funderar på att byta märke!
-
rallarn
- Bil: Accord Type S
- Namn: Rickard Beckius
Nu efter två riktigt astråkiga vintrar med ATS:en och alldeles för mycket snö!
Så känner jag att 4wd lockar extremt, dock så har jag insett att biltypen "SUV" inte är för mig, och därför har honda inte så många alternativ...
Funderar mycket på nya Golf R med DSG, går att få loss en sprillans till hyffsat bra pris.
Ska åka och prövköra om någon vecka är tanken.
Har hört mycket gott om Haldex generation 4 som sitter på golf r.
Någon som har erfarenheter eller provkört golf r?
Så känner jag att 4wd lockar extremt, dock så har jag insett att biltypen "SUV" inte är för mig, och därför har honda inte så många alternativ...
Funderar mycket på nya Golf R med DSG, går att få loss en sprillans till hyffsat bra pris.
Ska åka och prövköra om någon vecka är tanken.
Har hört mycket gott om Haldex generation 4 som sitter på golf r.
Någon som har erfarenheter eller provkört golf r?
Kör: Accord Type S -08
Tidigare: Civic Type R -04
[url=www.simbi.nu]Simbi Djurens Varuhus[/url]
- Brox
- Bil: Civic VT-Turbo
- Namn: Krille Brozinic
Att välja en golf för 4wd känns inte riktigt rätt...
Jag hade nog kollat mer på Mitsu evo eller ännu ultimare , Nissan Skyline R32-R33-R34 eller varför inte en lite äldre audi quatttro (S2/S4)
Jag hade nog kollat mer på Mitsu evo eller ännu ultimare , Nissan Skyline R32-R33-R34 eller varför inte en lite äldre audi quatttro (S2/S4)
Honda Power :unkown
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
Bmw E30 192HP+
Civic VT
Civic FK2
Civic Hybrid
antar att du pratar om golf r32, riktig rolig bil men relativt dyrt att äga, när jag jobbade som bilmekaniker så fick jag in en sån för lampbyte, gick på ca 2000kr, var tvungen o demontera fronten bara för att byta lampan. lite såna små jobbiga grejer finns det att tänka på men rolig bil pga fyrhjulsdriften
men inget slår honda

men inget slår honda
Kourosh Entezari
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
0707407391
kourosh89@hotmail.com
S2000 ap1 såld
Integra type-r dc2 såld
Civic type-r ep3 såld
DelSol vti såld
crx såld
-
rallarn
ATS:en rullar som en sportig bruksbil idag, och tanken är att Golf R:en är en bra kompromiss, lagom "sportig" dvs lite mer gubbig än en Evo eller STI.
Väljer inte golfen för 4wd enbart, men det är lagom kompromiss att få 4wd samt 270hk i en vettig vardagsbil.
Ingen som provkört?
Väljer inte golfen för 4wd enbart, men det är lagom kompromiss att få 4wd samt 270hk i en vettig vardagsbil.
Ingen som provkört?
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Har varit inne på lite samma tankar som dig, det är inte roligt med fwd diesel på vintern
Men så vet man hur det varit förrut, det är skoj att sladda i två veckor och sen lessnar man.
Köp dig en gammal BMW E21, sladda dig less, njut av Accorden
Köp dig en gammal BMW E21, sladda dig less, njut av Accorden
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Jalle
- Bil: Acura TL 2004
- Namn: Jari Saren
Har kört golfen och blev kär i DSG:en, i eco läget kändes bilen lite gubbig och perfekt för slökörning medans den kändes som en helt annan bil i sportläget, ettrig och rätt varvtal hela tiden och växlar som en gud och låter lite som en stcc i växlingarna. Sen kan man tro att golfen är en liten bil men den väger 1500+ så dessa 270hk gör inte bilen hypersnabb utan mer lite lagom och tack vare de snabba växlingarna så har bilen ändå bra prestanda. Kvaliten var helt ok. Provkör!
Sen har jag hört att DSG lådorna inte håller speciellt länge med dyra service/reparationskostnader men inte säker på att det stämmer.
Sen har jag hört att DSG lådorna inte håller speciellt länge med dyra service/reparationskostnader men inte säker på att det stämmer.
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
- Hattori Honda

- Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
- Namn: Andreas Engstrom
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Misstänker att du får lägga en hel del pengar i mellanskillnad? Isf hade jag hellre köpt en vinterbil och ställt av ATS:en över vintern. Precis vad jag funderar på efter att ha surnat på min EP3 som vinterbil...
Finns ju diverse ställen runt om i landet som förvarar husvagnar och liknande som inte blir speciellt dyrt. Låt Hondan stå där på vintern och Subarun (mitt förslag
) på sommaren.
Föreslår detta eftersom de enda 4wd-bilar som på sommaren är roligare än Honda är just Evo/STI/Skyline, men annars är ju Golfen trevlig eftersom den inte är lika pappig som (i stort sett) alla Honda, så satsa på en sån om du gillar den. Jag gillar ju den första generationen R32 eftersom den är minst vanlig och låter gudomligt...
Lycka till!
Edit: Är det nyaste Golfen du funderar på? Är det inte den man inte kan koppla ur antisladdsystemet på? Jäkligt tråkigt på vintern mao...
Finns ju diverse ställen runt om i landet som förvarar husvagnar och liknande som inte blir speciellt dyrt. Låt Hondan stå där på vintern och Subarun (mitt förslag
Föreslår detta eftersom de enda 4wd-bilar som på sommaren är roligare än Honda är just Evo/STI/Skyline, men annars är ju Golfen trevlig eftersom den inte är lika pappig som (i stort sett) alla Honda, så satsa på en sån om du gillar den. Jag gillar ju den första generationen R32 eftersom den är minst vanlig och låter gudomligt...
Lycka till!
Edit: Är det nyaste Golfen du funderar på? Är det inte den man inte kan koppla ur antisladdsystemet på? Jäkligt tråkigt på vintern mao...
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
Civic 40th anniv. ed., 2012
Pflanzgarten stole my virginity
Du borde cykla mer!
-
rallarn
Det är en Golf R 2011, alltså nyaste Golf R med 270hk ur 4cyl.Hattori Honda skrev:Misstänker att du får lägga en hel del pengar i mellanskillnad? Isf hade jag hellre köpt en vinterbil och ställt av ATS:en över vintern. Precis vad jag funderar på efter att ha surnat på min EP3 som vinterbil...
Finns ju diverse ställen runt om i landet som förvarar husvagnar och liknande som inte blir speciellt dyrt. Låt Hondan stå där på vintern och Subarun (mitt förslag) på sommaren.
Lycka till!
Tydligen skall ESP gå att koppla ur på 2011 tillverkade, dock har jag knappt kopplat ur detta på ATS:en någon gång
Jo det är klart det blir en hel del i mellanskillnad, men tycker det blir för meckigt att ha två bilar att fixa och dona med, tid är mycket pengar för mig just nu.
Söker helt enkelt en bil som är rolig att köra (om man vill) men även fungerar bra att pendla till och från jobbet och långresor, gärna med någon form av automat, där DSG passar in rätt bra
4WD för skoj på vintern och bra grepp på sommarn.
Dessutom är Golfen mer praktisk än ATS:en som är en sedan rent lastmässigt...
R32:an är helt klart billigare men då får jag nog ett dyrt soppakonto... fast den låter ju gudomligt! =)
kluven just nu.
Vad finns det för andra bilar i 250-380k klassen som är vettiga som allaround men ändå roliga? helst 4wd!