Låna Bromsvätske provare

ENBART för motorrelaterade topics
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Ja som topic säger.

Ska iväg med Stacc till gotland ring och är lite osäker på om man ska byta bromsvätska nu innan eller om man klarar sig med den gamla (som gått dryga 1.000 mil). Jag har alla grejer som behövs för att byta i material väg men saknar kunskapen att byta och vill inte sätta mig i klistret/på pott kanten så man itne kan köra men samtidigt ska jag renovera och fixa med bromsarna i vinter och detta är sissta arret i år för mig. Därav känns det lite onödigt att kasta iväg de pengar bromsvätskan kostar för ett enda arr (många bäckar små lixom).

Så jag undrar om någon har en bromsvätskeprovare som man skull ekunna få låna/kan kolla detta åt mig. Kan bjuda på lunch eller liknande som tack för hjälpen.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Användarvisningsbild
oskar
Styrelsen Gold
Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
Namn: Oskar Johansson
Has thanked: 129 times
Been thanked: 52 times

Biltema säljer en bromsvätskeprovare.
Senast redigerad av oskar den 13 september 2008, 15:50, redigerad totalt 1 gånger.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*

Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Walkire

när ska du iväg? har en bromsvätskeprov men på jobbet....om du ska iväg nästa vecka så kan du glida förbi snabbt så kollar vi det..
Alexis Ulloa
Honda Civic HB-93
Så SLÖ!!!
Little Elk

Walkire skrev:när ska du iväg? har en bromsvätskeprov men på jobbet....om du ska iväg nästa vecka så kan du glida förbi snabbt så kollar vi det..
Det vore kanon!

Bara säg en tid jag ska kika förbi så kan jag glida dit. Kan i stort sett hela veckan då jag är ledig och ska mecka ihop bilen (inget allvarligt, bara kosmetiska grejer).

Pm:ar mitt nummer till dig men vill du jag ska ringa så skicka ett PM med nummer. ;)
Ordförande

Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Om bromsvätskan gått 1000 mil och inte är speciellt gammal så behöver du inte byta. Dock så kan det vara idé att byta till en vätska med högre kokpunkt än original just för bankörning. Men om du håller dig til 3-4 varv på banan och därefter åker ut och kyler bromsarna så räcker det nog ändå.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Little Elk

Ja jag kommer hålla mig till 4-5 varv sen åka ut en stund just för att jag inte ska gasa på mig oxå. Har ingen lust att sätta bilen i nån grushög eller liknande. Sen så är den nya bromsvätskan av bättre sort men när jag talade med Christer så sa han att om jag bara kör en 4-5 varv och sen kyler ner bromsarna skulle jag inte komma i närheten av kokpunkten...

Men man vill ju inte sätta sig på pottan som sagt så därav mina dumma frågor. :)
Ordförande

Malakai

ja hade bytt vätska. tar inte lång tid alls.. Stacc är väl först den 20:e? bara byta o va på säkra sidan.
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Little Elk

Det blir till att byta bromsvätska då jag var förbil Alexis jobb (Tack så jätte mycket Alexis för hjälpen!) och kollade bromsvätskan som va blä...

Men nu vet man att man itne byter i onödan, det va det enda jag ville kolla innan jag bytte. Så man inte kastar bort pengarna hur som helst. ;)
Senast redigerad av Little Elk den 15 september 2008, 16:48, redigerad totalt 1 gånger.
Ordförande

Skriv svar