kollar bara en sak
Kategoriregler
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
Bilder och filmer från träffar lägger du under eftersnackskategorin, ej här.
du får ta hela embed texten sen skriva i utube]
alltså.
utube] <object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object> [/utube inga mellanslag mellan tabbarna
resultat
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
alltså.
utube] <object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object> [/utube inga mellanslag mellan tabbarna
resultat
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" src="" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Som pirro säger, du gråter nog mer för de 47 000kr som din nya diff kostar om du rasar den.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
döööh.. har dom sagt dom tror den kommer rasa? nej
men s2000 har ingen skottsäker diff precis och burna är ett sätt att förstöra den på. Burna gör bönder med 740's.. sluta bete er som tattare
men s2000 har ingen skottsäker diff precis och burna är ett sätt att förstöra den på. Burna gör bönder med 740's.. sluta bete er som tattare
[u][b]Niclas Pettersson Borås[/b][/u]
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
[b]<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Integra DC5 Type<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->-<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b] <!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]TILL SALU!!!![/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Skandal att Hondas Sportbil inte tål lite lek egentligen.
Detta är ju en av de större anledningar till att jag tvekar över att köpa s2000.
Vad kostar den där beryktade bakdiffsatsen från tredjepart som skall hålla? var det quaiffe eller?
Detta är ju en av de större anledningar till att jag tvekar över att köpa s2000.
Vad kostar den där beryktade bakdiffsatsen från tredjepart som skall hålla? var det quaiffe eller?
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
det är oftast "överfallen" som håller diffen som ger sig om jag fattat rätt.. går att köpa till -04 å framåt då de e grövre eller eftermarknads istället...

Senast redigerad av smacke den 19 juni 2008, 11:12, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
Haha, ja Borasarna vet va de snackar om nar de galler diffar o S2k iaf 
Nikke, du e fan JDM som satan.
Puss pa er
Nikke, du e fan JDM som satan.
Puss pa er
http://www.fotoi.se
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Skandal att man inte kan börna? Vilken tillverkare konstruerar sina bilar för detta, mer än några jänkejärn möjligtvis? Lek tål den i princip hur mycket som helst, men inte missbruk. Kraft har inga problem med sin bakdiff och den har fått utstå extremt hård behandling, men inget missbruk.NeMoo skrev:Skandal att Hondas Sportbil inte tål lite lek egentligen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Uppgraderingen från Comptech kostar ca 6-8000kr, men man måste skaffa den INNAN något går sönder.
Scotte: BMWs diffar brukar hålla riktigt fint, helst de som sitter på M-modellerna samt Alpina-bilarna.
Scotte: BMWs diffar brukar hålla riktigt fint, helst de som sitter på M-modellerna samt Alpina-bilarna.
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
M Scotte skrev:Skandal att man inte kan börna? Vilken tillverkare konstruerar sina bilar för detta, mer än några jänkejärn möjligtvis? Lek tål den i princip hur mycket som helst, men inte missbruk. Kraft har inga problem med sin bakdiff och den har fått utstå extremt hård behandling, men inget missbruk.
Det låter intressant att diffen pallar överladd och stenhård bankörning men när en kille gör lite tafatta småbörnisar på en vändplan så skriker folk att
"Akta dig så du inte skjuter diffen!!"
Jag kanske missuppfattat något nu men det verkar ju som att bakdiffen är en akilleshäl på s2000 eftersom de tydligen går sönder lite då och då.
Betyder detta att majoriteten som köper S2000 och fått bakdiffsras är bönder som borde köpa 240 att börna med vid korvmojjen istället?
Jag är ju som sagt väldigt sugen på just s2000 men just bakdiffsdebatten är ju lite oroande.
(och nej jag har inga planer eller intresse av att stå o börna slut däck, siktar mera på att ha bilen till att köra lite mer inspirerat på vanlig väg och kanske leka lite ibland)
Om man nu tittar på en bil, vilka är tecknen på att bakdiffen gjort sitt? Missljud? hugger?
Nuvarande bilar:
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic ED7 -89 Boyakasha
-
tobbe__86
- Bil: Honda s2000 kraftwerks.
- Namn: Tobias Petersson
MMM det blev vist lite diskutioner nu om detta, och burna med den gör jag inte, bara nu denna gången för att det va så lite gummi kvar, annars har jag bilen till att glida runt i och jag tycker med det ser lite små löjligt ut men det är roligt. Men jag är väldigt tacksam för att ni vanar mig
MVH Tobbe
Tobias Petersson
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
vafan rasar hondor?? :prop:
tycker dock att d e skandal att den enda rwd hondan inte håller
va ska man då ha om man vill drifta??
tycker dock att d e skandal att den enda rwd hondan inte håller
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
-
tobbe__86
- Bil: Honda s2000 kraftwerks.
- Namn: Tobias Petersson
sk8micke skrev:vafan rasar hondor?? :prop:
tycker dock att d e skandal att den enda rwd hondan inte hållerva ska man då ha om man vill drifta??
det spelar nog ingen roll vad man har för saker för tillslut rasar allt vad du än ha, det håller till en viss gräns, men jag har bara gjort det en gång med min 04a 2,2a men blir inget sånt mer nu, bara glida och gasa på när man känner för det,
Tobias Petersson
-
Mattias Svensson
- Bil: Civic VEI
- Namn: Mattias Svensson
sk8micke skrev:vafan rasar hondor?? :prop:
tycker dock att d e skandal att den enda rwd hondan inte hållerva ska man då ha om man vill drifta??
enda RWD honda?
Honda nsx då?
förlåt. kunde inte låta bli
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Om man nu ändå är sugen på en s2000 så ska man satsa på en -03 och framåt då? För det var väll då de förstärkte diffen, eller?
Vidare, är det något mer tekniskt som blivit bättre i och med tiden den funnits till? Jag har börjat smida gosiga planer... :hypocrite:

Hittade bilderna på Engelska CTR forumet och nu har servetterna tagit slut så jag kommer behöva skura golvet... :drool2:
Vidare, är det något mer tekniskt som blivit bättre i och med tiden den funnits till? Jag har börjat smida gosiga planer... :hypocrite:

Hittade bilderna på Engelska CTR forumet och nu har servetterna tagit slut så jag kommer behöva skura golvet... :drool2:
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Att man sliter diff med burnouts, är det helt enkelt att diffen jobbar konstant med att försöka få fäste på rätt däck, blir överhettad och slits ut mekaniskt snabbare helt enkelt?
Isåfall borde ju en sådan där burnout motsvara typ 100 bankörningar och det kan ju förklara att de kan paja menar jag...
Isåfall borde ju en sådan där burnout motsvara typ 100 bankörningar och det kan ju förklara att de kan paja menar jag...
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Kontakt:
gravedigger?
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
åå nej så gammal va den inte jim 
Elvis