Kör idag en Audi A6 2.0 TFSI 2009 som är optimerad till 232hk 340nm och är överlag väldigt nöjd med bilen. 13 000 problemfria mil hittills. Av någon märklig anledning har jag fastnat och blivit i princip kär i nya Honda Civic Type R. Kan inte förklara det men jag tycker att den bilen är så j*vla grym på alla möjliga sätt. Har alltid varit lite svag för Hatchbacks.
Jag sitter o funderar lite ifall man skall byta till en sådan, i så fall skall det ske nästa sommar då jag redan investerat i en lägenhet. Är 29 idag och undrar hur gamla ni andra är som kör sådana bilar? Tröttnar man på det sportiga, vad är negativt, positivt med bilen. Billigaste försäkringar? Kan man leva med en sådan bil om man är 1.93 lång? Kommer provköra den någon gång men vill helst inte just nu då jag bara kommer ha ångest och vilja byta omgående.
Jag vet att man inte kan jämföra med Audi/Bmw komfort eller "upplevd kvalité" Min är dock inte så komfortabel längre då jag kör med H&R och 19" fälgar. Hade varit kul att höra från Type R ägare som kanske gått från en trevlig Tysk/Svensk bil till Hondas råa R
Många frågor kanske, men någon Type R ägare kan säkert svara.
Kör i dagsläget denna bettan
http://www.garaget.org/?car=201131&image=3667267