Shell V-power 99oktan...
<!--QuoteBegin-danne_gn+29 Aug 2005, 07:24:24--><div class='quotetop'>QUOTE(danne_gn 4 29 Aug 2005, 07:24:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ja har inte heller märkt någon skillnad. Kört en halvtank med V-power...
Tror bara det är ett stort reklam jippo från Shell.. Kommer säkert ut nått test i någon tidning, där dom har testat skillnaden mellan 98Vs99 oktan...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181728"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det gjordes redan ett sådant test i en engelsk tidning där de t.o.m. testat bränslet på en CTR!
Till alla sceptiker: läs, lär och begrunda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tidningen Evo gjorde ett test för tre år sedan när V-Power(under namnet optimax) lanserades i England. De tog fyra av sina långtestbilar en BMW M Coupe som gått 3200 mil, en Jaguar XJR som gått runt 5000 och en Honda Civic Type R som gått 1500 mil. De fotade mängden belägningar på ventilerna före och efter 250 mil med optimax i tanken. Alla bilar utom BMWn gick från tjockt lager av beläggning till rent. BMWn som tydligen har en effektiv förbränningsprocess hade inga beläggningar från början. I samtliga fordon uppmättes klara prestanda förbätttingar och dessutom lägre bränsleförbrukning.
EVO maj 2002
"Post-Optimax inspection
The inlet valves of the honda were a lot cleaner after 1500 miles on Optimax.There are a few very light deposits but the additives had got rid of most of them. It was the same story with the Jaguar,which had done about 3000 miles on the Shell fuel,with only minor deposits on a couple of valves. There wasn't much point in looking inside the BMW's engine-it couldn't have been cleaner if it had just been built.
Our objective performance tests revealed improvements in all three cars.
The Honda showed the most dramatic and conclusive gains, especially in fifth and sixth gears. Pre-Optimax, it had been drinking regular unleaded remember, where the other two had been supping a fair bit of super. Across each of the 20mph increments in fifth, the honda was about a second faster, the best improvementbeing the reduction in the 60-80mph time of 1.19sec, from 7.8 to 6.61. The average incremental improvement in sixth was two thirds of a second: in third and it was more marginal at just 0.25sec or so.
The Jaguar was a little less conclusive, gaining just a couple of tenths over the increments up to 80mph, rising to just under half a second for the 80-100mph stretch. I had expected more , given that subjectively it seemed sharper-responding and smoother running.
The perfomance of Meaden's M-Coupe was improved by a similar margin to the Jaguar. There wasn't much gain in third gear but in fourth it was as much as half a second more rapid over each of the increments. And thats just through the higher octane rating of Optimax-there was no cleaning up to be done.
CONCLUSION
Our tests showed that Optimax does what Shell claims. It cleaned up the dirty valves of the Honda and the Jaguar and improved their measured perfomance. It also made the BMW quicker.
Subjectivley it works too, improving the smoothness, response and driveability of all three cars in opinion of their keepers.These are all modern cars with knock sensors, though;older cars without them may need to have their timing adjusted, as they would if they were to take advantage of any super unleaded fuel.
What is also suggested by our tests is that, just as there is no such thing as a cheap tyre, there is no such thing as cheap fuel. You get what you pay for. With most unbranded(i.e.supermarket) fuels that means fewer additves and the build up of more performance sapping deposits."<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Källa:
<a href="http://zatzy.com/showthread.php?t=22418 ... ht=v-power" target="_blank">http://zatzy.com/showthread.php?t=22418 ... v-power</a>
Tror bara det är ett stort reklam jippo från Shell.. Kommer säkert ut nått test i någon tidning, där dom har testat skillnaden mellan 98Vs99 oktan...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=181728"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det gjordes redan ett sådant test i en engelsk tidning där de t.o.m. testat bränslet på en CTR!
Till alla sceptiker: läs, lär och begrunda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Tidningen Evo gjorde ett test för tre år sedan när V-Power(under namnet optimax) lanserades i England. De tog fyra av sina långtestbilar en BMW M Coupe som gått 3200 mil, en Jaguar XJR som gått runt 5000 och en Honda Civic Type R som gått 1500 mil. De fotade mängden belägningar på ventilerna före och efter 250 mil med optimax i tanken. Alla bilar utom BMWn gick från tjockt lager av beläggning till rent. BMWn som tydligen har en effektiv förbränningsprocess hade inga beläggningar från början. I samtliga fordon uppmättes klara prestanda förbätttingar och dessutom lägre bränsleförbrukning.
EVO maj 2002
"Post-Optimax inspection
The inlet valves of the honda were a lot cleaner after 1500 miles on Optimax.There are a few very light deposits but the additives had got rid of most of them. It was the same story with the Jaguar,which had done about 3000 miles on the Shell fuel,with only minor deposits on a couple of valves. There wasn't much point in looking inside the BMW's engine-it couldn't have been cleaner if it had just been built.
Our objective performance tests revealed improvements in all three cars.
The Honda showed the most dramatic and conclusive gains, especially in fifth and sixth gears. Pre-Optimax, it had been drinking regular unleaded remember, where the other two had been supping a fair bit of super. Across each of the 20mph increments in fifth, the honda was about a second faster, the best improvementbeing the reduction in the 60-80mph time of 1.19sec, from 7.8 to 6.61. The average incremental improvement in sixth was two thirds of a second: in third and it was more marginal at just 0.25sec or so.
The Jaguar was a little less conclusive, gaining just a couple of tenths over the increments up to 80mph, rising to just under half a second for the 80-100mph stretch. I had expected more , given that subjectively it seemed sharper-responding and smoother running.
The perfomance of Meaden's M-Coupe was improved by a similar margin to the Jaguar. There wasn't much gain in third gear but in fourth it was as much as half a second more rapid over each of the increments. And thats just through the higher octane rating of Optimax-there was no cleaning up to be done.
CONCLUSION
Our tests showed that Optimax does what Shell claims. It cleaned up the dirty valves of the Honda and the Jaguar and improved their measured perfomance. It also made the BMW quicker.
Subjectivley it works too, improving the smoothness, response and driveability of all three cars in opinion of their keepers.These are all modern cars with knock sensors, though;older cars without them may need to have their timing adjusted, as they would if they were to take advantage of any super unleaded fuel.
What is also suggested by our tests is that, just as there is no such thing as a cheap tyre, there is no such thing as cheap fuel. You get what you pay for. With most unbranded(i.e.supermarket) fuels that means fewer additves and the build up of more performance sapping deposits."<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Källa:
<a href="http://zatzy.com/showthread.php?t=22418 ... ht=v-power" target="_blank">http://zatzy.com/showthread.php?t=22418 ... v-power</a>
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Intressant att se att de hade upplevt precis samma saker som jag, nämligen att bilen går mjukare och att största förbättringarna ligger i mellanregistret (typ motorvägskörning).
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Andreas Lundgren
- Bil: Honda TSX
- Namn: Andreas Lundgren
<!--QuoteBegin-Tobbera+1 Sep 2005, 21:05:51--><div class='quotetop'>QUOTE(Tobbera 4 1 Sep 2005, 21:05:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Ska man ställa fram tändningen om man kör på högre oktantal? Jag har en kompis men BMW som säger att han är på och vrider fördelaren om han byter mellan 95 och 98.,
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=183061"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jajaman men endast med tändlampa....men kör du med tändlampa så kan du ju mäta upp tex 16 o 18/19 grader på fördelaren o dra ett sträck där... då är det ju bara vrida mellan dessa sträck om du tankar 95 ena dagen sen 99 andara:)
men var noga med lampan när du fixar sträckena:)
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=183061"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
jajaman men endast med tändlampa....men kör du med tändlampa så kan du ju mäta upp tex 16 o 18/19 grader på fördelaren o dra ett sträck där... då är det ju bara vrida mellan dessa sträck om du tankar 95 ena dagen sen 99 andara:)
men var noga med lampan när du fixar sträckena:)
Andreas Adde Lundgren
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
HPC-member #943
Kör:
Honda TSX Executive 2.4i iVTEC Aut -07
Tidigare:
Honda Accord VTEC 2.0i ES -2000
Honda Civic EP3 Type-R -2005
Honda Civic EK3 1.5 vtec-e -1998
Honda CRX VT -1991
Honda Civic ED7 1.6i -1989
Peugeot 205 GTi -1989
Ok! Jag har aldrig använt en tändlampa men jag ska höra med några kompisar om de har någon. Gäller samma om man kör helt eller delvis med E85? Finns det några riktvärden (grader)?
Honda XL350 -84
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
Mercedes SLK 200 -06
Toyota MR2 2.0i -93
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
vill bara skriva att jag HAAAATAR den reklamen "den bästa bensin du kan köpa" BUUUULL SHIIIAAAT
VP RACING FJUEL ÄR DET SOM ÄGEEER, sen om dom menar köpa på mack eller itne det framkommer inte så jag blir lika irriterad varje gång ja hör reklamen =)
VP RACING FJUEL ÄR DET SOM ÄGEEER, sen om dom menar köpa på mack eller itne det framkommer inte så jag blir lika irriterad varje gång ja hör reklamen =)
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Det är säkert skillnad men jag kan inte säga att jag kände det. Om dom har testat med tidtagning och sådant så tror jag på dom. Säger bara att jag tror det är svårt att säga att man "kände" att bilen gick fortare och att det berodde på bensinen. Jag kommer förmodligen tanka 99 i framtiden men det är nog mest för att jag tror motorn mår bra utav det. Och självklart så gör det ju ingenting om bilen blir snabbare utav den [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
De är så töntig reklam dem kör med, de borde ha en simplare reklam" nu har vi på shell även 99oktan"
Då hade jag funderat på att tanka där isf, men nu när det är sånt jävla överdriveri om den jävla 99 oktanen som skall vara så jävla bra, och att ferrari har pissat i blandning, gör inte saken bättre.
Vill skriva av mig lite grann p.g.a att jag hörde denna reklam 5 gånger när jag var på väg till trollhättan igår.
Då hade jag funderat på att tanka där isf, men nu när det är sånt jävla överdriveri om den jävla 99 oktanen som skall vara så jävla bra, och att ferrari har pissat i blandning, gör inte saken bättre.
Vill skriva av mig lite grann p.g.a att jag hörde denna reklam 5 gånger när jag var på väg till trollhättan igår.
NU: CTR Turbo
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
Bmw m3 3,2
Lancer Evo 2
Impreza sti 2003
Dc2 K20/k24
Crx Vt b18c Mfl..
Mvh Junior Shahin
<!--QuoteBegin-Junior+2 Sep 2005, 08:21:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Junior 4 2 Sep 2005, 08:21:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ferrari har pissat i blandning, gör inte saken bättre.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
hahahaha [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Only M Matters
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
<!--QuoteBegin-YASH+2 Sep 2005, 09:27:28--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH 4 2 Sep 2005, 09:27:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Junior+2 Sep 2005, 08:21:25--><div class='quotetop'>QUOTE(Junior 4 2 Sep 2005, 08:21:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ferrari har pissat i blandning, gör inte saken bättre.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=183170"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Så jävla bra sagt!!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=183170"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Så jävla bra sagt!!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Honda CR-V PHEV
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Lyfter en gammal tråd...
Såg precis på Fifth Gear, de testade "vanlig" 95 okt mot Shell Optimax 98 okt och BP Ultimate 97 okt...
Resultat för Renault Clio var 81 HK, 81 HK,81 HK....
VW Golf GTI var 172 HK, 177 HK....kommer ej ihåg BP's resultat..
Subaru Impreza 235 HK, 249 HK, 248 HK
Så visst finns det skillnader i effekt när man tankar "bättre" soppa, förusatt bilen kan tillgodoräkna sig den bättre bensinen..
Såg precis på Fifth Gear, de testade "vanlig" 95 okt mot Shell Optimax 98 okt och BP Ultimate 97 okt...
Resultat för Renault Clio var 81 HK, 81 HK,81 HK....
VW Golf GTI var 172 HK, 177 HK....kommer ej ihåg BP's resultat..
Subaru Impreza 235 HK, 249 HK, 248 HK
Så visst finns det skillnader i effekt när man tankar "bättre" soppa, förusatt bilen kan tillgodoräkna sig den bättre bensinen..
Senast redigerad av ei9440 den 9 december 2007, 12:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
i min värld är ju typ v-power ända "rena" bensinen vi kan tanka på pumpstation idag i sverige =/ samt att jag har för mig att det är märkbar skillnad på nersmutsningen av toppen med om man kör med v-power, men att de ger effekt är ju självklart, måste ju bara mappa därefter 
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Nu var det ju inte så att de mappa om bilarna, de nollställde ECU, tanka och mätte upp effekten...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Det verkar ju som att bilarna går lite snålare med vpower men väger det upp den högre kostnaden också?
Förut när jag testade att blanda i E85 så blev det ekonomiskt ungefär samma iom att den drog mer men bränslet var billigare. Å andra sidan så blev det lite piggare bil iofs
Förut när jag testade att blanda i E85 så blev det ekonomiskt ungefär samma iom att den drog mer men bränslet var billigare. Å andra sidan så blev det lite piggare bil iofs
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Vi diskuterar detta på jobbet nu, men jag kan inte övertala min kollega att v-power är bättre. Han visade upp en mc-tidning med ett test på tre hojar där alla visade samma effekt oavsett om det var 95 eller 99. Slutsatsen blev att tanka 95. Borde väl ge likadan ökning på mc??
Nu har jag fått honom att tanka v-power, fast han kände inte nån skillnad iallafall. Kanske inbillar man sig, jag tyckte min gick både renare och bättre med 99. Kan det ha att göra med den högre kompressionen på hondabilarna? Han kör turbo..den där renault fick ju heller ingen ökning i testet ovan.
Nu har jag fått honom att tanka v-power, fast han kände inte nån skillnad iallafall. Kanske inbillar man sig, jag tyckte min gick både renare och bättre med 99. Kan det ha att göra med den högre kompressionen på hondabilarna? Han kör turbo..den där renault fick ju heller ingen ökning i testet ovan.
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
På Hondas högkompiga motorer så gör det förmodligen mer skillnad. Iaf så som jag fått det förklarat för mig.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag känner en klar skillnad!
På 95 gick min bil "hårt" på något vis och dessutom ryckigt i kypkörning.
På 98 gick den mycket mjukare och lättare samt lugnade ner sig vid krypkörningarna.
På V-power var det ytterligare skillnad mot 98.
Bränsleekonomiskt så är det dock inte försvarbart att köra V-power, men om man ska vara bränsleekonomisk så kör man inte en CTR utan en elbil eller hybrid.
På 95 gick min bil "hårt" på något vis och dessutom ryckigt i kypkörning.
På 98 gick den mycket mjukare och lättare samt lugnade ner sig vid krypkörningarna.
På V-power var det ytterligare skillnad mot 98.
Bränsleekonomiskt så är det dock inte försvarbart att köra V-power, men om man ska vara bränsleekonomisk så kör man inte en CTR utan en elbil eller hybrid.
Senast redigerad av Steffo den 10 december 2007, 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Helt klart att V-power är bra grejjer, å
de får man petala lite extra för.
Ett högre octantal klarar också av
en aggresivare mappning, mera pållar.
Mvh
de får man petala lite extra för.
Ett högre octantal klarar också av
en aggresivare mappning, mera pållar.
Mvh
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
soffpotatis
pr0ny skrev:ja, jag förstod det med =) shell säger ju att man får mer effekt bara genom att tanka skiten, det va ju de dom vill bevisa typ
Men de kunde inte bevisa det, varken att gammla eller nya bilar skulle få mera effekt åtminstonde ingen märkbar och blev därför stämda och fick betala skadestånd och ändra sin slogan. Nu får det inte längre vara andrenalin för din motor eftersom det inte kunde påvisa någon sådan utan de kör med Made to move istället.
För övrigt är det samma energimängd i shells 95 som i v-power så att man skulle komma längre beror ändast på om motorn man har ev är gjord för 98 men man kört på 95 óch att den ev då går lite knackit fast man inte märkt det. Men när man då sedan fyller på med 98 och den då går som den ska så att säga så går förbrukningen ev ner lite. I och för sig blandar man i runt 5% etanol i 95 som man inte gör i 98 och energimängden är alltid angett som ca. Etanolen har ju mindre energiinnehåll så det kan faktist skilja kanske 0,1-2 kWH/l??? För vad jag vet gör man inget annat med 95 för att höja upp det energibortfallet.
Man skulle dock kunna få någon % bättre toppeffekt om man tankar högre oktan och motorn kan ta tillvara på det. Men knappast något man borde märka tror jag.
Själv märker jag ingen skillnad alls. Ska pröva V-power nu också men tror inte på något stordåd.
Men jobbar på raffinaderi så ska leta upp någon kunnig på labbet som kan reda ut detta :thumbup:
David Willemoth
jag har svårt att tro att det är samma energi mängd i 95, och 99 v-power.
Jag tycker det är skitbra att shell kör med v-power, vi med honda har ju den stora lyxen att på ett ganska lätt sätt mappa in bilen för skiten, angående shells reklam så är det verkligen inget ovanligt med falsk marknadsförning, sånt tjänar man massor på =)
jag märker iaf skillnad på att köra på 95 och 99, nu har jag iof inte testat att köra 95 efter jag bytte motor och kraft mappa, och jag kommer heller inte att testa =)
Jag tycker det är skitbra att shell kör med v-power, vi med honda har ju den stora lyxen att på ett ganska lätt sätt mappa in bilen för skiten, angående shells reklam så är det verkligen inget ovanligt med falsk marknadsförning, sånt tjänar man massor på =)
jag märker iaf skillnad på att köra på 95 och 99, nu har jag iof inte testat att köra 95 efter jag bytte motor och kraft mappa, och jag kommer heller inte att testa =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
-
soffpotatis
Bara att kolla innehållsförteckningenpr0ny skrev:jag har svårt att tro att det är samma energi mängd i 95, och 99 v-power.
V-power <a href="http://www.shell.com/static/se-sv/downl ... _99mk1.pdf" target="_blank">http://www.shell.com/static/se-sv/downl ... mk1.pdf</a>
vanlig bensin <a href="http://www.shell.com/static/se-sv/downl ... in_mk1.pdf" target="_blank">http://www.shell.com/static/se-sv/downl ... mk1.pdf</a>
Sedan vad folk känner kan jag ju inte säga något om har man en bil som är mappad för det så kanske, har ej prövat. V-power är dock den ända bensinen som inte byts mellan bolagen, vad det nu är värt. Alla produkterna har ju minimikrav ändå.
David Willemoth
-
Tommie Blomqvist
Vi skulle behöva en Kemist för att prova och testa labba mm, så vet man vad som skiljer på dessa olika typer.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist