Stora tråden om MC
Jo... jag vet.
En CBR1000RR vore ju inte helt fel... eller en GSX750R heller för den delen.
Men just nu nöjer jag mig med den jag har.
En CBR1000RR vore ju inte helt fel... eller en GSX750R heller för den delen.
Men just nu nöjer jag mig med den jag har.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Hmm... Inte ett ord om Yamahas smått revolusionerande nya motor i R1:an som ser ut att sopa banan med allt motrsånd i år. Men en spaltmeter om BMW som tillverkat gubbhojar i 200 år och aldrig skapat något som ger en tillstymmelse till adrenalinkick. Det var en fet miss tycker jag!
Senast redigerad av Steffo den 4 mars 2009, 22:02, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Precis just därför är det väl lite intressant att BMW har en sådan hoj till säsongen. Att R1 är sjuhelvetes jävla snabb vet alla, oavsett vilken årsmodell 
Hade varit kul med lite mer info om varje hoj ändå dock!
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
- Been thanked: 1 time
Hehe!Krister skrev:Blue Machine: Det är ju så jäääkla nice att köra...
Tänk att vägen från jobbet och hem (2,5km) kunde ta en timme... måste ha kört "vilse"...:boxing: :toot: :band:
Jag vet, när man väl är inne i träsket är det gryymt svårt att låta bli!
O då kan det lätt ta både en o två timmar hem...
Häftigt att BMW bygger sporthojj! Ska bli spännande!David Lundin skrev:Precis just därför är det väl lite intressant att BMW har en sådan hoj till säsongen. Att R1 är sjuhelvetes jävla snabb vet alla, oavsett vilken årsmodell
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Det skall bli jäkligt skoj att testa lite olika hojar nu när våren på intågande... skall snacka med en jag känner på BMW och se om man inte får testa den där sporthojen också.
Däremot R1:an... satan vad elak den ser ut! Lite trist bara att man inte fick torrbryta lite på den på mässan.
Däremot R1:an... satan vad elak den ser ut! Lite trist bara att man inte fick torrbryta lite på den på mässan.
Kör:
Kör:
- Blue Machine
Om du får testa nya BMW sporthojjen måste du berätta hur den var att köra!
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Vad tror du den här tråden är till för?Blue Machine skrev:Om du får testa nya BMW sporthojjen måste du berätta hur den var att köra!
Kör:
Kör:
- Blue Machine
Vad tror du den här tråden är till för?Krister skrev:<!--quoteo(post=533103:date=5 Mar 2009, 09:10:37:name=Blue Machine)--><div class='quotetop'>QUOTE(Blue Machine 4 5 Mar 2009, 09:10:37) <a href="index.php?act=findpost&pid=533103"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Om du får testa nya BMW sporthojjen måste du berätta hur den var att köra!
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Haha jo det är klart! Ville bara va på den säkra sidan!
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
För någon som inte är erfaren på sporthojjar så kommer BMW'n nog vara ganska lik R1 / CBR / .... etc
GALET snabb!!!
GALET snabb!!!
Jaha, ny dag som började med snö... men sen tinade det upp snabbt och vid lunch såg man lite blå himmel och det var 5-6 grader i vägbanan... så då vart det hoj till kundbesök i saltis. 
Så idag har det blivit sådär en 7-8mil.
Så idag har det blivit sådär en 7-8mil.
Kör:
Kör:
Och så vart de hoj till Mc-Boden
hehe kul å se att folk vågar åka 
Trivs du med väskan förresten?
Trivs du med väskan förresten?
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Gött att du redan fått ut asfaltsmoppen Krister! Själv körde jag på isen med ktm:en förra helgen
viss skillnad. Ta chansen om har tillfälle att prov köra en 1000cc. De e helt sinnessjukt första gången!
Steffo:Var inte du lite hot på Aprilia för ett tag sen? Har du sneglat nåt på Rsv4? Verkar också sjukt fet. Lite dyr dock.
Steffo:Var inte du lite hot på Aprilia för ett tag sen? Har du sneglat nåt på Rsv4? Verkar också sjukt fet. Lite dyr dock.
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
- Steffo

Jag har varit lite sugen på en V-twin sedan jag körde en Suzuki TL-1000 R en dag. Aprilia RSV Mille och Honda VTR Sp2 har varit de som jag kikat mest på. Men efter att ha fått en hel del varningar angående driftsäkerhet och kvalite på Aprilia så har jag inte varit så het på en. VTR är fortfarande intressant, men de är bra tunga och ska visst vara ganska mjuka väghållningsmässigt och jag själv är ganska bastant så jag får nog ta och prova en innan jag lutar mer åt det hållet. Nya R1:an väcker ett sjukt habegär med sin grymma motor som tydligen ska gå som en V-twin på lägre varv och som en radfyra på högvarv.
Får ta och kolla upp RSV 4 och se om det kan vara något... Den är ju fet som fan designmässigt. Det är ju något som italienarna kan!
Får ta och kolla upp RSV 4 och se om det kan vara något... Den är ju fet som fan designmässigt. Det är ju något som italienarna kan!
Stockholm
- David Lundin
Farsan sålde ju sin Honda X11 och skaffade en Aprilia RSV Mille Factory förra året, från japanskt till italienskt hehe, vi får väl se hur den håller!
Den är jävligt läcker och låter grymt iaf
Senast redigerad av David Lundin den 8 mars 2009, 01:04, redigerad totalt 1 gånger.
- Steffo

Det lilla jag hittade på Youtube ser ju ruggigt bra ut för Aprilians del. Dock kommer den nog att vara hutlöst dyr att köpa nu eftersom det inte lär gå att hitta begagnat. V4 är ju kul...
Stockholm
- Steffo

Oj! Jämfört med X11 så borde det vara som att byta från sköna mjuka promenadskor till ett par sprintskor! EN X11 är ju snabb, men kansake inte så smidig. Jag tycker att din far har gjort rättDavid Lundin skrev:Farsan sålde ju sin Honda X11 och skaffade en Aprilia RSV Mille Factory förra året, från japanskt till italienskt hehe, vi får väl se hur den håller!
Stockholm
- David Lundin
X11an var ruskigt snabb, han bänkade ca 142hk på bakhjulet med Akrapovic helsystem på, men Aprilian är ju som att lägga ner en BMX i jämförelse när det svänger 
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Fyfan jag tror att blixten slog ner i Mariestad på Länsstyrelsen och träffade nån stackars tant som bestämmer i huvudet. Idag fick jag mitt tillstånd med kod.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
Woot, grattis!
Bara att sätta igång i toktempo med att fixa kortet nu!
Bara att sätta igång i toktempo med att fixa kortet nu!
- Dani
- Kontakt:
Ska boka teorin asap, jag har ju vart klar för att få godkänt på teorin i en månad och bara väntat på pundhuvudena på Länsstyrelsen, lagom kul!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
När du får körkortet i näven vad har du tänkt dig att köpa?Dani skrev:Ska boka teorin asap, jag har ju vart klar för att få godkänt på teorin i en månad och bara väntat på pundhuvudena på Länsstyrelsen, lagom kul!
Själv jag har varit sugen i nästan två år på en MC men vi köpte ny bil nyligen så det blir ingen MC för mig nu i år men nästa år det blir det förhoppninsvis?! Nyligen det var MC mässan här i Halmstad, fan vilka fina Motorcyklar man vet inte verkligen vilken skulle man vilja välja,den dagen när man ska köpa sig en då får man lätt ångest
Lycka till Dani först med körkortet och sen med Mc.
MVH Saud
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- Dani
- Kontakt:
Tusen tack Saud.
Jag är inställd på en 600 iaf, jag vill inte köpa nån värsting direkt och vill inte heller missta körkort eller livet för den delen, det kan man ändå göra på en 600 så att köpa en 1000 går bort. Jag tycker en Honda 600 Hornet är så jävla snygg, alla tjatar om fartvinden osv men vi får se vad jag tycker när jag provkört själv om jag tycker att det kan gå att tåla. MC i år tror jag dock inte att det blir utan först nästa år isåfall men vi får se
Jag gick in nu för att boka teorin, fel på sidan HAHAHAHAHAHA...jag ska inte ha körkort helt enkelt
Jag är inställd på en 600 iaf, jag vill inte köpa nån värsting direkt och vill inte heller missta körkort eller livet för den delen, det kan man ändå göra på en 600 så att köpa en 1000 går bort. Jag tycker en Honda 600 Hornet är så jävla snygg, alla tjatar om fartvinden osv men vi får se vad jag tycker när jag provkört själv om jag tycker att det kan gå att tåla. MC i år tror jag dock inte att det blir utan först nästa år isåfall men vi får se
Jag gick in nu för att boka teorin, fel på sidan HAHAHAHAHAHA...jag ska inte ha körkort helt enkelt
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Dani
- Kontakt:
En CBF och allt vad de heter går ju oxå, de har ju kåpor mm men de är inte alls lika snygga. En nyare VFR800 (2003 och framåt) hade vart trevligt med men det är nog för mkt pengar för mig i början.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Dani skrev:Tusen tack Saud.
Jag är oxå inställd på en Honda CB600 Hornet eller VFR800 när det gäller Honda. Sen tycker jag att Kawasaki ER-6N är otroligt fin och bra hoj och framförallt prisvärd,senaste 3år överlägset mest sålda Mc i Sverige eller Kawasaki Z750 är oxå bra köp,men inte lika bra som ER-6N.
Nya Kawa har oxå 5års garanti som Honda.
Har du råd då är det bäst att köpa sig Mc innan man har tagit körkort och då kan du övningsköra med någon av dina polare(förhoppningsvis har någon Mc)så mycket du hinner?!
Och ännu bättre om du har 750cc eller 800cc Mc då kan du köra upp med den,med 600 kan man tyvärr inte göra det.
Jag själv tänker köpa mig först en Mc,övningsköra mycket med kompisar och sen tar kortet.
Ha det gott Dani och vi ses på Mantorp det är inte så jätte långt kvar
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- Dani
- Kontakt:
ER-6N är jävligt snygg oxå som du säger, det är den jag kommer köra på skolan men det kommer ändå bli en Honda för min del. CB1000RR är oxå så jääävla läcker, fyfan vad snygg hoj. Visserligen snackar jag 2008 års modell men DAMN!!!
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Dani: ER-6n på skolan... hur går det ihop? Du måste köra en cykel med minst 700cc...
Men grattis till tillståndet och lycka till med teorin, nu är det bara att sätta fart.
Sen vad gäller köp av hoj, jag bara rekommendera vad jag gjort... köp nåt för 30k typ, du får en hoj som är trevlig men fortfarande billig... visst, den har några år på nacken men rör ganska bra på sig. Sen är det inte så stor ekonomisk risk som att köpa nåt för 60-70k.
Tror det viktigaste första säsongen är att bara helt enkelt köra en hel del för att få rutin och erfarenhet... sen är det ju som med bilar, man kan alltid byta upp sig.
Men grattis till tillståndet och lycka till med teorin, nu är det bara att sätta fart.
Sen vad gäller köp av hoj, jag bara rekommendera vad jag gjort... köp nåt för 30k typ, du får en hoj som är trevlig men fortfarande billig... visst, den har några år på nacken men rör ganska bra på sig. Sen är det inte så stor ekonomisk risk som att köpa nåt för 60-70k.
Tror det viktigaste första säsongen är att bara helt enkelt köra en hel del för att få rutin och erfarenhet... sen är det ju som med bilar, man kan alltid byta upp sig.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Den är på 649 kubik och 25KW, allt enligt körskolans info och transportstyrelsen. Jag vettefan, så e det iaf.
<a href="http://www.kungsportenstrafikskola.se/motorcyklar.htm" target="_blank">http://www.kungsportenstrafikskola.se/m ... lar.htm</a>
<a href="https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx" target="_blank">https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... on.aspx</a>
<a href="http://www.kungsportenstrafikskola.se/motorcyklar.htm" target="_blank">http://www.kungsportenstrafikskola.se/m ... lar.htm</a>
<a href="https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... ordon.aspx" target="_blank">https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaP ... on.aspx</a>
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Skall du ta mellankort eller?
För om du skall ta "riktigt" mc-kort så skall du köra med minst 700cc och över 35kw.
Annars får du bara A-begränsad.
Behörighet A (obegränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
Behörighet A, (begränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
* Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
* Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
För om du skall ta "riktigt" mc-kort så skall du köra med minst 700cc och över 35kw.
Annars får du bara A-begränsad.
Behörighet A (obegränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 700 cm³.
* Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
Behörighet A, (begränsad):
* Motorns slagvolym får inte understiga 375 cm³.
* Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
* Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
Senast redigerad av Krister den 10 mars 2009, 11:46, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Kör: