Stora tråden om MC
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag passar söndagstripp eftersom jag troligen är borta på semester då. Men en sväng någon vardagkväll nu i veckan skulle sitta som en smäck! Onsdag, el torsdag alltså. Imorgon ska jag till Uppsala och hämta ut min bil från Uppsala avgasteknik efter montering av ny ljuddämpare.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Onsdag skall jag förmodligen ut och köra med ett annat gäng... men ni kan säkert hänga på... brukar bli runt 20 snabba mil.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Ziggy: Hur går det, blir det nån hoj?
Thomas: Jag och Steffo snackade om att vi skulle försöka ta en HPC-styrning nu innan semestern, är du på? Jag kan leda körningen och visa lite kurviga vägar...
Thomas: Jag och Steffo snackade om att vi skulle försöka ta en HPC-styrning nu innan semestern, är du på? Jag kan leda körningen och visa lite kurviga vägar...
Kör:
Kör:
Japp, det ser ut som att allt blir klart på fredag efter jobbet.
Har beställt alla skyddskläder som man behöver och dom borde komma hem i morgon eller på fredag.
Så i helgen lär det bli en hel del åka av så att man lär sig att köra.
Längtar inte alls... Har drömt om MC sedan man var en lite grabb. Kommer ihåg att jag hade en plansch med en hoj på i sovrummet när jag var liten. Det var den enda planschen jag hade. Nu är drömmen nära att förverkligas. Hoppas och tror att det kommer bli sjukt kul!
Har beställt alla skyddskläder som man behöver och dom borde komma hem i morgon eller på fredag.
Så i helgen lär det bli en hel del åka av så att man lär sig att köra.
Längtar inte alls... Har drömt om MC sedan man var en lite grabb. Kommer ihåg att jag hade en plansch med en hoj på i sovrummet när jag var liten. Det var den enda planschen jag hade. Nu är drömmen nära att förverkligas. Hoppas och tror att det kommer bli sjukt kul!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
Drömt om hoj... du har väl haft hoj förut? Du har väl kortet i alla fall har jag för mig...
Men vi kan nog dra ihop en körning på söndag eller nåt sånt...
Men vi kan nog dra ihop en körning på söndag eller nåt sånt...
Kör:
Kör:
På fråga ett svarar jag: Detta blir min första. På fråga två så svarar jag: Pass =D
Söndag kan vara intressant.
Söndag kan vara intressant.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ok, är vi ute och åker och du får för dig att köra ifrån discoljusen så är det upp till dig, jag vet inget.
Kör:
Kör:
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Sorry att jag inte har svarat men jag har varit och jobbat i kalmar denna vecka, orkade inte ta med datan dit.
Krister och Steffo klart vi ska ta en tur. Jag är ledig och är i stockholm nästa vecka så jag hoppas det inte regnar mera.
Krister och Steffo klart vi ska ta en tur. Jag är ledig och är i stockholm nästa vecka så jag hoppas det inte regnar mera.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu är man hojägare! =D
Varit ute och rullat ca 6mil nu på kvällen. Sjukt kul detta!
Varit ute och rullat ca 6mil nu på kvällen. Sjukt kul detta!
Nästa vecka är Steffo iväg på semester har jag för mig... men vi kan alltid ta en sväng utan honom.
Imorgon skulle jag kunna ta en sväng om vi åker vid 10 (senast 11) då jag måste vara hemma vid 14 igen... frugan börjar jobba då.
Om ni vill kan vi bestämma kl 10 imorgon på McD Upplands Väsby, säg till här idag om ni vill så är jag där då.
Imorgon skulle jag kunna ta en sväng om vi åker vid 10 (senast 11) då jag måste vara hemma vid 14 igen... frugan börjar jobba då.
Om ni vill kan vi bestämma kl 10 imorgon på McD Upplands Väsby, säg till här idag om ni vill så är jag där då.
Kör:
Kör:
Vädret verkar helt klart ok så tidigt på dagen enligt de sidor jag kollat... jag kommer vara på McD Upplands Väsby kl10 i alla fall... räknar med att det blir en körning på 2-3h.
Den som inte hittar eller behöver lite mer tid kan nå mig på 070-7546377.
Den som inte hittar eller behöver lite mer tid kan nå mig på 070-7546377.
Kör:
Kör:
Varför tror du jag måste vara hemma till 14... frugan landar vid 00:40 inatt och sen börjar hennes stand-by kl 14 imorgon... så då har jag förmiddagen på mig. Sen är det hem och ta hand om alla bajsblöjor igen... 
Kör:
Kör:
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
haha jaja då...
kanske onödigt o va två hemma haha
ha de gööött i solen, kör lugnt
kanske onödigt o va två hemma haha
ha de gööött i solen, kör lugnt
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Precis... hon har sin ridning i stallet och jag har min ridning av hoj... men visst, jag är nog den förste att erkänna att jag har det jäkligt bra med att frugan är ledig så pass mycket som hon är vilket ger mig mycket tid till hoj OCH familj. Jag har ju trots allt kört ca 500mil på hoj den här säsongen redan... 
Kör:
Kör:
Nej, nu har jag käkat frukost och skall klä om för att dra en repa... syns på McD UV de som vill med... åker därifrån strax efter 10.
Kör:
Kör:
Sådär, tillbaks från en lugn och skön runda med Steffo... blev inget gasatempo direkt utan skönt kurvtagande med lite för mycket bilar emellanåt.
Upplands Väsby - Vallentuna - Brottby - Österåker - Åkersberga - Bogesund - Vaxholm - Rindö - Värmdö - Gustavsberg - City - E4 hem.
Upplands Väsby - Vallentuna - Brottby - Österåker - Åkersberga - Bogesund - Vaxholm - Rindö - Värmdö - Gustavsberg - City - E4 hem.
Kör:
Kör:
Det är då själva fan att man har världens sämsta minne...
Har inte kollat här sedan i fredagskväll så jag var ovetandes om när det skulle hända...
Låter som en riktigt trevlig runda som ni har kört. Hade varit trevligt att vara med.
Har hunnit med att åka ungefär 22mil nu sedan jag hämtade hojen i fredagskväll. Huuuur kul som helst är det. Mycket att lära sig så man får in rutin på körningen och inte behöver tänka på vad man gör hela tiden.
Hör gärna av er på mobilen till mig om det blir mer körning. Jag kan vara lite dålig på att kolla in här ibland så mobilen är mycket bättre.
Har inte kollat här sedan i fredagskväll så jag var ovetandes om när det skulle hända...
Låter som en riktigt trevlig runda som ni har kört. Hade varit trevligt att vara med.
Har hunnit med att åka ungefär 22mil nu sedan jag hämtade hojen i fredagskväll. Huuuur kul som helst är det. Mycket att lära sig så man får in rutin på körningen och inte behöver tänka på vad man gör hela tiden.
Hör gärna av er på mobilen till mig om det blir mer körning. Jag kan vara lite dålig på att kolla in här ibland så mobilen är mycket bättre.
Härliga turer ni verkar ha, nästan så man är lite avis.
Killen som det var planerat att jag skulle a mina körningar med missade givetvis sin uppkörning, och än så länge har jag inte hittat någon annan bra grupp att rulla runt med så det blir en del solokörning.
Var för övrigt på min första "långkörning" igår, körde upp till Cambridge och rullade runt där. Damn vad gött det är! När man väl kommer ur London stad och slipper vara aggressiv i körningen så är det njutning på hög nivå.
Har dock fått mina första mc-relaterade skador nu; Låg i ca 80mph när ett bi kom in i hjälmen, han var tydligen inte helt nöjd med det och lämnade kvar gadden i min haka innan jag lyckades få ut honom. Har även en härlig träningsverk i underarmarna då jag är lite ovan och greppar nog styret lite väl hårt (plus att jag är en vekling).
Har planerat in 2 inköp: Först ett hakskydd till hjälmen sen en andrahjälm så man kan ha sällskap
Killen som det var planerat att jag skulle a mina körningar med missade givetvis sin uppkörning, och än så länge har jag inte hittat någon annan bra grupp att rulla runt med så det blir en del solokörning.
Var för övrigt på min första "långkörning" igår, körde upp till Cambridge och rullade runt där. Damn vad gött det är! När man väl kommer ur London stad och slipper vara aggressiv i körningen så är det njutning på hög nivå.
Har dock fått mina första mc-relaterade skador nu; Låg i ca 80mph när ett bi kom in i hjälmen, han var tydligen inte helt nöjd med det och lämnade kvar gadden i min haka innan jag lyckades få ut honom. Har även en härlig träningsverk i underarmarna då jag är lite ovan och greppar nog styret lite väl hårt (plus att jag är en vekling).
Har planerat in 2 inköp: Först ett hakskydd till hjälmen sen en andrahjälm så man kan ha sällskap
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Bagarn: Härligt med sådana turer... Cambridge är riktigt mysigt, har varit där ett par ggr med förra jobbet, deras englandskontor ligger där.
Bi i hjälmen är ju inte riktigt något man vill ha men har hört om flera som lyckats, dock så tror jag att det hör till ovanligheterna.
Vad gäller träningsvärken så är nog enda rådet att inte hålla så hårt, du skall inte hålla i cykeln med händerna, det gör du med knäna.
Du kan t.ex. roa dig med att vinka till alla andra mcåkare, då lär du dig att inte hålla i styret mer än vad som behövs... sen kan du lära dig överkursen, vinka i fullt nedlägg...
Extrahjälm är riktigt nice att ha, men jag känner mig lite för feg för att skjutsa folk utan ordentliga skyddskläder... men sån är jag.
Sen kan jag verkligen rekommendera alla att läsa följande från SMC:
<a href="http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1160" target="_blank">http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1160</a>
Deras full kontroll är vad de utgår ifrån på alla deras broms och kurvkurser och är ansett som väldigt bra material och kurser.
Bi i hjälmen är ju inte riktigt något man vill ha men har hört om flera som lyckats, dock så tror jag att det hör till ovanligheterna.
Vad gäller träningsvärken så är nog enda rådet att inte hålla så hårt, du skall inte hålla i cykeln med händerna, det gör du med knäna.
Du kan t.ex. roa dig med att vinka till alla andra mcåkare, då lär du dig att inte hålla i styret mer än vad som behövs... sen kan du lära dig överkursen, vinka i fullt nedlägg...
Extrahjälm är riktigt nice att ha, men jag känner mig lite för feg för att skjutsa folk utan ordentliga skyddskläder... men sån är jag.
<a href="http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1160" target="_blank">http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1160</a>
Deras full kontroll är vad de utgår ifrån på alla deras broms och kurvkurser och är ansett som väldigt bra material och kurser.
Kör:
Kör:
Kan någon ge mig typ en Husaberg 650 eller KTM 525 motard?!
Gah, vad jag vill ha en.
Ingen som äger en supertmotard (gatreggad) här inne?
Gah, vad jag vill ha en.
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Motards are for retards... 
Nej, seriöst så borde jag nog ta och testa en sån i alla fall... även glidare ligger på testlistan.
Nej, seriöst så borde jag nog ta och testa en sån i alla fall... även glidare ligger på testlistan.
Kör:
Kör:
Absolut Krister! 
Man blir så sugen när man sätter sig på crossen att bara fara ut på gatan och köra av sig.
Men det lär ju inte bli så populärt.
Glidar hoj ska man väl skaffa först när man är 50+?
Man blir så sugen när man sätter sig på crossen att bara fara ut på gatan och köra av sig.
Men det lär ju inte bli så populärt.
Glidar hoj ska man väl skaffa först när man är 50+?
David Boman
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Åland / Finland
+358407246444
Civic EG K20 -92
Kawasaki KXF 250 -05
Jovisst, min nästa hoj kommer med största sannolikhet bli en CBR1000RR... men man måste prova lite olika typer också bara för att ha gjort det. 
Sen kan jag faktiskt tänka mig att skaffa en ren banhoj och sen en glidare för gatan... men det är många år bort.
Sen kan jag faktiskt tänka mig att skaffa en ren banhoj och sen en glidare för gatan... men det är många år bort.
Kör:
Kör:
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Idag köpte min brorsa en gammal XT 600 för att åka till jobbet med och den vågar han ställa utomhus.
Känns som en stor moppe att köra
Nu är hans gamla honda CBX 750 84 till salu. Det är en perfekt uppkörnings hoj.
Känns som en stor moppe att köra
Nu är hans gamla honda CBX 750 84 till salu. Det är en perfekt uppkörnings hoj.
Civic VT championship white (såld)
BuuMi skrev:Kan någon ge mig typ en Husaberg 650 eller KTM 525 motard?!
Gah, vad jag vill ha en.
jag har en ktm 640 prestige
sjukt skoj cykel men inget för långresor
Cambridge var riktigt trevligt, en mysig liten stad som hade varit annu battre om man lyckats fa med sig en flicka pa bonepallen ossaKrister skrev:Bagarn: Härligt med sådana turer... Cambridge är riktigt mysigt, har varit där ett par ggr med förra jobbet, deras englandskontor ligger där.
Var aningen svettigt att knalla runt med laderbrallorna och stovlar nar det var 30 grader i luften. Men jag klagar inte!
Jepp, haller med att jag haller for hart, raknar kallt med att det blir battre bara jag fatt in vanan lite battre. Lite mer korning i hastighet ar det nog som galler
Enda jobbiga ar att hitta bra vagar som inte ar nerlusade av fartkameror, de finns i princip overallt har. Ar fortfarande inte riktigt bekvam att kora fort, och har bestamt mig for att inte tvinga mig upp i hastigheter bara for att lara mig. Ar ju ingen hormonstinn 20aring langre
Angande vinkningar sa ar standarden har i England att bara nicka med huvudet. Att slanga ut handen som man gor i Sverige kan vara lite knepigt da man i sa fall slapper gasen. :prop:
Kollade in pdf-en, verkar helt klart vettig lasning sa jobbprintern ska fa gora mig en tjanst lite senare.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*
Magnus Bergström
Prelude -93 *Såld*