Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
En dag på Strippen, Piteå
Stort GRATTIS till Ali för sin fin fina tid med sin nymappade värsting Civic-T.
Klippt från Bilsport:¨
Lägsta tidstrået i klassen framhjulsdrift/överladdning (Klass 3) drog Ali Tabatabai. Vad sägs om närmast sjuka 11,943 och sluthastighet på 191 blås? Definitivt inte illa för en grävling.
Klippt från Bilsport:¨
Lägsta tidstrået i klassen framhjulsdrift/överladdning (Klass 3) drog Ali Tabatabai. Vad sägs om närmast sjuka 11,943 och sluthastighet på 191 blås? Definitivt inte illa för en grävling.
Senast redigerad av Sam den 7 juni 2008, 20:29, redigerad totalt 1 gånger.
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
Gratulerar! Kul med flera snabba Hondor.
Senast redigerad av ziggy den 7 juni 2008, 20:32, redigerad totalt 1 gånger.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
grattis, riktigt kul
pite dragway är så jävla grym, vad blev det för 60fot?
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Om jag inte minns helt fel var det 1.96 på 60 fot den repan. Inte hans bästa 60fotare för dagen, så det finns definitivt utrymme för förbättringar.JG skrev:grattis, riktigt kul
Värt att nämna är ju även att detta var Alis absolut första tävling, med en bil som blivit färdigställd två dagar före tävlingen, så resultatet är minst sagt imponerande.
Senast redigerad av nms den 7 juni 2008, 22:28, redigerad totalt 1 gånger.
Tack grabbar! 11an satt som sagt på min första tävling. Hade inte hunnit testat den något alls innan så det var jätte kul.
60 fot på den repan var 1.94 men repan var långt ifrån optimal.. Iofs var det den enda repan jag körde där jag fick in samtliga växlar någorlunda. Började dagen med att köra 12.6 och och sedan låg jag där runtomkring genom att missa växel efter växel.
Laborerade en del med däckstrycket och märkte att runt ett halvt kilo passade mig. Bästa 60 fot jag körde var 1.84 men det var på 0.4bars däckstryck och sluthastigheten påverkades.
Det som ska göras näst är att jobba lite med chassit då de finns en del att hämta där. 60 fot kan man även plocka bort en tiondel på med lite mods.. Mest tid kapas genom att få till växlingarna. Bilen som den står idag med 365whp är utan tvekan kapabel till att köra en låg 11a, just nu är begränsningen mig själv... Så det gäller att öva på!!
60 fot på den repan var 1.94 men repan var långt ifrån optimal.. Iofs var det den enda repan jag körde där jag fick in samtliga växlar någorlunda. Började dagen med att köra 12.6 och och sedan låg jag där runtomkring genom att missa växel efter växel.
Laborerade en del med däckstrycket och märkte att runt ett halvt kilo passade mig. Bästa 60 fot jag körde var 1.84 men det var på 0.4bars däckstryck och sluthastigheten påverkades.
Det som ska göras näst är att jobba lite med chassit då de finns en del att hämta där. 60 fot kan man även plocka bort en tiondel på med lite mods.. Mest tid kapas genom att få till växlingarna. Bilen som den står idag med 365whp är utan tvekan kapabel till att köra en låg 11a, just nu är begränsningen mig själv... Så det gäller att öva på!!
Grattis till en grym tid! Bra rattat!
Fin effekt, vart är den bänkad? Låg 11:a kanske är att ta i om inte du kan skruva mer ladd? För ja menare 191km/h i slutfart räcker inte
riktigt till för en låg 11:a. Fast det kanske går öka slutfarten mer utan att skruva ladd?
MVH
Fin effekt, vart är den bänkad? Låg 11:a kanske är att ta i om inte du kan skruva mer ladd? För ja menare 191km/h i slutfart räcker inte
riktigt till för en låg 11:a. Fast det kanske går öka slutfarten mer utan att skruva ladd?
MVH
http://www.fotoi.se
Tack Istvan. Den är bänkad hos Motornord. Okej låg elva utan att helt skruva lite ladd kanske var att ta i, men en mitten elva borde vara utan några som helst problem om man får till växlingarna bättre.. Sen kanske vi ökar laddet, troligast inte..
oscii: SOHC :thumbup:
oscii: SOHC :thumbup:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Grattis Ali, bra jobbat som fan. Lycka Till i fortsättningen nu.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Som ja förstod de så hade dem probs me starterna
fick inte ner de i backen.
Dem hade över 400hk å över 200km i slutfart
Tror de va D16A6a
MvH
Ps Tippar på att 420-450hk pehövs samt en massa träning samt chassi jobb
så öppnar sig fönstret för de magic slip.
fick inte ner de i backen.
Dem hade över 400hk å över 200km i slutfart
Tror de va D16A6a
MvH
Ps Tippar på att 420-450hk pehövs samt en massa träning samt chassi jobb
så öppnar sig fönstret för de magic slip.
Senast redigerad av oscii den 9 juni 2008, 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
- Asse
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Vad rekommenderar ni för däckstryck i Mickey Thompson, M/T ET Drag?
Helt nybörjare vad gäller dragracing och ska köra 201m på tid på söndag...
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Asse skrev:Vad rekommenderar ni för däckstryck i Mickey Thompson, M/T ET Drag?
Hej,
börja med 0.9-1.0 bar där efter så reglerar du trycket efter din 60 fot tid.
sänker du för mycket så tappar du i sluthastiget. med din bil kan du ligga runt 0.6bar beroende på fäste så ger det bra 60fot och bra tider förhoppningsvis
lycka till
MVH
Väl Mött
Sam Geranpayeh
Sam Geranpayeh
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Behöver tips från er som kör så snabbt,framdäck måste jag ha nu,,
Vad kör ni med,för samt nackdelar med dessa?
Vad kör ni med,för samt nackdelar med dessa?
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
Ali: E-power borde ta dig å din civic till rätt sida om 400 strecket.
utan att öka boosten. Ja vill inte påstå att det är rätt eller fel
för dig. Men ett tips
MvH
utan att öka boosten. Ja vill inte påstå att det är rätt eller fel
för dig. Men ett tips
MvH
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Om Toda kunde köra 12.22s med en nästintill orginal K20 i en EG så ska nog en låg elva gå att köra med 170whp mer.
Han hade svetsad diff, tractionbars, 13" MH däck samt en äckligt lätt kaross/bil.
Allt går, bara man vill
Grymt grattis till den fina tiden Ali!
Han hade svetsad diff, tractionbars, 13" MH däck samt en äckligt lätt kaross/bil.
Allt går, bara man vill
Grymt grattis till den fina tiden Ali!
Senast redigerad av Malkolm den 24 juni 2008, 02:05, redigerad totalt 1 gånger.