Sänkt S2000

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Lövet.
Kontakt:

Har monterat H&R fjädrar nu men tycker den verkar lite hög bak, eller är de jag som e hög... :blink:
Kanske är det ballongdäcken som spelar en ett spratt me olika dim/profil fram o bak.
Däcken är R888 205/55-16 fram 225/50-16 bak så de ska ju inte skilja allt för många millimetrar i höjd.

va tror ni om det?

Har några dåliga bilder från helgens cruising här, men lite ser man iaf.
Bild

Bild

Bild

Bild
btw, Va tycker ni om min nya front rensad på diverse onödigt? =)
S2000
Användarvisningsbild
eko
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun

ser skitbra ut ! du kör med org fälgar då ser det lite knepigt ut, skulle du köra större fälgar kommer det direkt se mycke bättre ut o rymma ut hjulhusen,

vissa bilar har högre hjulhusbak än fram , alt vice verca, som tex bmw har oftast större hjulhus fram.
men i detta fallet så e baken någon mm högre bak till och det ser som sagt riktigt bra ut
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
RobbanT

Fronten såg bra ut tycker jag. På bild 2 ser den rätt hög ut därbak nu när du nämner det. Hur mkt sänkt är den med H&R fjädrarna?
www.sodervidinge.se
JMKD

Ser bra ut! Det kan dock eventuellt vara så att du har minskat rullomkretsen något på bakhjulet jämfört med originaldäcken genom att köra 225/50 på R888:orna och att gapet mellan däck och skärmkant därför inte minskat lika mycket bak som fram efter sänkningen. Anledningen är att original S-02:orna enligt uppgift var så breda för att vara 225:or att det rekomenderades att man skulle köra 245:or om man monterade annan däckstyp för att få samma bredd (och, som jag fattade det, rullomkrets).
Martin Dahllöf
Användarvisningsbild
wahlsten
Bil: FK2
Namn: Kalle Wahlsten

blir inte mer sänkning än så med h&r fjädrar tror dom bara sänker 25 mm.

har lika sänkning sjäv, bifogar en bild.
kallewahlsten@hotmail.com
Tel: 070-6602343

Honda Civic Type R -15

Tidigare Bilar:

Mercedes-Benz C 63 AMG -09
Honda Accord Type S -08
Honda S2000 "Spoon" -01
Honda S2000 -00
Skriv svar