<a href="http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... e75631.ece" target="_blank">http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 631.ece</a>
personligen så anser jag att det är en total blunder att inte köra på litium-jon, bara en sådan sak som "memory-effekt" :annoyed:
Honda tror inte på Litium-jon teknologin
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Klassiskt japanskt beteende. Man vill absolut inte under några omständigheter bygga nåt som kan bringa "skam" till företaget om det skulle visa sig att där finns nägra defekter. Riskanalys tror jag det kallas på fackspråk. Rätt eller fel, inte en aning, men nog är litiumbatterierna lite instabila hittills och kan de börja brinna pga det lilla effektuttag som man får i en dator så kan det bli katastrofala följder vid effektuttag som räcker till att driva en bil..
Team Kalmar
Sök på internet efter filmer där dom överbelastar litiumbatterier... Branden i dom är sjukt explosiv. Inget jag skulle vilja sitta på precis...
Denna tror jag ska funka. (kan inte se den här på jobbet så jag vet inte vad ni får se!
)<a href="" target="_blank">
Eller denna: <a href="http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geulqPcy ... poFire.wmv" target="_blank">http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geulqPcy ... ire.wmv</a>
Denna tror jag ska funka. (kan inte se den här på jobbet så jag vet inte vad ni får se!
Eller denna: <a href="http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geulqPcy ... poFire.wmv" target="_blank">http://av.rds.yahoo.com/_ylt=A0geulqPcy ... ire.wmv</a>
Senast redigerad av ziggy den 16 maj 2008, 13:46, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
-
captain_nemo
Jag vet inte vad min åsikt är värd egentligen. Två är världens främsta och tekniskt mest skickliga biltillverkare - Toyota och Honda - borde ju veta ved de pysslar med. I det perspektivet torde en lekmans åsikt väga ganska lätt...
//nemo
//nemo
Jörgen Eriksson
Södertälje
Södertälje
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Volvo byggde 480...om du förstår vad jag menarCharly skrev:toyota ska använda litium-ion batterier.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Volvo byggde 480...om du förstår vad jag menarDani skrev:<!--quoteo(post=485107:date=16 May 2008, 19:35:45:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 16 May 2008, 19:35:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=485107"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->toyota ska använda litium-ion batterier.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hahaha fan va bra sagt
Jeremia Gadd
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
En mycket stor anledning är den ojämnhet som finns mellan cellerna i ett sådant batteri vid belastning, värmeutvecklingen i cellerna blir så olik. Även livslängden diskuteras, samt risken vid olyckor eller extrema väderförhållande.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Volvo byggde 480...om du förstår vad jag menarDani skrev:<!--quoteo(post=485107:date=16 May 2008, 19:35:45:name=Charly)--><div class='quotetop'>QUOTE(Charly @ 16 May 2008, 19:35:45) <a href="index.php?act=findpost&pid=485107"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->toyota ska använda litium-ion batterier.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nej, det gör jag inte.
Men honda kan iofs låta toyota leda vägen den här gången också.
Medlem 427
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Jag får lite 8.500rpm vibbar nu, kritik och åter kritik mot Honda, är ni samma person? 
Vad jag menade med det där ska du få klura på iaf, skämt åsido, jag tror att ingenjörerna på Honda kan mer än mig, dig och alla andra på vilket forum som helst. Personliga åsikter är en sak men detta är inget jag och du har forskat i direkt, några artiklar på nyteknik osv är inte någon merit direkt.
Visst Toyota kan få till en jackpot men Honda ligger långt fram inom andra områden så jag är inte direkt orolig för att Honda ligger långt bakom. Men det är ju bara min personliga åsikt som sagt
Vad jag menade med det där ska du få klura på iaf, skämt åsido, jag tror att ingenjörerna på Honda kan mer än mig, dig och alla andra på vilket forum som helst. Personliga åsikter är en sak men detta är inget jag och du har forskat i direkt, några artiklar på nyteknik osv är inte någon merit direkt.
Visst Toyota kan få till en jackpot men Honda ligger långt fram inom andra områden så jag är inte direkt orolig för att Honda ligger långt bakom. Men det är ju bara min personliga åsikt som sagt
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Ja, jag känner mig allt bra gnällig ibland, men så har jag betydligt högre krav på honda än på volvo. Jag vet ju vad de går för.
Vi får se vad honda kan göra med batteritekniken i nästa generation bilar... jag hoppas att CR-Z dyker upp i europa också.
Vi får se vad honda kan göra med batteritekniken i nästa generation bilar... jag hoppas att CR-Z dyker upp i europa också.
Medlem 427