Mugen S2000 roadtrip

Här lägger vi upp bilder & filmer, dock EJ eftersnack!
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
JMKD

Jag bilade ner till Toskana i Italien nyligen för en veckas semester. Här är några bilder från resan.

Att se frifartsskyltarna på Autobahn för första gången var som att hamna i fantasyland. Nu blev det tyvärr ingen toppfartstest eftersom jag hade en "farthållare" i passagerarstolen, men jag varvade i alla fall ur på 5:an en gång vilket gav 230 på mätaren och då var accelerationen fortfarande rätt påtaglig. Baksidan av myntet var bl a detta.
Bild
Totalt stopp i två timmar och sedan fick alla bilar vända och köra tillbaks mot färdriktningen. Inte kul när man redan ligger 30 mil efter schemat pga färjeproblem i Danmark. I övrigt väldigt mycket vägarbeten och otroligt mycket tung trafik, men underbart när allt fungerade.

När vi kom fram till huset vi hade hyrt visade det sig att bilen var för låg för att kunna köras in på gården. Som tur var fick jag parkera vid ett stall som låg precis bredvid.
Bild
En stallkatt hittade en ny favoritplats uppe på suffletten, jag hade tassavtryck över hela bilen.

På väg hem till Sverige igen stannade vi till i staden Pistoia (där pistolen tydligen uppfanns) och käkade lunch. Bilen var rejält skitig vid det här laget.
Bild
Bild

Hemma i ett extremt regnigt Svedala igen. Det vräkte ned hela vägen från Malmö till Stockholm.
Bild

Totalt blev det ca 600 mil på 11 dagar. Jag är mycket imponerad av bilen, den gick som ett urverk hela resan. Jag var lite orolig över Mugen ECU:n ("Race use only") som inte vill ha mindre än 98 oktan (i Danmark var det omöjligt att hitta mer än 95) och rent allmänt verkar ganska aggressivt mappad, men det var inga problem. Enda plumpen i protokollet (och det var inte bilens fel) var att jag (efter att ha kört 500 mil i hög fart på tungt trafikerade europeiska motorvägar och 40 mil i trånga och kaotiska Italienska städer utan att bilen erhållit en skråma) lyckades köra in den dyrbara frontspoilern i ett betongfundament i ett parkeringsgarage i Malmö på vägen hem. Det lät som om spoilern pulveriserades, men när jag med hjärtat i halsgropen gick ut för att kontrollera skadorna visade det sig att det bara var fråga om mindre lackskador. Lättnaden var stor.
Martin Dahllöf
Kwan

Härligt värre!
"Livet är inte mer planerat än harens som skuttar över vägen."

Golf III --> brukis. Jag kör <!--coloro:#8B0000--><span style="color:#8B0000"><!--/coloro-->HONDA<!--colorc--></span><!--/colorc--> innerst inne.
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Låter som en härlig resa... En fruktansvärt läcker bil hade du iaf =)
Tommie Blomqvist

Skön resa!
Jag tycker S2k är dryg att åka längre sträcker i, oljudet från hjulen och vinden.
Vissa farter funkar klart bättre än andra iofs.
Sen ser jag ett problem med min bil, det blir ett j-vla tankande så fort man ligger i lite högre farter, 140-160km/t, den lilla tanken är som en PET-flaska då :)
Mitt T1R63 gör ju sitt till, men efter 30mil har man lyssnat på ljud och liv så man är nöjd.
600mil i min pulka hade gjort mig knäpp ;) eller ska vi säga knäppare, hahah.

Ska ge mig av på en tur eventuellt runt aug.
Får se vart det bär av, packningen tillåter inga längre utflykter om man har med en dam i bilen som ska ta me halva världen. :)
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
c0k3
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson

kom hem igår efter en resa i europa med min fru. blev 1 vecka i paris å en vecka i Modeldalen tyskland. Rekommenderas för er som inte gjort det, de ä riktigt skoj.
Skriv svar