Funderingar ang Honda Prelude
- Robbs_
- Bil: Honda Prelude
- Namn: Robert Andersson
Hejsan! Fresh här på forumet, tidigare bara hängt på garaget sedan 07. Men tycker denna klubben var passande att joina då jag införskaffat mig en Japs efter alla volvo och ngn bmw
.. Det är en Honda Prelude, som har varit diverse stöldförsök på..
Så tänkte bara höra med er som är kunniga här inne, vart hittar man delar, gärna billigt och smidigt?
Sen sitter det tvyärr 2.0,an i den
, förra ägaren påstår att det ska vara runt 200 hk, för det är en del gjort med den, men lyfta den från 133 till 200, känns nästan lite väl va?
Får väl bli stressfläkt eller vtec om man tröttnar.
Hoppas på någorlunda snällt bemötande och att det är ett bra forum, för jag kommer behöva hjälp i mängder igenom mitt Projekt med preluden.
Tack på för hand !
// Robbs_
Så tänkte bara höra med er som är kunniga här inne, vart hittar man delar, gärna billigt och smidigt?
Sen sitter det tvyärr 2.0,an i den
Får väl bli stressfläkt eller vtec om man tröttnar.
Hoppas på någorlunda snällt bemötande och att det är ett bra forum, för jag kommer behöva hjälp i mängder igenom mitt Projekt med preluden.
Tack på för hand !
// Robbs_
Den som inte frågar, får inte heller några svar ..
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
bildelsbasen.se är ett bra ställe att leta efter saker som kan gått sönder under dessa inbrottsförsök.
om du vill köpa helt nytt är det bara att gå till en honda försäljare alt höra av dig till rosenholtz (bannern finns uppe i högra hörnet på forumet)
det är ju inte omöjligt att få 200hk ur den motorn. Men då är den na trimmad rakt igenom, helt genomgången och motsvarar en race motor. så några 200hk har du inte.
om avgas, grenrör och cold air intake är gjort kanske du har 145 på sin höjd. skulle jag tippa på.
om du vill ha styling grejer till den så finns det säkert på realcar eller ebay. men inget jag kan svara på då styling inte är min grej.
om du vill få ur 200hk utan någon turbo eller så, så är h22a en bra motor speciellt japanska h22 motorn. och då behöver du inte göra något inför besiktningen, då de oftast aldrig märker om man gjort motorswap.
om du vill köpa helt nytt är det bara att gå till en honda försäljare alt höra av dig till rosenholtz (bannern finns uppe i högra hörnet på forumet)
det är ju inte omöjligt att få 200hk ur den motorn. Men då är den na trimmad rakt igenom, helt genomgången och motsvarar en race motor. så några 200hk har du inte.
om avgas, grenrör och cold air intake är gjort kanske du har 145 på sin höjd. skulle jag tippa på.
om du vill ha styling grejer till den så finns det säkert på realcar eller ebay. men inget jag kan svara på då styling inte är min grej.
om du vill få ur 200hk utan någon turbo eller så, så är h22a en bra motor speciellt japanska h22 motorn. och då behöver du inte göra något inför besiktningen, då de oftast aldrig märker om man gjort motorswap.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
- Robbs_
- Bil: Honda Prelude
- Namn: Robert Andersson
Ok, ska checka det, det är rätt många delar jag behöver, så funderar på om en komplett donator hade varit det bästa alternativet, finns dock inte lika gott om luder som volvos i detta avlånga landet.. Många lister, interör delar, lås-sats runt om, rutor, etc.NitraM skrev:.... text ....
Nä jag kände att 200 var nog lite väl, Vad jag har fattat det som, så är det typ C.a.i , extraktor, 2,5 sport system hela vägen, Chippad, höjt bränsletryck, och nån enorm tändningsats... Sen passivt finns det Nos system med, Ett vått sådant.. så jag vet inte, 160 utan nos kanske inte är helt omöjligt?
Vad det gäller stylingen är ju smaken som baken, jag är allätare så men bilen har ett rätt cleant utseende, så blir nog bara att trissa upp den lite invändigt, men vill inte tappa Race looken som har börjat ta vid.
Tror att med lite mer puts och finlir ska det nog gå få 2.0,an till att gå rätt hyfsat ändå, blir det panik när nån ww2 vagn ala tyskland börjar sniffa i rumpan har man ju en fusk knapp sen
tack för svar!
Den som inte frågar, får inte heller några svar ..