Har blivit lurad hur gör jag?
- tingelholm
- Bil: crx vt 91
- Namn: johan tingelholm
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Nu är det så att jag beställde en kolfiber huv från det kända företaget AKR performence för drygt två veckor sedan. Glad som jag va över min nya huv ändrades snabbt. Den va knäckt på mitten. Jag kontaktar både AKR och ups som paketet skickats med. Huven skickades till Malmö dagen efter för besiktning. Ups kontaktade mej för 3 dagar sen och säger att dom inte tar på sej transportskadan då huven varit för dåligt packad. Dom har kontaktat AKR om detta för över en vecka sen men fick inget svar. Har själv försökt kontakta akr med samma resultat. Tycker att som kund ska du aldrig bli drabbad!! Dock händer det men jag menar att AKR sägs va ett bra företag, kan inte påstå att jag får den bilden av det! Har någon råd på vad jag kan göra åt saken? Känns surt som fan detta!! Tack på förhand
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Mycket mycket märkligt, jag har köpt både kolfiberbackspeglar, kolfibervinge, framlampor, kolfiberhatthylla,
alltid fungerat bra och de har alltid paketerat ordentligt till mig, hade något fabrikationsfel
på framlyktorna men var inga som helst problem att de ersatte med nya då jag skickade tillbaka
de gamla.. och de framlyktorna jag har nu fungerar utmärkt.
Har alltid / oftast haft kontakt med Chris på AKR Performance, med snabba svara, utmärkt service,
så detta förvånar mig, du har väldig otur måste jag säga, men hoppas det löser sig på bästa
möjliga sätt- fortsätt maila till AKR Performance och hoppas att det löser sig, ge dig inte = )
Vad säger / skriver AKR Performance om detta till dig ? vad har de sagt om situationen...
alltid fungerat bra och de har alltid paketerat ordentligt till mig, hade något fabrikationsfel
på framlyktorna men var inga som helst problem att de ersatte med nya då jag skickade tillbaka
Har alltid / oftast haft kontakt med Chris på AKR Performance, med snabba svara, utmärkt service,
så detta förvånar mig, du har väldig otur måste jag säga, men hoppas det löser sig på bästa
möjliga sätt- fortsätt maila till AKR Performance och hoppas att det löser sig, ge dig inte = )
Vad säger / skriver AKR Performance om detta till dig ? vad har de sagt om situationen...
Senast redigerad av Andreas79 den 15 juni 2012, 13:12, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
- Semir
- Bil: Civic 1.6d -16
- Namn: Semir Daifallah
Konstigt att UPS svarar dig så. Dom skall ju inte ens ta emot gods om det är för dåligt embalerat.
Godset skall ju hålla hela transportvägen.
De borde ju felkodat godset under resans gång. Om inte så ska ups stå för kostnaden punkt slut...
De borde ju felkodat godset under resans gång. Om inte så ska ups stå för kostnaden punkt slut...
Semir Daifallah Göteborg
Civic 2016
I love my Honda :)
Civic 2016
I love my Honda :)
-
Andreas79
Men om det är gods som inte ser skadat ut utvändigt är det kundens skyldighetSemir skrev:Konstigt att UPS svarar dig så. Dom skall ju inte ens ta emot gods om det är för dåligt embalerat.
att exempelvis kontrollera / paketera upp i samband att man tar emot varan, det har
även posten sagt till mig, och då direkt via UPS skicka tillbaka till AKR Performance,
att det är dåligt paketerat eller liknande.
Det är vad jag fått reda på av många ställen jag köpt från England/Holland om det skulle vara
dåligt paketerat: Ta inte emot varan/skriv ej på OM något är sönder, utan kontrollera/packa
upp produkten och kolla... för annars blir det oftast svårt att lämna tillbaka varan tyvärr.
Däremot: Ser det dåligt paketerat ut vid upphämtning i Holland av UPS hos AKR Performance,
så håller jag med om att UPS är slarviga och inte kollar upp det bättre ändå..
Men sen är det även företagets skyldighet kan jag tycka att paketera ordentligt.
Som sagt: Man ska inte ge sig, utan detta borde räknas som reklamation och
att man skall få en ny huv utan några kostnader, AKR Performance har jag
aldrig haft något negativt emot över huvudtaget någonsin - utan bra service.
AKR paketerar ALLTID bra till mig. Kan mycket väl vara så att UPS
inte hanterat varan på ett bra sätt - då de ibland precis som posten
slänger varor hit och dit eller hur de lägger in det i lastbilen/då de kör.
Så det kan som sagt även vara UPS som skall fixa till så det blir rätt
allting..
Lurigt det här, och alla skyller på alla - alltså UPS fråntar sig oftast
ansvaret och skyller ifrån sig, hänt även med posten ibland har jag
hört av många.
www.FotografAndreas.se
- tingelholm
Andreas79 skrev:Mycket mycket märkligt, jag har köpt både kolfiberbackspeglar, kolfibervinge, framlampor, kolfiberhatthylla,
Skickade en bild på huven till han, han skrev : Bad luck for you. och att han skulle vänta på tills UPS hade kontaktat han, vilket dom hade gjort utan resultat, dom har även mailat han om situationen, UPS ávtog sig ansvaret då kartongen va hel men varan trasig, alltså dåligt packad. o nu har både jag och UPS försökt ta kontakt med chris utan resultat.menar de att akr både ändå vara försäkrat så även om inte UPS vill stå för sakerna så borde det gå på hans försäkring. tycker allt verkar jätte konstigt
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
-
Andreas79
tingelholm: Du får uppdatera när du fått svar här. Skrev AKR att de paketerat varan väl ?
För transportföretag kan slarva väldigt mycket som sagt, medans AKR förmodligen paketerat
väl ändå.
Hade frågat AKR när Chris är tillbaka, för Chris har alltid löst precis alla situationer
för min del iallafall. Kan hända han inte är där just nu? För han har alltid gett mig
100% positiv service och bemötande, allt via mail.
AKR brukar göra det bästa de kan i alla situationer som sagt för min del,
det är jag helt säker på. Och hoppas det blir positiva besked även för din
del, jag hade som sagt inte gett mig i din situation, stå på dig!
Denna mailadressen har jag mailat Chris på alltid:
info@autokraaij.nl
Chris Kraaij
För transportföretag kan slarva väldigt mycket som sagt, medans AKR förmodligen paketerat
väl ändå.
Hade frågat AKR när Chris är tillbaka, för Chris har alltid löst precis alla situationer
för min del iallafall. Kan hända han inte är där just nu? För han har alltid gett mig
info@autokraaij.nl
Chris Kraaij
www.FotografAndreas.se
- tingelholm
Han sa aldrig att det va packat väl nej. Det kan va som ni säger att han är bortrest?! Detta va min första beställning där med så är ju höjden av otur. Jag har okså bara hört bra om han och företaget därför blir jag lite chockad och irriterad på samma gång nu. Men har som sagt skrivit till han igen och uppdaterar med svar så fort jag vet. Håller tummarna att det löser sig smidigt. Tack förr era svar och stöd så länge!Andreas79 skrev:tingelholm: Du får uppdatera när du fått svar här. Skrev AKR att de paketerat varan väl ?
väl ändå.
info@autokraaij.nl
Chris Kraaij
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
- Rogge/AUTOMONTAGE
- Bil: XC70, 244, Husbil
- Namn: Roger "Rogge" Ohlsson
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 7 times
Har beställt varor ett antal gånger av Chris, och har bara gott att säga om AKR.
Det bästa är ju att slå en signal och prata med honom direkt på luren.
Sympatisk och trevlig kille, har pratat med honom några gånger och
det är ju alltid lättare att snacka direkt än att maila.
Oavsett om man skall beställa prylar eller som idetta fall... reklamera!
Det bästa är ju att slå en signal och prata med honom direkt på luren.
Sympatisk och trevlig kille, har pratat med honom några gånger och
det är ju alltid lättare att snacka direkt än att maila.
Oavsett om man skall beställa prylar eller som idetta fall... reklamera!
Roger Ohlsson
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
0733200002
Kullen -14 1:03,0 EG
Sviesta -14 1:05,5 EG
M-torp -13 1:33,0 EG
Sturup -12 1:17,3 S40
G-åsen -10 1:16,8 EG
K-torp -09 1:15,4 S40
Lunda -09 1:25,6 EG
A-torp -06 2:05,4 Citroen
Semir fungerar tyvärr inte riktigt såSemir skrev:Konstigt att UPS svarar dig så. Dom skall ju inte ens ta emot gods om det är för dåligt embalerat.
Jag jobbar på UPS själv och det är kundens ansvar att det är embalerat bra, om kunden dock väljer att lägga en porslinsservis i en flyttkartong utan emballage så är inte det transportföretagets ansvar att neka hämtningen, chauffören kan visserligen använda lite sunt förnuft och säga att det troligtvis inte kommer hålla men fortfarande kundens ansvar. Enda gången man nekar paketet är när det inte ens är något paket, om dom hade satt fraktsedeln direkt på huven utan något runt tex.
Tingelholm: Fortsätt ligg på, dom ska stå för varan men oftast brukar inte företag va så sugna på de så kan komma långt ner på priolistan, ju jobbigare du är desto snabbare tröttnar dom och fixar ditt ärende
Honda S2000 AP1 -02
Peugeot 206 -02
Intelligence plus character - that is the goal of true education
Peugeot 206 -02
Intelligence plus character - that is the goal of true education
-
Andreas79
Skriv även att om ni kan komma fram till en bra lösning, så kommer du fortsätta vara kund hos dem,
annars kommer du skriva negativt om AKR på Honda Performance Club Sweden kan du säga med = )
annars kommer du skriva negativt om AKR på Honda Performance Club Sweden kan du säga med = )
www.FotografAndreas.se
-
Rany
- Bil: ED 90 SEDAN
- Namn: Rany Ab
- Kontakt:
Jag handlade ett par strålkastare från dom, när jag fick hem paketet var en av strålkastaren spricka i glaset. Jag fick ersättning i form av kredit, gick hur bra som helst, i detta fall
mvh
mvh
Rany Ab
0735989483
Södertälje Bilverkstad
Aukt. Honda Service.
Aukt. Ditec Center Södertälje.
Honda resverdels försäljning.
0735989483
Södertälje Bilverkstad
Aukt. Honda Service.
Aukt. Ditec Center Södertälje.
Honda resverdels försäljning.
-
VMT
- Bil: Jazz, FR-V, EG9
- Namn: Trung Vu
- Has thanked: 6 times
- Kontakt:
Jag handlade 3 gånger från de med, inga problem.
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
FRV 06
Jazz 06
EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
-
Andreas79
Bara för info så skickade jag en fråga allmänt till Chris om något helt annat,
och det mailet skickade jag 15 Juni, fick svar idag 18 Juni.
Hoppas du fått svar av AKR / Chris ? eller att du får snart och att det löser
sig för dig snart = )
och det mailet skickade jag 15 Juni, fick svar idag 18 Juni.
Hoppas du fått svar av AKR / Chris ? eller att du får snart och att det löser
sig för dig snart = )
www.FotografAndreas.se
- tingelholm
Jag har fått svar av chris, han har redan sänt iväg en ny huv, när den kommer för leverans tar dom även med sig den gamla, allt är klappat och klart, det va som någon sa att han hade varit bortrest, samt han hade rett ut denna röran men han bad om ursäkt för sent svar. gott o få glada besked
så den bör komma denna veckan hoppas bara att den är hel denna gången. tack allihopa 
0733-611105
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006
Karlskrona
crx EE8 K20
Jazz - 2006