Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Tips och råd CTR FN2!
fattar inte hur dom kan dra så mycket bensin, brorsan ha en vectra kombi 07a turbo (170hk tro jag) den ligger kring 0,7- 0,8 å då väger den ju 200kg mer. Använde den som dragbil då jag skulle mappa crx,en, då hade den dragit ca 1,1 med bilsläpvagn å en crx på den. Drar mig nästan för att köpa en pga av soppaförbrukningen. drar 06,erna lika mycket?Jante skrev:Börjar bli sugen på att byta till FN2 med..
crx vtec TURBO!!
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Anton Rönnkvist
Västerbotten Umeå
[b]Säljes insug, mm[/b] <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=36562</a>
-----------------------------------------------------------------------
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Torque is only good when you're pulling shit.[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec-->
- David Lundin
- Namn: David Lundin
-05 var sista modellen före -07.
Min bror har som mest kört sin på 0.89 blandad körning (-04) min polare mätte upp 0.84 när han kollade (också div. körning) med sin -03.
Det är ingen race-körning, men nog Vtecar de några gånger varje gång bilen körs...
Har inte kollat min än, men den drar nog lite mer då den inte är riktigt original. Båda deras har AEM CAI som enda mod. för övrigt.
Av siffrorna för FN2 att döma (-07 och framåt) drar den lite mer, gissningsvis beroende på den ökade vikten?
Edit: Sen är väl inte en Vectra i någon form riktigt jämförbart som bil va? Skall du jämföra med Vectran är nog Accord Type-S'en en bättre jämförelse, den har 190hk och drar mindre bensin än båda Civic Type-R modellerna. Också en mycket trevlig bil för övrigt!
Min bror har som mest kört sin på 0.89 blandad körning (-04) min polare mätte upp 0.84 när han kollade (också div. körning) med sin -03.
Det är ingen race-körning, men nog Vtecar de några gånger varje gång bilen körs...
Har inte kollat min än, men den drar nog lite mer då den inte är riktigt original. Båda deras har AEM CAI som enda mod. för övrigt.
Av siffrorna för FN2 att döma (-07 och framåt) drar den lite mer, gissningsvis beroende på den ökade vikten?
Edit: Sen är väl inte en Vectra i någon form riktigt jämförbart som bil va? Skall du jämföra med Vectran är nog Accord Type-S'en en bättre jämförelse, den har 190hk och drar mindre bensin än båda Civic Type-R modellerna. Också en mycket trevlig bil för övrigt!
Senast redigerad av David Lundin den 10 augusti 2008, 01:39, redigerad totalt 1 gånger.
-
soffpotatis
Hur lyckas ni hålla er under litern? jag har kört 2500km nu och ligger konstant på 1.8 eller 1,1. Visserligen kan det gå väldigt fort ibland och axar gör man ju gärna också och kul är det så det är värt alla pengar. Men antar att ni andra också gasar och sådant.
David Willemoth
Normal vecka fram och tillbaka till jobbet och lite extra körningar mao ganska standard blandad körning så landar jag på runt 0,9
Som lägst har jag dock varit nere på 0,75 enligt färddatorn. Men då låg jag enligt gällande hastighet mellan Stockholm och Göteborg hela vägen. Var riktigt kul att köra lugnt och fint och se att det faktiskt går att komma ner lågt med förbrukningen
Som lägst har jag dock varit nere på 0,75 enligt färddatorn. Men då låg jag enligt gällande hastighet mellan Stockholm och Göteborg hela vägen. Var riktigt kul att köra lugnt och fint och se att det faktiskt går att komma ner lågt med förbrukningen
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"