Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tow hook, laglig på gatan?
Hallå!
Undrar om en tow hook är laglig för gatan med tanke på att den sticker ut? Kanske är lite löjligt att åka runt med en sån på en gatbil men jag har fastnat lite på "looken" och vem vet.. den kanske blir användbar i vinter?
Mvh
Jonny
Undrar om en tow hook är laglig för gatan med tanke på att den sticker ut? Kanske är lite löjligt att åka runt med en sån på en gatbil men jag har fastnat lite på "looken" och vem vet.. den kanske blir användbar i vinter?
Mvh
Jonny
- Broman
- Bil: S2000 Vortech E85
- Namn: Anders Broman
Ska jag våga mig på en gissning så tror jag att den inte laglig för gatan, men det är ju samma som att slänga på en vinge eller tona bakljusen...man gör det bara 
Anders Broman
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
S2000 vortech E85
cx-5 2,5
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
Besiktningen har aldrig sagt något. Dom påpeka mest att det var en gullig röd färg.
Så kör hårt
Så kör hårt
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
En polare kör med sin roadsportklassade miata som har tow hook (och diverse annat som kan vara av intresse att veta laglighet på kanske),och polisen har inte sagt något alls om dom. Inte heller på besiktningen,så det borde vara lagligt för gata
Oavsett läge så kommer jag ha på min bil fram och bak för att underlätta fastsättning av bogserlina.