Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Köpråd Civic Type R - 08?
Hej, är en nykomling här så om det finns en tråd med bra innehåll om denna fråga får ni ursäkta om jag startar en ny, har svårt att hitta nån i alla fall...
Jo, saken är den att jag provkörde "nya" Civic Type-R idag och blev riktigt biten av den. :thumbup: Inte den snabbaste bilen jag kört precis - men riktigt skön att köra, hyfsade prestanda, fin väghållning och så avgudar jag utseendet & inredningen... Låter trevligt också :whatever: Så nu funderar jag på att beställa en sådan senare i år när nuvarande bilen fixats & krängts av.
Nu till lite frågor...
Finns det några problemområden med denna bil, man hör ju hela tiden att den motorn är näst intill odödlig - stämmer det?
Känner till att det finns fina CAI´s till gamla Type-R och att de ger lite där, finns det nåt till den nya ännu?
Mvh//Patrick
PS. Har hört så mycket om att gamla modellen är bättre osv. men den är inte intressant för mig pga. utseende och användbarhet!
Edit: har nu försökt lägga in mitt namn i "personal notepad", hoppas det funkat
Jo, saken är den att jag provkörde "nya" Civic Type-R idag och blev riktigt biten av den. :thumbup: Inte den snabbaste bilen jag kört precis - men riktigt skön att köra, hyfsade prestanda, fin väghållning och så avgudar jag utseendet & inredningen... Låter trevligt också :whatever: Så nu funderar jag på att beställa en sådan senare i år när nuvarande bilen fixats & krängts av.
Nu till lite frågor...
Finns det några problemområden med denna bil, man hör ju hela tiden att den motorn är näst intill odödlig - stämmer det?
Känner till att det finns fina CAI´s till gamla Type-R och att de ger lite där, finns det nåt till den nya ännu?
Mvh//Patrick
PS. Har hört så mycket om att gamla modellen är bättre osv. men den är inte intressant för mig pga. utseende och användbarhet!
Edit: har nu försökt lägga in mitt namn i "personal notepad", hoppas det funkat
Senast redigerad av Mr_Gear den 4 mars 2008, 09:38, redigerad totalt 1 gånger.
Patrick Lundin
Tjenare och välkommen är själv väldigt ny på Honda så jag besitter inte med mycket info men jag kan sägs så mycket att jag är väldigt nöjd med min bil och ångrar inte mitt köp ..köpte min CTR-GT i november 2007 och har nu avverkat ca 1300 mil .det har just släppts ett Injen CAI till den som jag skall montera (mycket jobb läs tråd) och i april månad som det ser ut nu så skal ldet komma ett avgas med till den från Invidia .Vissa har haft problem med bromsarna jag har inte upplevt några problem med mina tycker dom bitter fint .Man sitter som en gud och som sagt inte den snabbaste bilen men jag lovar att man kan bli av med kortet med den .Angående att motern skall vara odödlig så finns det nog ingen motor i hela världen som man kan svära sej fri från problem och inte heller Hondas motorer men det är finna maskiner och dom tål en del men inget är för evigt man skall behandla dom väl .
Det är väl vad jag sitter på i info väg men jg säger bara lycka till och du kommer inte att ångra dej .
Ps om du går in på inställningar så skall du skriva in ditt namn i Your personal note pad
mvh Kim
Det är väl vad jag sitter på i info väg men jg säger bara lycka till och du kommer inte att ångra dej .
Ps om du går in på inställningar så skall du skriva in ditt namn i Your personal note pad
mvh Kim
Senast redigerad av Honda_kim den 4 mars 2008, 00:36, redigerad totalt 1 gånger.
#Kim Caspersen #
Civic Type R-GT
<a href="http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570" target="_blank">http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570</a>
Civic Type R-GT
<a href="http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570" target="_blank">http://s2.bitefight.se/c.php?uid=25570</a>
Tack tackHonda_kim skrev:Tjenare och välkommen är själv väldigt ny på Honda så jag besitter inte med mycket info men jag kan sägs så mycket att jag är väldigt nöjd med min bil och ångrar inte mitt köp ..köpte min CTR-GT i november 2007 och har nu avverkat ca 1300 mil .det har just släppts ett Injen CAI till den som jag skall montera (mycket jobb läs tråd) och i april månad som det ser ut nu så skal ldet komma ett avgas med till den från Invidia .Vissa har haft problem med bromsarna jag har inte upplevt några problem med mina tycker dom bitter fint .Man sitter som en gud och som sagt inte den snabbaste bilen men jag lovar att man kan bli av med kortet med den .Angående att motern skall vara odödlig så finns det nog ingen motor i hela världen som man kan svära sej fri från problem och inte heller Hondas motorer men det är finna maskiner och dom tål en del men inget är för evigt man skall behandla dom väl .
mvh Kim
Tyckte faktiskt bromsarna på bilen jag provkörde var ganska svampiga, och så kändes det som att absen jobbade för fullt såfort man försökte bromsa ganska kraftigt, kanske är så det brukar märkas?
Jodå, farten räcker ju till... känns ju som en ganska vettig allround-bil. dock med lite tveksam komfort för längre resor.
Har skrivit in mitt namn där du säger nu.
//Patrick
Patrick Lundin
Hej,
Det har varit lite problem med senaste generationen Civic, men mycket verkar vara fixat nu på 08orna.
Ett CTR problem har varit 3dje växeln, men detta fixas nu under garantin.
Personligen tycker jag att det är väl värt med en GT och backsensorer.
Det har varit lite problem med senaste generationen Civic, men mycket verkar vara fixat nu på 08orna.
// Fredrik Hesse
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
Jo har läst om problemen med 3e växeln, saggiga bromsar och elektronikproblem i panelen främst än så länge(typ sprak?) Vilka har de åtgärdat? såg också igenom listan på vanliga fel på civinfo, mycket användbart!FWH skrev:Hej,
Jo man får ju mycket utrustning för pengarna i jämförelse med många andra i klassen...
En litet tveksamt frågetecken för mig är ju, eftersom detta antagligen måste bli min enda bil och att jag alltså måste leva med den varje dag att komforten inte kommer räcka till, den är trots allt rätt så stötig - skall åka och ta en längre provkörningstur nästa vecka tänkte jag och pröva en längre bit motorväg och en bit "rallysträcka på asfalt" :whistling:
Komfortmässigt känns ju Golf GTI som ett antagligen säkrare kort, skall åka till "Dinbil" framöver och se om man kan få provkört en(många handlare är så jävla kinkiga när man är ung tyvärr...)
Senast redigerad av Mr_Gear den 7 mars 2008, 11:37, redigerad totalt 1 gånger.
Patrick Lundin
Angående komforten: Det hänger på vad du har för referenser tidigare och hur känslig du är. Jag har kört 1.000 mil med min och blandat både vardagskörning till jobbet samt långresa. Den är helt klart stötig, många andra bilar som går mjukare, förmodligen även Golfen (jag har inte kört en sådan). Jag själv är van vid sänkta och uppstyvade bilar så jag har inga problem med fjädringskomforten. Dessutom märks det mest på dålig väg, en fin motorväg är inga som helst problem. Komforten i övrigt är bra, sköna stolar, bra förarställning, helt ok ljudnivå (vindbrus, däck).
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
Mjae mina krav är ju inte superhöga, kör för tillfället en ca.60/40 sänkt Golf Vr6 så mina aktuella komfortreferenser är ju inte så svåra att slå om man säger såHJF skrev:Angående komforten: Det hänger på vad du har för referenser tidigare och hur känslig du är. Jag har kört 1.000 mil med min och blandat både vardagskörning till jobbet samt långresa. Den är helt klart stötig, många andra bilar som går mjukare, förmodligen även Golfen (jag har inte kört en sådan). Jag själv är van vid sänkta och uppstyvade bilar så jag har inga problem med fjädringskomforten. Dessutom märks det mest på dålig väg, en fin motorväg är inga som helst problem. Komforten i övrigt är bra, sköna stolar, bra förarställning, helt ok ljudnivå (vindbrus, däck).
Jo håller med dig där, trots att jag inte ägnade så många ögonblick åt körställningen hamnade jag rätt bra. Stolen satt man också fint i - dock kan jag tänka mig att den blir lite hård i ryggen på långresor men det får man leva med när den var så go i övrigt!! Ljudnivån tyckte jag också kändes ok(dock satt ju nu 17" dubbfria v-däck på)
Kör du CTRén dagligen till jobbet?
Patrick Lundin
Med dom referenserna ska det nog gå bra, mest så du inte var född och uppväxt i en Lexus eller CitroënMr_Gear skrev:Mjae mina krav är ju inte superhöga, kör för tillfället en ca.60/40 sänkt Golf Vr6 så mina aktuella komfortreferenser är ju inte så svåra att slå om man säger sådenna var ju mycket finare på vägen måste man säga, dock mera stötig även om den inte är lika hård över lag kanske. Känns dock som lite väl mycket att tåla om man skall köpa en bil för så mycket pengar och sedan leva med varje dag, tål att övervägas noga detta! Såg en röd GTi dagen efter och den är ju säkert inte tråkig den heller
![]()
Jo håller med dig där, trots att jag inte ägnade så många ögonblick åt körställningen hamnade jag rätt bra. Stolen satt man också fint i - dock kan jag tänka mig att den blir lite hård i ryggen på långresor men det får man leva med när den var så go i övrigt!! Ljudnivån tyckte jag också kändes ok(dock satt ju nu 17" dubbfria v-däck på)
Kör du CTRén dagligen till jobbet?
Det enda som hände när jag satte på 17" vinterdäck var att styrkänsla och väggrepp blev sämre, märke ingen större skillnad komfortmässigt.
Jag kör den dagligen till jobbet... Är egentligen inte meningen, brukar åka lokaltrafik till jobbet för att spara på bilen och ska börja med igen. Men det är ju ett gott betyg åt körglädjen i bilen att jag gärna kör den dagligen!
Henrik Fleur
HJF skrev:Med dom referenserna ska det nog gå bra, mest så du inte var född och uppväxt i en Lexus eller CitroënStötigheten är väl egentligen det enda som menligt inverkar på komforten. Stolarna är inte så farligt hårda, åkte 130 mil på 2 dagar utan att få ont. Många bilar idag har ganska hårda säten, särskilt tyska märken. I längden funkar det nog bättre än mjuka svampiga stolar. CTR:en är ändå - trots att den gjorts snällare jmf fg version - en liten busbil, Golfen är lite mognare och har säkerligen bättre komfort. CTR:en får ju inte bli FÖR bekväm, då tappar den charmen...
Det enda som hände när jag satte på 17" vinterdäck var att styrkänsla och väggrepp blev sämre, märke ingen större skillnad komfortmässigt.
Jag kör den dagligen till jobbet... Är egentligen inte meningen, brukar åka lokaltrafik till jobbet för att spara på bilen och ska börja med igen. Men det är ju ett gott betyg åt körglädjen i bilen att jag gärna kör den dagligen!
Jo kan hålla med dig där! för mjuka stolar är inte riktigt rätt, inte i den här typen av bil i alla fall! och som du säger, charmen med CTR är ju lite den lite råa attityden, säkert grymt kul på kurviga vägar om man håller varvet uppe kan jag tänka?
Jag upplevde att denna bilen var lite högfartskänslig, när man kom upp i 130-160 blev den påtagligt styrkänslig, säljaren hävdade att detta hängde på vinterdäcken som tydligen var mycket smalare än sommardäcken och att den absolut inte är känslig annars och det lät ju inte helt orimligt. Du har inte upplevt bilen som känslig i hög fart med sommar/vinterdäck?
Helt klart ett gott betyg där då! Blir mera lockad av en CTR igen
Patrick Lundin
Som jag upplever det så kommer CTR:en bäst till sin rätt på kurvig landsväg, när man får tillfälle att jobba med den skarpa styrningen, suveräna växellådan och det fina ljudet och känslan från 4500 rpm och uppåt. Då har man också nytta av att bakvagnen är lite "instabil", bara att släppa lite lätt på gasen i kurvans ingång så den styr in.
För motorvägskörning i högre farter finns det bättre bilar. Den ÄR känslig, både i styrningen och bakvagnen. Med vinterdäck förstärks beteendet men det finns där i lättare form även med sommardäck. Med dom friktionsdäck jag har på nu kör jag inte över 200 km/h (vilket man kanke inte bör göra oavsett). Hård bromsning från högre farter kräver också koncentration. Har fått ett par Saab & Volvo Turbos efter mig några gånger och dom lyckas jag inte skaka av mig på motorväg. Det skulle jag förmodligen göra på kurvig landsväg... hoppas jag
Summering: Inget motorvägslok alltså, men en kul kurvkramare!
För motorvägskörning i högre farter finns det bättre bilar. Den ÄR känslig, både i styrningen och bakvagnen. Med vinterdäck förstärks beteendet men det finns där i lättare form även med sommardäck. Med dom friktionsdäck jag har på nu kör jag inte över 200 km/h (vilket man kanke inte bör göra oavsett). Hård bromsning från högre farter kräver också koncentration. Har fått ett par Saab & Volvo Turbos efter mig några gånger och dom lyckas jag inte skaka av mig på motorväg. Det skulle jag förmodligen göra på kurvig landsväg... hoppas jag
Henrik Fleur
Min bil blev helt annorlunda när jag bytte till vinterdäcken. Bilen blev som en orm som slingrar sig när man gasade på över 100. Då är det ändå 225or på som vinterdäck så jag tror inte det har särskilt mycket med bredden utan snarare hur vinterdäck kontra sommardäck är uppbyggda som gör det.
Med standard sommardäck upplevde jag den inte som styrkänslig alls. Vist har den lite mer direkt styrning än de tidigare hondorna jag haft men det lärde man sig kvickt och det är inte så att den styr själv på något sätt när man kommer upp i högre farter.
Med standard sommardäck upplevde jag den inte som styrkänslig alls. Vist har den lite mer direkt styrning än de tidigare hondorna jag haft men det lärde man sig kvickt och det är inte så att den styr själv på något sätt när man kommer upp i högre farter.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Jo växellådan är ju klockren, från det att jag satte mig i bilen till det att jag klev ur kollade eller kände jag inte ens efter lägena utan man behövde inte tänka efter, växlarna bara flög fram och tillbaka... bästa biten med hela bilen nästan :thumbup:HJF skrev:Som jag upplever det så kommer CTR:en bäst till sin rätt på kurvig landsväg, när man får tillfälle att jobba med den skarpa styrningen, suveräna växellådan och det fina ljudet och känslan från 4500 rpm och uppåt. Då har man också nytta av att bakvagnen är lite "instabil", bara att släppa lite lätt på gasen i kurvans ingång så den styr in.
Hård inbromsning från högre farter kräver koncentration säger du.. det var något som jag inte märkte under provkörningen, bromsade in närapå max från strax över hundra men tyckte bromsservon jobbade fint och det var inga problem att korrigera styrningen en aning mitt under inbromsningen, det jag upplevde var dock att bromsarna kändes svampiga.
Lustigt att du nämner det, jag har nämligen främst innan varit inne på en Saab turbo och sedan en del trim & väghållning till den :whatever: dock ger ju växellådorna långt från känslan i CTRens, fast de nya 9-3lådorna är riktigt trevliga bekantskaper också måste jag säga - direkta, korta och fina!
Hur menar du styrkänslig? för jag menar alltså inte att den "styr sig själv" utan att den blev lite vinglig och slingrig nästan uppe i fart...G4il1 skrev:Min bil blev helt annorlunda när jag bytte till vinterdäcken. Bilen blev som en orm som slingrar sig när man gasade på över 100. Då är det ändå 225or på som vinterdäck så jag tror inte det har särskilt mycket med bredden utan snarare hur vinterdäck kontra sommardäck är uppbyggda som gör det.
Senast redigerad av Mr_Gear den 7 mars 2008, 18:15, redigerad totalt 1 gånger.
Patrick Lundin
Min 1,8 - precis samma!G4il1 skrev:Min bil blev helt annorlunda när jag bytte till vinterdäcken. Bilen blev som en orm som slingrar sig när man gasade på över 100. Då är det ändå 225or på som vinterdäck så jag tror inte det har särskilt mycket med bredden utan snarare hur vinterdäck kontra sommardäck är uppbyggda som gör det.
Vad har du för vinter däck?
Jag har Pirreli Carving 205 16".
Har hört positiva saker om Hakka 5 på Civic, funderar på en uppsättning till nästa år.
// Fredrik Hesse
Jag kör hakka 5 och har inte upplevt något slingrande i höga farter. Har dock inte varit upp över 160 med dessa däck, men i normal landsvägsfart så funkar de hur fint som helst. Angående känsligheten så är bilen väldigt direktstryd, så även små rattrörelser märks genast. Men detta är ju detsamma oavsett vilka däck man använder...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Mina Pirelli blir vidriga redan vid 100...ToLo skrev:Jag kör hakka 5 och har inte upplevt något slingrande i höga farter. Har dock inte varit upp över 160 med dessa däck, men i normal landsvägsfart så funkar de hur fint som helst. Angående känsligheten så är bilen väldigt direktstryd, så även små rattrörelser märks genast. Men detta är ju detsamma oavsett vilka däck man använder...
Låter som att Hakka 5 är receptet.
// Fredrik Hesse
Jag vet inte om jag vill klaga på långa körsträckor ...körde till tyskland har 30 mil ditt och jag brukar alltid få knäcka mej ur bilen när jag kommer ner till båtarna ...men med Hondan svapte man upp dörren och hoppade ut precis som om man var 22 igen
jag har inte upplevt nått negativt i massor men den är litte vind känslig och äter fram däck :whistling:
#Kim Caspersen #
Civic Type R-GT
Civic Type R-GT
Slingrigheten kommer i farter från 160-170 km/h och uppåt. Hård inbromsning från 100 km/h är inga problem. Liknande slingrighet har jag inte upplevt med mina andra bilar med jämförbara däck. Men det är inget problem för mig, jag tycker inte det är särskilt kul att köra på motorväg... Själv skulle jag inte köpa en Saab Turbo, hur snabb den än är rakt fram
Men det är ju en subjektiv smaksak.
Henrik Fleur
Låter ju som om det kan ligga nåt i det här med slingrigheten trots allt då... får se vad jag tycker vid nästa provkörning helt enkelt.
Och komforten är kanske inte så illa trots allt
allt är ju relativt...
HJF: Jo, det är ju en smaksak men vi får väl se... vinden blåser åt lite olika håll varje dag
Och komforten är kanske inte så illa trots allt
HJF: Jo, det är ju en smaksak men vi får väl se... vinden blåser åt lite olika håll varje dag
Patrick Lundin
Några undrade över vad jag körde med för vinterdäck och de är Gislaved Nordfrost 5 225/45-R17
Jag har inga problem med dem när man kör snällt eller håller en hastighet utan det är vid kraftig acceleration som jag noterar "slingerormen"
Jag har inga problem med dem när man kör snällt eller håller en hastighet utan det är vid kraftig acceleration som jag noterar "slingerormen"
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Varfor oroa sig for slingrighet i 160-170 nar man aldrig kommer att kora sa fort anda? :whip:
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Bor man här nere i Skåneland är man i Tyskland på Autobahn en gång i veckan och och handlar öl och marsipan vettuBagarn skrev:Varfor oroa sig for slingrighet i 160-170 nar man aldrig kommer att kora sa fort anda? :whip:
Henrik Fleur
Tjena!
Även jag är ny här och har starka tankar på att köpa en Civic type R 07 och uppåt.
Nu är denna tråd över 1 år gammal och undrar således om det har dykt upp något nytt som man bör veta om skavanker etc..
Vad bör man titta på när man är ute och kikar på dessa bilar?
Hur ter de sig efter ett par tusen mil?
Etc etc..
Någon guru som besitter dessa kunskaper eller delar av de?
//John
Även jag är ny här och har starka tankar på att köpa en Civic type R 07 och uppåt.
Nu är denna tråd över 1 år gammal och undrar således om det har dykt upp något nytt som man bör veta om skavanker etc..
Etc etc..
//John
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
En bil som har ett par tusen mil på mätaren tycker jag ska vara felfria, annars är det riktigt illa.
Inte Kia som är slut efter 5k mil
Inte Kia som är slut efter 5k mil
Senast redigerad av Yobaman den 3 januari 2010, 00:28, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
-
Jante
- Bil: Mazda 3 MPS
- Namn: Thomas Hempel
Är vanligt att det är lite lite rost i hörnet på dörrarna under gummi listen..John Doe skrev:Tjena!
Etc etc..
//John
Fast det fixar dom på garantin..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Efter ett par tusen mil bara? Väldigt svag punkt då...Jante skrev:Är vanligt att det är lite lite rost i hörnet på dörrarna under gummi listen..
Fast det fixar dom på garantin..
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
Hämtade ut min hösten -07 och har kört mycket, bilen har rullat 4100 mil nu. Jag är väldigt nöjd med bilen, skulle inte tveka att köpa en igen när det är dags för byte. Väldigt bra allround-bil som funkar till allt. Har funderat på vad jag skulle kunna ersätta den med (tänkte byta vid 3 år) men kan inte komma på något annat som ger samma valuta för pengarna.
Ska kolla dörrarna efter jobbet men har inte sett något innan iaf...
Ska kolla dörrarna efter jobbet men har inte sett något innan iaf...
Henrik Fleur
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 53 times
Håller med HJF, väldigt bra allround bil, fungerar hur bra som helst till vardagen.
Och angående rost i dörrarna, det förekommer på de flesta Fn2'or, jag har det på min som jag köpte ny i maj.
Men det täcker ju garantin, så jag får väl ta och rulla in med den dit.
Annars kan det väl vara lite andra problem också, problem att lägga i 3'an ibland problem med att låsa upp bilen med fjärren. Men dom grejerna går ju på garantin också om man nu har dom vill säga.
Här kan du läsa mera: <a href="http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults" target="_blank">Civinfo wiki</a>
Och angående rost i dörrarna, det förekommer på de flesta Fn2'or, jag har det på min som jag köpte ny i maj.
Men det täcker ju garantin, så jag får väl ta och rulla in med den dit.
Annars kan det väl vara lite andra problem också, problem att lägga i 3'an ibland problem med att låsa upp bilen med fjärren. Men dom grejerna går ju på garantin också om man nu har dom vill säga.
Här kan du läsa mera: <a href="http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Faults" target="_blank">Civinfo wiki</a>
Robin Persson |
Bra bra.
Hur är det med bagage utrymmet?
Rymmer det en/två golfbag (om någon här lirar)?
Top Gear ratade denna modell mot föregående.. Men det är Top Gear det..
En bil som kostar 1 miljon kan dom lätt rata... Så det säger mig inte så mycket..
Men dom påpekade att stolarna inte föll tillbaka till "ursprungsläget" om man ska in i baksätet..
Samt nycket ljudet om man öppnar dörren.. Finns det något sätt att stänga av ljudet?
Hur upplever ni det som har haft bilarna ett tag?
Hur är det med bagage utrymmet?
Rymmer det en/två golfbag (om någon här lirar)?
Top Gear ratade denna modell mot föregående.. Men det är Top Gear det..
En bil som kostar 1 miljon kan dom lätt rata... Så det säger mig inte så mycket..
Men dom påpekade att stolarna inte föll tillbaka till "ursprungsläget" om man ska in i baksätet..
Samt nycket ljudet om man öppnar dörren.. Finns det något sätt att stänga av ljudet?
Hur upplever ni det som har haft bilarna ett tag?
Golfbag: Vet inte, spelar inte. Men det är väldigt flexibelt, grymt snabbt och enkelt att fälla baksätet om det skulle behövas.
Top Gear: Som sagt strunta i dom, mest kul underhållningsprogram... Alla har olika önskemål och förväntningar på en bil, du som ska trivas med den.
Stolarna: Helt rätt, de går inte tillbaka till ursprungsläget och det är lite irriterande om man ofta har folk i baksätet. Jag brukar be dom hoppa in på högersidan så jag slipper justera om. Men detta är tydligen gammal klassisk Civicstandard.
Nyckelljudet: Vet inte om det går att stänga av, jag har vant mig och hör det knappt längre. Det blir nästan en sport att hitta nya varianter på pipljud
Top Gear: Som sagt strunta i dom, mest kul underhållningsprogram... Alla har olika önskemål och förväntningar på en bil, du som ska trivas med den.
Stolarna: Helt rätt, de går inte tillbaka till ursprungsläget och det är lite irriterande om man ofta har folk i baksätet. Jag brukar be dom hoppa in på högersidan så jag slipper justera om. Men detta är tydligen gammal klassisk Civicstandard.
Nyckelljudet: Vet inte om det går att stänga av, jag har vant mig och hör det knappt längre. Det blir nästan en sport att hitta nya varianter på pipljud
Henrik Fleur