Suktat på youtube och när man va på mantorp park och fick se "Sam's" EG6:a me 400 hk så va jag såld, NU vill jag spara ihop lite cash för något bygge av något slag.
Men jag ligger och funderar mycket också på hur det ska gå till och vad som känns rätt för just mig eftersom jag själv bor rätt olägligt när det gäller att skruva bil och har inte heller tillgång till verstad för kunna hissa upp bilen.. har väl någon polare men man kan ju inte förlita sig på att han är hemma varje dag och lust, samt att han bor 4 mil ifrån.
Men det kan gå att lösa sig till nästa år om man har tur och hittar garageplats!
Nu till själv bygget.. först tänker man att man kan nöja sig med ca 250 - 300 kusar och då räcker väl ett turbokit förmodar jag.
Sen kommer vi självklart till att man givetvis efter man tröttnat på den prestandan vill ha mer och mer som ligger i "Sam's" stil. Kanske lite överkill för mig men trim är ju så kul, iaf när plånboken vill.
Nu är det dags för lite tips och vad som skulle va bäst för just mig!
1. Köpa en bil som är tuned som t.ex "tumez" bil.
2. Införskaffa sig turbokittet.
3. Börja köpa eftermarknadsprylar som håller för ca 400 hk säger vi(man vet ju att man vill ha mer än ca 250 hk)
Jag själv har mer varit inne på linjen byta bil eller skaffa turbokittet till en början men det kanske kan kosta mer om jag sen vill ha mer trim?
Alla funderingar och tips är välkomna!
MVH//Andreas kör en original EG6 förutom cat-back + katersättare