Hej,
Är också i köptankar och har besökt Åkesson i Götene. Lånade sport plus (CVT) över helgen och begäret har väl inte minskat.. Är ute efter manuell dock. Var först ute efter polished metallic eller vad den heter. Eller vit. Dock börjar jag gilla sonic grey mer och mer faktiskt. Färgen växer på en

Enda tråkiga är att det verkar vara många demobilar i just sonic grey. Dessa kanske flödar över gatorna framöver..? o=
Fick en snabb offert i onsdags som jag ännu inte prutat på:
Lagerbil - manuell låda, sonic grey (det verkar inte som att det är dyrare med CVT?)
18" fälgar + däck (fälgar och däck blir ett kapitel för sig. Sjukt konstigt att det inte går att få originalfälgar i den storleken)
Byter 17" sommardäcken på originalfälgar mot friktionsdäcken.
281000:- typ.
Total kreditkostnad (inkl. aviavgifter) drygt 29000 om jag minns rätt. Fick identiskt krediterbjudande av nordea finans.
Min förhoppning är att baka in typ 3 års/3-5k mils fri service samt få ner priset lite.
Tycker det borde finnas lite att kapa på 18" däck och fälgar 18k). Beror ju såklart mycket på vilka fälgar som väljs. Svårt! Men tycker de borde kunna släppas för max 15k.
Glömde kolla vilka däck som satt på den nu. Jag upplevde att de lät ganska högt... Men kanske inte är däckens fel.
Blev för övrigt erbjuden 51k för brukisen CTR EP3 05 som gått 14500 och inte är i toppskick. Tyckte det var helt ok.