Vilken färg är lättast att underhålla?
Hej!
Har en silvrig CTR -04 på gång kanske. Välskött och lungt körd och inte gått så långt. Dock vill jag hellre ha en svart för jag tycker det är snyggare, iallafall när det är rent. Vad är det för fördelar med en silvrig? Stenskott syns ju inte så väl och den ser inte så skitig ut för minsta lilla. Hur är det med tvättrepor eller repor överhuvudtaget? Känns som sånt syns bättre på en svart. Hur är en silvrig att bättra lacken på iförhållande till en svart?
Helt enkelt vilken färg tycker ni är snyggast på CTR:en (EP3) och varför bör jag jag välja en silvrig istället för en svart? Om jag nu bör det överhuvudtaget?
Kan ju tilläggas att jag bor på en grusväg så svart blir nog inte så kul i längden. Kanske?
MVH Olof Karlsson
Har en silvrig CTR -04 på gång kanske. Välskött och lungt körd och inte gått så långt. Dock vill jag hellre ha en svart för jag tycker det är snyggare, iallafall när det är rent. Vad är det för fördelar med en silvrig? Stenskott syns ju inte så väl och den ser inte så skitig ut för minsta lilla. Hur är det med tvättrepor eller repor överhuvudtaget? Känns som sånt syns bättre på en svart. Hur är en silvrig att bättra lacken på iförhållande till en svart?
Helt enkelt vilken färg tycker ni är snyggast på CTR:en (EP3) och varför bör jag jag välja en silvrig istället för en svart? Om jag nu bör det överhuvudtaget?
Kan ju tilläggas att jag bor på en grusväg så svart blir nog inte så kul i längden. Kanske?
MVH Olof Karlsson
Olof Karlsson
Om du gillar att tvätta, ofta! så är svart ett bra val
Silver eller titangråmetallic är de bästa färgerna.
Silver eller titangråmetallic är de bästa färgerna.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Silver, titan och svart är dom jag tycker är snyggast. Tvättar gillar jag ju inte. Men blir kanske roligare med en silvrig om den ser renare ut längre.
Svart är nog ett helvete att hålla redigt fint. Har fått för mig att det blir lite lätt matt väldigt lätt och att tvättrepor syns väldigt väl när det är lite ljusare. Varenda stenskott kommer ju synas väldigt väl på en svart. Men svart kanske är lättare att bättra på?
Svart är nog ett helvete att hålla redigt fint. Har fått för mig att det blir lite lätt matt väldigt lätt och att tvättrepor syns väldigt väl när det är lite ljusare. Varenda stenskott kommer ju synas väldigt väl på en svart. Men svart kanske är lättare att bättra på?
Olof Karlsson
-
M.P

- Bil: Civic Type R FL5
- Namn: Magnus Pettersson
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 23 times
Har haft många röda bilar och det kräver ju en del jobb.Men min CTR som jag precis bytt in var
ju silver och den var mycket lättskött.Tycker även att just EP3 passar bra i silver.Nu har jag röd
bil igen och vet att mer jobb väntar.
ju silver och den var mycket lättskött.Tycker även att just EP3 passar bra i silver.Nu har jag röd
bil igen och vet att mer jobb väntar.
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
Nässjö,mitt i stan 070-3386552
Civic type R FL5
Rallye Red
Tidigare Hondor:
Civic type r FK8
S2000 AP1
Civic Type R EP3
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Svart är direkt hopplöst. Vit är inte så farligt som man kan tro, den blir "lite" skitig fort, sen så håller den sig rätt länge.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
olivgröngrå som var på gamla accord aerodecken, den såg aldrig/alltid sktitg ut hehe
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Kan hålla med om att svarta bilar är snygga, när dom är fräscha i lacken ja !
De nybilar jag får in på jobbet som jag gör iordning kan vara ett rent helvete, speciellt solid svarta.
Dom är så sjukt mjuka i lacken så om du har lite hårdare hud på händerna och drar hand/fingrar över lacken så repar du den.
Föreställ dig då hur bilen ser ut om du skulle tvätta den med en lätt skitig svamp ? uuusch..
Metallic däremot är mycket mycket hårdare i lacken, och tack vare metallicen syns inte repor lika väl.
Polera bilen och vaxa den så du får ett lätt ytskickt så ska du se att du kan hålla den fräsch med, så länge du använder ett bra
schampoo och alltid använder ny svamp.
Som redan sagt så är silver en mirakulös färg att hålla fräsch, repor syns väääldigt dåligt.
Men annars håll dig borta från solida färger vilken färg det än är, de blir otroligt lätt solblekta.
Exempelvis en röd solid färg, blir praktiskt taget alltid vita efter ett tag.
Klargjorde detta något ?
De nybilar jag får in på jobbet som jag gör iordning kan vara ett rent helvete, speciellt solid svarta.
Dom är så sjukt mjuka i lacken så om du har lite hårdare hud på händerna och drar hand/fingrar över lacken så repar du den.
Föreställ dig då hur bilen ser ut om du skulle tvätta den med en lätt skitig svamp ? uuusch..
Metallic däremot är mycket mycket hårdare i lacken, och tack vare metallicen syns inte repor lika väl.
Polera bilen och vaxa den så du får ett lätt ytskickt så ska du se att du kan hålla den fräsch med, så länge du använder ett bra
schampoo och alltid använder ny svamp.
Som redan sagt så är silver en mirakulös färg att hålla fräsch, repor syns väääldigt dåligt.
Men annars håll dig borta från solida färger vilken färg det än är, de blir otroligt lätt solblekta.
Exempelvis en röd solid färg, blir praktiskt taget alltid vita efter ett tag.
Klargjorde detta något ?
-=[KaiZooN]=- /Stefan Träskman
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
vill man ha en bil som aldrig ser smutsig ut så kan man antingen tvätta den jätteofta eller så ger man den samma färg som skiten, dvs lite gråbrun.. och matt är ju en fördel då
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT