högtalare bak, crx
- Rebel
- Bil: CRX -91 -B18C6
- Namn: Michael Carlson
Tjena.
Jag upptäckte att det fanns uttag för högtalare i baksätet på min crx -91, bakom den svängda kåpan med tyg på...
Jag undrar vilken typ av högtalare som e tänkt å passa där..? Det sitter ju fyra skruvar, men dom e ju osymmetriskt placerade, och hålet e ju inte direkt kvadratiskt heller..
Nån som vet?
Jag har inte tänkt å ha nåt dyrt å flashigt, bara ett par koaxialer så det låter lite bakom en oxå..
Jag upptäckte att det fanns uttag för högtalare i baksätet på min crx -91, bakom den svängda kåpan med tyg på...
Jag undrar vilken typ av högtalare som e tänkt å passa där..? Det sitter ju fyra skruvar, men dom e ju osymmetriskt placerade, och hålet e ju inte direkt kvadratiskt heller..
Nån som vet?
Jag har inte tänkt å ha nåt dyrt å flashigt, bara ett par koaxialer så det låter lite bakom en oxå..
"Man har inte roligare än man gör på sig"
- Rebel
Tobbera skrev:I en CRX jag hade satt det tunna hemmasnickrade masonitskivor som högtalarna fäste i. I en annan har jag för mig att jag sett fabriksgjorda plastramar.
Finns det alltså nån typ av "adaptrar" då, så att man kan skruva in standard högtalare...?
Märkligt isåfall att de inte sitter där original, med tanke på att kablar e framdraget dit i en originalhärva å allt...
Nån som sitter på ett par såna plastramar, kanske? Eller finns det nån annan enkel lösning?
-
Kullen
- Bil: Civic FN2
- Namn: Martin Kullström
Förstår inte varför man ska ha högtalare där i en CRX, är ju knappast någon som sitter där bak iaf. Satsa på bra framsystem och en baslåda istället.
Tror ev. jag kan ha dom plastgrejorna högtalarna sitter i, kan kolla imorgon.
Tror ev. jag kan ha dom plastgrejorna högtalarna sitter i, kan kolla imorgon.
Brum Brum!
- Rebel
Kullen skrev:Tror ev. jag kan ha dom plastgrejorna högtalarna sitter i, kan kolla imorgon.
Dä hade ju vart toppen om du hade ett par liggandes! :cheers:
Tack så mycket, jag mätte lite snabbt och om jag har lika stor cm på min tumstock som den som mätte monteringshålet för 8"bas hade så går det nog precis men måste ha någon typ ram för hålet är ju inte runt precis.Alex_s skrev:det borde nästan gå att få in en 8" blir nog tajt dock. Jag hade 6,5" i min crx därbak.
jag byggde en egen ram i mdf.. hade lite över sen ett lådbygge.. men jag hade satsat på o sätta in 5,25" alternativt 6,5" men jag är kär i 5,25 vet ej varför men de är en annan sak.. sätt in ett par vassa högtalare där o i dörrarna fram "grunda" 5,25 eller ta fram raspen o gör om lite så får du plats med lite värre fram med.. har man bara fram blir ljudet obalanserat.. låter riktigt bra med ett par bak.. sen en liten poplåda längstbak.. jag tar steget längre med en 15" bas som matas med 2,5 kw rms 
Honda Crx -90