Stora tråden om MC
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Grattis till körkortet Koffe! Helrätt med en KTM 640!
Grattis till hojköpet Krister och Steffo!
Själv funderar jag på att börja på en Suzuki Sv650 eller Trajja 600TT bara för att dem är "billiga" att försäkra för mig på 24år och ändå rätt så underhållande för en nybörjare som mig
Grattis till hojköpet Krister och Steffo!
Själv funderar jag på att börja på en Suzuki Sv650 eller Trajja 600TT bara för att dem är "billiga" att försäkra för mig på 24år och ändå rätt så underhållande för en nybörjare som mig
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Koffe skrev:körkortet fixat idag, då ska man bara hitta en ktm 640 med
Han gillar att renovera motorer antar jagKrister skrev:Nice där Koffe, GRATTIS!
Men varför en sådan?
för att jag vill jävlas med alla i bygden thats why
nä men ville ha en allsidig hoj som samtidigt ser jäkligt cool ut så då föll alla "adventure" hojjar långt bort, låg försäkring 4200 hel/år samt hyffsat billig i iinköp med, håller ju på med racingen också, varför de blev 640 är för att den är bekvämare än 625 o 660 samt att man kan skjutsa påden, lc4 motorn ska tydligen vara jäkligt stryktålig (i motard samanhang menat) ska ev hämta en på fredag en 05 prestige som gåt cå 950 mil, en bushoj som passar plånboken helt enkelt o som inte gör 300km/h de e jag rent för omogen för o ha
nä men ville ha en allsidig hoj som samtidigt ser jäkligt cool ut så då föll alla "adventure" hojjar långt bort, låg försäkring 4200 hel/år samt hyffsat billig i iinköp med, håller ju på med racingen också, varför de blev 640 är för att den är bekvämare än 625 o 660 samt att man kan skjutsa påden, lc4 motorn ska tydligen vara jäkligt stryktålig (i motard samanhang menat) ska ev hämta en på fredag en 05 prestige som gåt cå 950 mil, en bushoj som passar plånboken helt enkelt o som inte gör 300km/h de e jag rent för omogen för o ha
Nyss hemkommen efter en trevlig kväll med Steffo.
Tänkte träffas på McD Sveavägen men var tidiga så vi tog Slingerbulten en tur/retur och sen upp till McD... då var vi inte ensamma längre.
Var riktigt skönt att köra lite nu så här efter ett avbrott på 5v, och det var skönt med lite lugnare tempo också.
Tänkte träffas på McD Sveavägen men var tidiga så vi tog Slingerbulten en tur/retur och sen upp till McD... då var vi inte ensamma längre.
Var riktigt skönt att köra lite nu så här efter ett avbrott på 5v, och det var skönt med lite lugnare tempo också.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Japp. Skön och trygg åkning, precis som jag vill ha den. Jag måste säga att jag var lite orolig för din grusfläck som blev din förra hojs död Krister, men nu var bulten skapligt ren och fin som tur var!
Jag måste säga att fiket vid Rosenhill eller vad det heter lockar mer än McDonalds Sveavägen... Mer hojar och lugnare än att böka sig in mitt i stan. Vi får ta en tripp norr om stan och avsluta i Vaxholm någon gång. Även om Bogesundsvägen är stängd av polisen så borde man ju kunna smyga ut till Vaxholm om man kör lagligt!
Jag måste säga att fiket vid Rosenhill eller vad det heter lockar mer än McDonalds Sveavägen... Mer hojar och lugnare än att böka sig in mitt i stan. Vi får ta en tripp norr om stan och avsluta i Vaxholm någon gång. Även om Bogesundsvägen är stängd av polisen så borde man ju kunna smyga ut till Vaxholm om man kör lagligt!
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Absolut, inte helt omöjligt att det blir en körning i helgen... har en tripp på typ 20mil som är dundernice.
Kör:
Kör:
- Steffo

Jag har en 100-milaservice att tänka på så jag ska försöka att hålla nere miltalet tills dess. Är uppe i 145 mil redan så jag var tvungen att byta oljan själv i måndags. Har iofs snackat med verkstaden och de sa att de skulle fixa garantin trots att jag kört för mycket, men jag vill ju inte att det står att första servicen gjordes vid 250 mil istället för 100... Knepigt dilemma bara för att man köpte en för lågmilad cykel!
Stockholm
-
Koco
- Bil: Honda Civic VT
- Namn: Serif Koco
- Kontakt:
Ingen som kör cross? själv sprätter man rundor i jordbunkar med en husqvarna TC 610 
Senast redigerad av Koco den 27 maj 2009, 23:01, redigerad totalt 1 gånger.
VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda Civic VT-RR B18c/s80 Såld :( :( :( :( :( :( :'(
KTM 525 aka Supermotard (Såld)
Saab 93ss Aero(Brukis) (Såld)
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Köpte hoj igår, cbr 600 -94, verkar vara en trevlig maskin. bra nybörjar hoj till rätt pengar känns det som. någon som har erfarenhet av modellen ?
Isak Tuvesson
Billinge
0733 650340
Crx ED9 -88 -Såld
Del Sol VTi -92 - Såld
Civic Type-R ep3 - Såld
kör: Civic eg5
Billinge
0733 650340
Crx ED9 -88 -Såld
Del Sol VTi -92 - Såld
Civic Type-R ep3 - Såld
kör: Civic eg5
-
Koco
- Bil: Honda Civic VT
- Namn: Serif Koco
- Kontakt:
Fifan vilken best det måste va som supermotard
Gillar min som enduro faktiskt, går plöja genom skog o mark
trevlig maskin med bra krut i ! :punk:
Senast redigerad av Koco den 30 maj 2009, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
VW Pickup 97
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
Honda Civic 96- ek4 VTi
Fastway Honda CRF 250R
Yamaha R1 06-
Honda CBR600 F4i (Såld)
Honda CRF 450R (Såld)
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Imorgon 15.45 har jag första körlektionen...eller vänta, jag får nog avboka den. 17.22 blev jag av med körkortet pga fortkörning på 70 väg så jag lär vänta 2 månader innan jag får övningsköra igen, 1 månad om jag har tur :wallbash:
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Diablo: Nice. Funderade också på den ett tag.
Dani: Fan vad surt... kan säga att efter jag tog A så kör jag bra mycket lagligare i bilen, vore inge skoj att bli av med kortet och förlora värdefull tid på säsongen. På hoj däremot är det fan svårt att hålla gränserna men det går.
Dani: Fan vad surt... kan säga att efter jag tog A så kör jag bra mycket lagligare i bilen, vore inge skoj att bli av med kortet och förlora värdefull tid på säsongen. På hoj däremot är det fan svårt att hålla gränserna men det går.
Kör:
Kör:
Då var modul 1 testet avklarat! (konbana med väjning, garagesväng etc.)
Väntar med spänning på uppkörningen nu
Väntar med spänning på uppkörningen nu
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
- Dani
- Kontakt:
Ser det ut som att någon bryr sig kanske?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
- Namn: David Lundin
- Steffo

Drake Dani vad surt!
Jag åkte på 2500 kronor i böter för 130 på 110-väg för en vecka sedan. E4 en vardag kl 10:30 helt fritt från bilar.
Ut och jaga knarklangare, våldtäktsmän, misshandlare och lurendrejare istället för mig!
Jag blir argare och argare på hysterin kring fortkörare för varje år.
På Top Gear sa de att endast 3% av olyckorna i trafiken i Storbritanien kunde tillskrivas för hög fart. Det var oftast andra trafikregler som inte följdes (såsom kanske rattfylla, glömma blinkers, missa att se sig för vid filbyte, missa att se sig för när man kör ut från en utfart etc etc). Detta borde debatteras i media av duktiga debattörer.
Jag åkte på 2500 kronor i böter för 130 på 110-väg för en vecka sedan. E4 en vardag kl 10:30 helt fritt från bilar.
Ut och jaga knarklangare, våldtäktsmän, misshandlare och lurendrejare istället för mig!
Jag blir argare och argare på hysterin kring fortkörare för varje år.
På Top Gear sa de att endast 3% av olyckorna i trafiken i Storbritanien kunde tillskrivas för hög fart. Det var oftast andra trafikregler som inte följdes (såsom kanske rattfylla, glömma blinkers, missa att se sig för vid filbyte, missa att se sig för när man kör ut från en utfart etc etc). Detta borde debatteras i media av duktiga debattörer.
Senast redigerad av Steffo den 2 juni 2009, 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
- Dani
- Kontakt:
Jag håller med och min personliga åsikt har alltid varit densamma. Fastän jag inte ens är förbannad på snuten för att de tog mig (jag får skylla mig själv då jag sällan håller hastigheten även om jag inte överskrider med jättemkt...oftast) utan jag är bara glad, nej nöjd över att det hände då och inte när man låg i 200 på väg till Mantorp nån gång för då hade man kunnat glömma allt vad körkort heter på ett tag. Nu blir det två månader, förhoppningsvis bara en och om någon där uppe bland molnen älskar mig kanske bara böter. Vi får se, det känns som sagt som att det skulle hänt förr eller senare så whatever...jag erkände och skrev på allt på plats, ingen idé att jiddra.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Men Diablo, hade inte du tröttnat på 600?
Dani: Förstår hur du tänker... jag resonerar likadant.
Dani: Förstår hur du tänker... jag resonerar likadant.
Kör:
Kör:
körde en 750 förut och jo jag var lite trött på den hojen!..
ville ha något med helkåpa och gärna runt 1000cc
men jag blev positivt överraskad när jag provade er6:an,
känns snabbare och starkare än zr7an trots lite mindre effekt
sen är den inte alls lika känslig vilken växel man åker på.
men visst det blev en liten kompromiss!
sen fick jag ett bra pris på en ny 08:a så jag kunde inte hålla mig
jävligt nöjd än så länge
60 mil sen i Lördags
ville ha något med helkåpa och gärna runt 1000cc
men jag blev positivt överraskad när jag provade er6:an,
känns snabbare och starkare än zr7an trots lite mindre effekt
sen är den inte alls lika känslig vilken växel man åker på.
men visst det blev en liten kompromiss!
sen fick jag ett bra pris på en ny 08:a så jag kunde inte hålla mig
jävligt nöjd än så länge
60 mil sen i Lördags
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Snart har jag också MC körkort 
Är precis hemma från min intensiv kurs i Bollnäs, det blev 8 lektioner på 2.5 dagar. Mycket trevligt ställe med bra läraare och bra boende.
Dem har Suzuki bandit med abs, det underlättade väldigt mycket vid bromsövningar när det regnade
Ska snart tillbaka till bollnäs snart för 2 lektioner till sen uppköring där, kommer inte säga vilket datum
Är precis hemma från min intensiv kurs i Bollnäs, det blev 8 lektioner på 2.5 dagar. Mycket trevligt ställe med bra läraare och bra boende.
Dem har Suzuki bandit med abs, det underlättade väldigt mycket vid bromsövningar när det regnade
Ska snart tillbaka till bollnäs snart för 2 lektioner till sen uppköring där, kommer inte säga vilket datum
Civic VT championship white (såld)
Dani, du kanske redan kollat och allt det men ändå, är du säker på att du inte får köra med trafikskolan även om du blivit av med kortet? Behöver ju inget körkort för att ta körkort.Dani skrev:Imorgon 15.45 har jag första körlektionen...eller vänta, jag får nog avboka den. 17.22 blev jag av med körkortet pga fortkörning på 70 väg så jag lär vänta 2 månader innan jag får övningsköra igen, 1 månad om jag har tur :wallbash:
Kör:
Kör:
Härligt Thomas, bara säga till sen när du har kortet så får vi ut och köra.Thomas skrev:Snart har jag också MC körkort
Hade du hoj redan eller skulle du köpa en?
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Dani, du kanske redan kollat och allt det men ändå, är du säker på att du inte får köra med trafikskolan även om du blivit av med kortet? Behöver ju inget körkort för att ta körkort.Krister skrev:<!--quoteo(post=550321:date=31 May 2009, 22:48:35:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 31 May 2009, 22:48:35) <a href="index.php?act=findpost&pid=550321"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Imorgon 15.45 har jag första körlektionen...eller vänta, jag får nog avboka den. 17.22 blev jag av med körkortet pga fortkörning på 70 väg så jag lär vänta 2 månader innan jag får övningsköra igen, 1 månad om jag har tur :wallbash:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Man får tyvärr inte övningsköra eller vara handledare när man torskat kortet. Det är bara att invänta dagen man får tillbaka det, man slipper dock ta nya tillstånd och gå handledarkurser, det är som förut när jag får tillbaka kortet.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014