Tjena.

Jag upptäckte att det fanns uttag för högtalare i baksätet på min crx -91, bakom den svängda kåpan med tyg på...

Jag undrar vilken typ av högtalare som e tänkt å passa där..? Det sitter ju fyra skruvar, men dom e ju osymmetriskt placerade, och hålet e ju inte direkt kvadratiskt heller..

Nån som vet?

Jag har inte tänkt å ha nåt dyrt å flashigt, bara ett par koaxialer så det låter lite bakom en oxå.. ;)
"Man har inte roligare än man gör på sig"
Tobbera

I en CRX jag hade satt det tunna hemmasnickrade masonitskivor som högtalarna fäste i. I en annan har jag för mig att jag sett fabriksgjorda plastramar.
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Användarvisningsbild
Rebel

Tobbera skrev:I en CRX jag hade satt det tunna hemmasnickrade masonitskivor som högtalarna fäste i. I en annan har jag för mig att jag sett fabriksgjorda plastramar.

Finns det alltså nån typ av "adaptrar" då, så att man kan skruva in standard högtalare...?

Märkligt isåfall att de inte sitter där original, med tanke på att kablar e framdraget dit i en originalhärva å allt...

Nån som sitter på ett par såna plastramar, kanske? Eller finns det nån annan enkel lösning?
Kullen
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

Förstår inte varför man ska ha högtalare där i en CRX, är ju knappast någon som sitter där bak iaf. Satsa på bra framsystem och en baslåda istället.
Tror ev. jag kan ha dom plastgrejorna högtalarna sitter i, kan kolla imorgon.
Brum Brum!
Användarvisningsbild
Rebel

Kullen skrev:Tror ev. jag kan ha dom plastgrejorna högtalarna sitter i, kan kolla imorgon.

Dä hade ju vart toppen om du hade ett par liggandes! :cheers:
d-qvist
Bil: Honda crx v-tec
Namn: Jesper Dahlqvist

Hej, snabb fråga ang dom hålen för högtalare: vad ska det vara för storlek på dom högtalarna?
går det att få in en 8"bas i varje hål och skita i baslåda?
Användarvisningsbild
Alex_s
Namn: Alexander Sjögren

det borde nästan gå att få in en 8" blir nog tajt dock. Jag hade 6,5" i min crx därbak.
_________
Alexander Sjögren
0736436114
"Old hondas never die, they just get faster"
d-qvist
Bil: Honda crx v-tec
Namn: Jesper Dahlqvist

Alex_s skrev:det borde nästan gå att få in en 8" blir nog tajt dock. Jag hade 6,5" i min crx därbak.
Tack så mycket, jag mätte lite snabbt och om jag har lika stor cm på min tumstock som den som mätte monteringshålet för 8"bas hade så går det nog precis men måste ha någon typ ram för hålet är ju inte runt precis.
muppas90
Bil: Honda CRX
Namn: Jonas Svensson

jag byggde en egen ram i mdf.. hade lite över sen ett lådbygge.. men jag hade satsat på o sätta in 5,25" alternativt 6,5" men jag är kär i 5,25 vet ej varför men de är en annan sak.. sätt in ett par vassa högtalare där o i dörrarna fram "grunda" 5,25 eller ta fram raspen o gör om lite så får du plats med lite värre fram med.. har man bara fram blir ljudet obalanserat.. låter riktigt bra med ett par bak.. sen en liten poplåda längstbak.. jag tar steget längre med en 15" bas som matas med 2,5 kw rms :)
Honda Crx -90 :)
Skriv svar