Ser jättefint ut när man precis använt såpa och varmt vatten, men det kommer tillbaka så fort det torkat.
Mögelskadat i bilen x(
-
vtec-matte
Hur får man bort mögel som finns i skinnstolar, plast kåpor och tygmatta/golvet? 
Ser jättefint ut när man precis använt såpa och varmt vatten, men det kommer tillbaka så fort det torkat.
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
<span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'>- vtec owns u -</span></span>
-
vtec-matte
Låter farligt, men ska prova det. Tack :]
//Mattias Emilsson, Sthlm (<span style='color:red'>Honda crx </span>[b]<span style='color:blue'>vtec</span>[/b] <span style='color:red'>91</span>)
polarn fick det i sin viper nu över vintern... matta + isoleringen i golvet bytte han ut och stolarna lämnade han in till någon rekonnar så fixade han dom å hur han gjorde det vet jag därimot inte 
Erik Svensson
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Observera att en "torr boll" inte fungerar när det är lite kallare i ett utrymme, dvs har du ingen värme så är det lönlöst.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
vtec-matte
Då kanske jag bör rensa mitt överfulla garaget och låta bilen å torrisbollen stå där istället :/
appropå rekond... kostar lika mycket som två nya skinnstolar ju
Edit: Imorrn åker jag till ica & köper ättika! =]
appropå rekond... kostar lika mycket som två nya skinnstolar ju
Edit: Imorrn åker jag till ica & köper ättika! =]
Senast redigerad av vtec-matte den 21 mars 2007, 01:50, redigerad totalt 1 gånger.
Funkade det med ättika? Gick och kollade på min bil för att upptäcka att jag drabbats av samma sak som du. 
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic VT-91 *renovering pågår*
Civic EK4 -00 *såld*
SAAB 9-5 2.3T kombi -01 *Familjepulkan**såld*
Civic 1.8 Sport -11 *Nya familjepulkan*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
Ättika funkar även ifall bilen luktar från djur, cigaretter, fukt osv. Det driver ut det ut materialet, funkar kanon.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Från Ditec's hemsida: :thumbup:
"Luktsanering"
Dålig lukt i bilen eller från klädsel kan tas bort. Röklukt, mögel och annan odör
behandlas genom ozon eller foggning av utrymmet. Dessa behandlingar bryter ner den dåliga lukten.
"Luktsanering"
Dålig lukt i bilen eller från klädsel kan tas bort. Röklukt, mögel och annan odör
behandlas genom ozon eller foggning av utrymmet. Dessa behandlingar bryter ner den dåliga lukten.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Tack allihop. Få la ta och prova. Ska man använda ren ättika eller ska den späs ut?
Henrik Mårdh #248
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
Göteborg
Civic EK4 -00 *såld*
Tack till
SCRAM
-
krollan
- Bil: del sol vti-t
- Namn: Kristofer Andersson
ren ättika 24% borde regöra bättre men kan ju vara så att det missfärgar efter ett tag vet inte, testa på ett litet område som inte är så synligt händer det inget så e det bara att köra på annars blanda ut den till 12%.
Kristofer Andersson
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
medlemnr. 557
Man ska ha testat allt utom folkdans och sin syster.
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Efter vintern hade jag en hel del synlig mögel i bilen. Borstade av allt med en torr diskborste, och körde ut en lång runda med rutor nere och taklucka öppen.
Luktar inte ett skit längre
mirakelmedel... bah... 
Luktar inte ett skit längre
-
vtec-matte
De där såg inge vidare ut.
Jag fick reda på genom en kille som äger skinnaffär att man ska ta rengörningsmedel som man använder till tex. golv och hälla det i varmt vatten och skrubba ut det med en skrubborste. Möglet försvann då :]
Använde sån där gul Ajax rengöringsmedel.
Jag fick reda på genom en kille som äger skinnaffär att man ska ta rengörningsmedel som man använder till tex. golv och hälla det i varmt vatten och skrubba ut det med en skrubborste. Möglet försvann då :]
Använde sån där gul Ajax rengöringsmedel.
jag är i ungefär samma situation som dig. har bilen avställd hos föräldrarna och hade oturligt vis lämnat en springa på passagerarsidan öppet. Dvs det regnade in lite smått under hela hösten och när jag kom hem i julas var det fullt med mögel på passargerarsidan. så jag torkade bort allt mögel med vatten och rengöringsmedel sen drog ja över med ättika blandat med lite vatten. oturligt nog han jag åka tillbaka till gbg innan jag fick veta resultatet. men när jag åkte så luktade det mest ättika har bilen ståendes i garaget nu med fönstrena öppna. men ska hem imorgon så jag kan lukta och se om det har gett resultat.
<span style='color:gray'>[b]Osca</span>[/b]<span style='color:red'>[b][i]R[/i][/b]</span><span style='color:gray'> [b]Hellaeus[/b]
VÄSTERÅS/GÖTEBORG
Civic D16Z5 Turbo
402m: 13,378 @ 170,29 km/h</span>
VÄSTERÅS/GÖTEBORG
Civic D16Z5 Turbo
402m: 13,378 @ 170,29 km/h</span>
-
sandydoull
- Namn: Sandy Doull
- Has thanked: 5 times
Någon som vet om det här med att få bort mögel lukt med ozon, har haft bilen helt översnöat två vintrar och det finns en svag mögellukt i bilen, har letat och inte kunnat hittat några blötta mattor eller dylikt, jag fick en två på besiktningen idag och jag tror det var mycket tack vare att besiktningsmannen var så bekymrad över mögellukten:(
'19 CR-V Hybrid EXE
'98 Honda Accord Coupe V6
'04 Honda Accord Tourer 2,4 EXE
'86 Honda Accord Aerodeck 2,0 EXi
'92 2,2 LX Honda Accord Sedan (i USA)
- GroundX
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Köp och återkom med resultat: http://www.airozon.se/minizon.html 
2an på besktningen för "dålig lukt i bil" vill jag se
undrar om varje 740-ägare har det som standardpunkt på sitt besiktningsprotokoll?
2an på besktningen för "dålig lukt i bil" vill jag se
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
sandydoull
- Namn: Sandy Doull
- Has thanked: 5 times
PS Jag vet med hög säkerhet att det här med ozon fungerar väldigt bra, har jobbat med att utveckla ozongeneratorer i ett tidigare liv, använda en liten generator för att få bort röktlukt i en gammal bil, har tyvärr inte tillgång till sådana prylar nå mer, synd det ite går att hyra eller dylikt, lite väl saftigt för att räda en gammal bil:P
GroundX skrev:Köp och återkom med resultat: http://www.airozon.se/minizon.html
2an på besktningen för "dålig lukt i bil" vill jag seundrar om varje 740-ägare har det som standardpunkt på sitt besiktningsprotokoll?
'19 CR-V Hybrid EXE