Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
varför klyddar forumet HELA tiden !?!
- LinusE
- Bil: Civic Type R
- Namn: Linus Eriksson
- Been thanked: 3 times
vad är de som gör att forumet ideligenkrachar ??
fruktat ireterande.
kan vara när som och sjukligt ireterande.... :ranting:
fruktat ireterande.
kan vara när som och sjukligt ireterande.... :ranting:
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
#828 Skåne/Löberöd
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Störigt är det, och det känns som det blivit värre dessutom, jobbigt som fan...
Jag börjar nästan vänja mig nu, kopierar alltid mina posts med CTRL-C innan jag postar ifall det strular etc, men det är ju knappast ett bra tecken
Tror vi har nya egna servrar på gång, vet inte vilket tidsperspektiv det finns på att få dem i drift och flytta över siten dock!
Jag börjar nästan vänja mig nu, kopierar alltid mina posts med CTRL-C innan jag postar ifall det strular etc, men det är ju knappast ett bra tecken
Tror vi har nya egna servrar på gång, vet inte vilket tidsperspektiv det finns på att få dem i drift och flytta över siten dock!
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
kör oxå CTRL-C på allt jag postar...
får ju upp det där fastCGI error eller vad det nu är det står titt som tätt.. minst var 10de sida man öppnar..
får ju upp det där fastCGI error eller vad det nu är det står titt som tätt.. minst var 10de sida man öppnar..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- David Lundin
Körde Firefox innan, nu kör jag Chrome, har inte märkt någon som helst skillnad faktiskt. Skulle kunna testa IE men jag är fan inte så sugen på IE alltså...
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
Hmm.. ja e inne säkert 10 ggr om dagen å idag har det iaf inte hänt en enda gång... :hmm:
kör vista å firefox
kör vista å firefox
Senast redigerad av smacke den 31 januari 2009, 00:08, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- David Lundin
Vista Ultimate respektive Business 32-bits här, svårt att tro att det gör skillnad dock.
- David Lundin
Det är knappast få som är drabbade dock, så många klagotrådar och posts som det varit sen jag började frekventera forumet i augusti förra året...
jag har också haft problem kör Linux med Mozilla Firefox..
Mattias Israelsson
www.sodervidinge.se
www.sodervidinge.se
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Riktigt irriterande hoppas det löser sig snart.. varit så här ett tag nu... :ranting:
blir likadant på alla datorer jag testat forumet på..
blir likadant på alla datorer jag testat forumet på..
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kör IE och Firefox, samma problem med båda, rensade kakor och cache, ingen skillnad. Får fast-error någon gång om dagen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
OK killar den här tråden dyker upp typ en gång i veckan, det finns en tråd angående forumstrul som dessutom är en sticky, var är problemet? Är ni läskunniga? Problemet är att det inte finns någon som på sin egna fria tid helt GRATIS kan tänka sig att bygga ett forum och/eller uppdatera våran server som vi driver forumet på. Tills det händer, eller tills det att de som sköter dessa saker i nuläget kan fixa detta så får ni leva med det. Känner jag klubben rätt så kommer detta felet att existera ett jävla tag till så sluta gnäll, jag vet om problemet...ni vet om problemet men ändå finns det ingen som kan IT som kan tänka sig att göra en insats.
Too bad.
Too bad.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
Jag kan det mesta vad gäller datorer, servrar och nätverk, tyvärr är just webapplikationer och sånt det jag INTE kan 
Dani skrev:OK killar den här tråden dyker upp typ en gång i veckan, det finns en tråd angående forumstrul som dessutom är en sticky, var är problemet? Är ni läskunniga? Problemet är att det inte finns någon som på sin egna fria tid helt GRATIS kan tänka sig att bygga ett forum och/eller uppdatera våran server som vi driver forumet på. Tills det händer, eller tills det att de som sköter dessa saker i nuläget kan fixa detta så får ni leva med det. Känner jag klubben rätt så kommer detta felet att existera ett jävla tag till så sluta gnäll, jag vet om problemet...ni vet om problemet men ändå finns det ingen som kan IT som kan tänka sig att göra en insats.
Too bad.
vad är det våra inbetalnings pengar går till då?
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Elvis_EG2 skrev:<!--quoteo(post=527560:date=31 Jan 2009, 01:49:21:name=Dani)--><div class='quotetop'>QUOTE(Dani 4 31 Jan 2009, 01:49:21) <a href="index.php?act=findpost&pid=527560"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->OK killar den här tråden dyker upp typ en gång i veckan, det finns en tråd angående forumstrul som dessutom är en sticky, var är problemet? Är ni läskunniga? Problemet är att det inte finns någon som på sin egna fria tid helt GRATIS kan tänka sig att bygga ett forum och/eller uppdatera våran server som vi driver forumet på. Tills det händer, eller tills det att de som sköter dessa saker i nuläget kan fixa detta så får ni leva med det. Känner jag klubben rätt så kommer detta felet att existera ett jävla tag till så sluta gnäll, jag vet om problemet...ni vet om problemet men ändå finns det ingen som kan IT som kan tänka sig att göra en insats.
Too bad.
vad är det våra inbetalnings pengar går till då?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
EHm, bankörning?
Stefan Karlsson
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
nej men visst, vi hyr in en entrepenör som omarbetar grejjerna osså kan vi stå o sparka däck på en parkering som årsträff istället.
Nu är ju ett ypperligt tillfälle att som medlem känna ett ansvar och erbjuda sina kunskaper och tjänster.
Nu är ju ett ypperligt tillfälle att som medlem känna ett ansvar och erbjuda sina kunskaper och tjänster.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
- LinusE
om servern var en grattis server så hade jag utan problem köpt det hela.
men om jag ärrätt informerad så betalar vi för platsen?
alltså kan mansälla krav på driftsäkerhet oxå...
så var problemt är att de inte funkar ?
din fantastiskt trevliga attityd är alltid så kul o läsa, dani.
märkligt folk anfaller dig för o få hjälpa till :/ (inte)
de där med o få de grattis är ju bara och inse att de inte går.
då forumet är en så stor del i klubbens verksamhet så kanske
de borde prioriteras lite hårdare.
inte får vi väll bankörningarna grattis ?
varför i hela friden skulle forumet / sida / servar vara de då ?
men om jag ärrätt informerad så betalar vi för platsen?
de borde prioriteras lite hårdare.
varför i hela friden skulle forumet / sida / servar vara de då ?
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
problemet är att en relativ enkel hemsida ( som den vi har) kostar ganska bra med pengar...
Som exempel så har jag en arbetskamrats son som pluggar till webbdesigner å han tar ca: 40.000:- för en hemsida å han är inte ens klar med utbildningen....
så vi kan välja... vi betalar någon att fixa hemsidan å så får vi skita i någon av de större bankörningarna typ mantorp... ( eller 2 mindre )
eller så får vi fortsätta som vanligt att tigga till oss gratishjälp....
de e bara att välja som de ser ut i dagsläget...
sedan är det inget fel på driftsäkerheten på servern.. det är "vår" mjukvara som strular, inget man kan belasta webbhotellet för...
Som exempel så har jag en arbetskamrats son som pluggar till webbdesigner å han tar ca: 40.000:- för en hemsida å han är inte ens klar med utbildningen....
så vi kan välja... vi betalar någon att fixa hemsidan å så får vi skita i någon av de större bankörningarna typ mantorp... ( eller 2 mindre )
eller så får vi fortsätta som vanligt att tigga till oss gratishjälp....
de e bara att välja som de ser ut i dagsläget...
sedan är det inget fel på driftsäkerheten på servern.. det är "vår" mjukvara som strular, inget man kan belasta webbhotellet för...
Senast redigerad av smacke den 31 januari 2009, 10:54, redigerad totalt 1 gånger.
SMacke #364
- LinusE
40ooo.- låter väldigt mycket.
vet fler som ger max hälften av de där.
men okej. va är de vi behöver för att de ska lösa sig då ?
bara jag som tycker sidan är mer "avanserad" än de behövs.
en sida likt http://www.ercup.se eller varöf rinte så enkelt som våran http://www.sodervidinge.se .
menar itne exakt på priken nu men de är sidor som fungerar.
enkla och smidiga. behöver inte vara "superman" för att göra en uppdatering
vet fler som ger max hälften av de där.
men okej. va är de vi behöver för att de ska lösa sig då ?
bara jag som tycker sidan är mer "avanserad" än de behövs.
en sida likt http://www.ercup.se eller varöf rinte så enkelt som våran http://www.sodervidinge.se .
menar itne exakt på priken nu men de är sidor som fungerar.
enkla och smidiga. behöver inte vara "superman" för att göra en uppdatering
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
LinusE skrev:om servern var en grattis server så hade jag utan problem köpt det hela.
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->men om jag ärrätt informerad så betalar vi för platsen?<!--sizec--></span><!--/sizec-->
<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->de borde prioriteras lite hårdare.
varför i hela friden skulle forumet / sida / servar vara de då ?<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Precis det jag menar linus, vi hänger mer än 80% på forumet och pratar här , än vad vi gör på banträffar etc, jag skulle kunna kolla med min bror om han har tid och lust för att kolla upp det för en JÄTTE liten peng..Jag menar vi borde ju ändå ha någon som kollar till läget titt som tätt, jag plugga till Nätverkstekniker, dock är jag inte klar .
Men jag återkommer...
Elvis
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Tycker också att sidan är knas,det tog mej 2 st FAST ICG för att komma och skriva denna just nu,,
40k är för mkt pengar,det finns fler som är billigare.finns det inte pengar så lägg upp en sån där donation(typ som paypal som det finns på vissa torrent sidor) tråd,jag donera gärna lite för att sidan ska fungera på ett bra sätt.
40k är för mkt pengar,det finns fler som är billigare.finns det inte pengar så lägg upp en sån där donation(typ som paypal som det finns på vissa torrent sidor) tråd,jag donera gärna lite för att sidan ska fungera på ett bra sätt.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
ligger inte problemet med Fast CGI error i forumet? Jag går aldrig in genom vanliga startsidan så jag vet inte om vanliga sidan åxå kan ge Fast CGI error...
Om felet bara ligger i forumet så borde det ju inte vara några problem att lösa eftersom forumet knappast är något vi har knappat ihop själva... eller tänker jag helt fel nu?
Om felet bara ligger i forumet så borde det ju inte vara några problem att lösa eftersom forumet knappast är något vi har knappat ihop själva... eller tänker jag helt fel nu?
Kristian, Hondalös.
- Dani
- Kontakt:
Jaha är jag alltid otrevlig? Tack för infon för det är ju precis så det är tydligen Linus. Jag kanske tröttnar lite när det dyker upp tråd efter tråd samtidigt som de som skapat tråden SJÄLVA postat i den tråden jag hänvisar till, där svaret ligger. Påstå inte att min attityd har med att göra att folk inte anmäler sig till att hjläpa till Linus nu snackar du goja som inte har någon verklighetsförankring alls.LinusE skrev:din fantastiskt trevliga attityd är alltid så kul o läsa, dani.
Om ni vet att det finns hjälp att få för mkt billigare pengar så ÖS PÅ MED TIPS! Tills dess tolkar jag era uttalanden som om jag skulle säga att jo men en kille här i stan har 500HK i sin MT5, backa upp det ni säger och ge hit tipsen då så att klubben kan utvecklas.
I nuläget så har vi fått svaren att det är löjligt dyrt, då står vi som sagt med två val, en sida som funkar halvbra och massa bankörningar, SS mm mm mm som är själva idén med klubben eller en sida som funkar jättebra och så kan ni själva betala 500:- för bankörningarna, bara att välja och se glada ut pojkar :thumbup:
Ni måste inse att vi är inte TPS eller STCS som har tusentals medlemmar, vi är ca 350 medlemmar och det ger en inkomst på ca 100.000:- om året, skulle man gå betala någon att fixa en hemsida, även om det bara skulle kosta 20.000:- så är det fortfarande nästan 20% av klubbens TOTALA ÅRSINKOMST! Det är med andra ord inte ens ett halvt Mantorp eller Gelleråsen osv osv osv. Förstår ni nu vilka proportioner det är? Tills det att vi är lika stora som ovannämnda och kan börja använda våra finansiella (som inte existerar för tillfället) muskler så blir det såhär, leta billigaste möjliga alternativ som ändå är tillräckligt bra för att hålla grejer och ting levande.
Sen anser inte jag att vi ska ha en såpass låg standard på våran hemsida som du tycker Linus, det kanske funkar skitbra för er men jag anser inte att vi har en för avancerad sida, men det är ju bara jag som anser det. Hursomhelst, det är snart årsmöte igen grabbar, om någon av er där ute anser att ni kan göra mitt jobb bättre eller någon annans i styrelsens jobb bättre så sök för fan, ligg på och ta chansen att få till en felfri sida, bankörningar året runt, SS och sist men inte minst 300+ nöjda medlemmar som alla står och skiner ikapp med solen på Mantorp (Oj...vi har typ aldrig sol på Mantorp...miss av mig
Jag kanske inte låter så jävla glad just nu men det är för att jag inte är så jävla glad just nu, jag har jagat och mailat och påmint folk för att försöka gå framåt och fixa saker och ting men när det inte längre går att påverka från mitt håll så står man här med armarna i kors och inte kan göra så mkt längre. Det finns en billig lösning på våra problem och det är att NI medlemmar (de som har kunnandet och viljan samt motivationen som sagt...vilket inte är många om ens någon) börjar hjälpa till och engagerar er precis som vi andra gör. Det är för många som vill använda forumet till att ha kul och roa sig och berätta om sina häftiga byggen och posta bla bla bla men det är inte ens 1% av dessa som är villiga att hjälpa till för att faktiskt driva klubben framåt.
Där befinner vi oss, sån är realiteten. Antingen gör man nånting åt saken och hjälper till eller så sitter man bakom tangentbordet och gnäller.
Så ser jag det.
(Innan vissa blir väldigt sura så är detta inlägget riktat till ALLA. Endast första stycket är riktat till Linus.)
Senast redigerad av Dani den 31 januari 2009, 13:37, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- David Lundin
Jag vet att Dani jobbar som fan med att försöka få ordning på saker och ting, men han är beroende av andra och det händer tyvärr inte så mycket...
Ingen är nöjd med sidan (eller ja, sidan i sig är helt ok, men forumets stabilitet) men det finns inte heller någon som ställer sig upp och gör något åt det. Dani är IT-ansvarig men sitter inte med kunskaperna som behövs för att sköta sidan själv, det är inte lätt att ansvara för något när de man är beroende av försvinner ur bilden eller aldrig har tid/ork etc.
Som sagt, finns det några som har lite koll på Joomla (som sidan är byggd i) och PHP så hör av er! Det finns inga pengar att hämta men satans vad creds den som får ordning på vår sida kommer få alltså!
Ingen är nöjd med sidan (eller ja, sidan i sig är helt ok, men forumets stabilitet) men det finns inte heller någon som ställer sig upp och gör något åt det. Dani är IT-ansvarig men sitter inte med kunskaperna som behövs för att sköta sidan själv, det är inte lätt att ansvara för något när de man är beroende av försvinner ur bilden eller aldrig har tid/ork etc.
Som sagt, finns det några som har lite koll på Joomla (som sidan är byggd i) och PHP så hör av er! Det finns inga pengar att hämta men satans vad creds den som får ordning på vår sida kommer få alltså!
-
Masaru
- Bil: Integra DC5R
- Namn: Alessandro Kuric
Inför betalning för alla medlemmar.
Betalar man inte får man inget konto på HPC vilket medför att man inte kan använda sidan whatsoever, möjligtvis får man läsa Hondanyheterna på startsidan. Blir lite mer specifikare klubb anser jag, samt har man inte 300:- i fickan så har man nog inte råd med en uppkoppling till internet heller.
Betalar man inte får man inget konto på HPC vilket medför att man inte kan använda sidan whatsoever, möjligtvis får man läsa Hondanyheterna på startsidan. Blir lite mer specifikare klubb anser jag, samt har man inte 300:- i fickan så har man nog inte råd med en uppkoppling till internet heller.
- David Lundin
Tror inte det är någon lysande idé, det är genom forumet medlemmarna hittar klubben och får reda på vad det är till 90% skulle jag säga. Inget publikt forum = inga nya medlemmar typ.
Vissa kommer hit för att de känner folk men det är nog en hel del som googlar lite och hittar forumet också.
Vissa kommer hit för att de känner folk men det är nog en hel del som googlar lite och hittar forumet också.
- LinusE
där är en sak jag hängde upp mig på dani.
vi vill ha högstandard på sidan men ingen som kan sköta den :/
känns som en sida med massa fineser o fläshigt som inte funkar är just inte högstandard..
lite som o slänga i en ferrari motor i sin civic men inte få den o funka o sen tycka det är en skit bra bil (humm)
utan o säga för mycket så ska jag kolla runt vad andra föreningar har och vad dom ger för detta.
och ja, 20ooo.- för en sida anser jag vara en rimlig kostnad då det är en så stor del av klubben.
förstår dig oxå att de är o jobba i motvind just nu då de mästa verka fungera lite sådär.
ledsen men har ingen förstålse för att vi ska "tåla / akseptera" (eller hur du nu ser på de) att du är otrevlig för de.
känns som en sida med massa fineser o fläshigt som inte funkar är just inte högstandard..
lite som o slänga i en ferrari motor i sin civic men inte få den o funka o sen tycka det är en skit bra bil (humm)
utan o säga för mycket så ska jag kolla runt vad andra föreningar har och vad dom ger för detta.
och ja, 20ooo.- för en sida anser jag vara en rimlig kostnad då det är en så stor del av klubben.
förstår dig oxå att de är o jobba i motvind just nu då de mästa verka fungera lite sådär.
ledsen men har ingen förstålse för att vi ska "tåla / akseptera" (eller hur du nu ser på de) att du är otrevlig för de.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
#828 Skåne/Löberöd
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Problemet har alltid tidigare varit trafikmängden som HPC fått administera. Går inte att jämföra med en liten sida som ercup eller södervidinge. Vi brukar ligga på 2000 enskilda besökare i månaden, det kräver en del.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Dani
- Kontakt:
Om vi inte har någon som kan förbättra de (egentliga små saker) punkter som felar nu så betyder ju detta att vi inte har någon som kan göra sidan "enkel" heller. Det finns helt enkelt ingen att tillgå. Som sagt...ös på med tips så ska vi titta på det men ingen kommer ju med tips trots att ni hört och vet att de och de betalar mkt mindre. Men vilka är dessa då? Vad heter de? Var finns de? Namn? Länk? Nummer? Msn? Lunar? Vi kommer ingenvart varken åt det ena eller det andra hållet sålänge ingen finns för att göra något åt det.LinusE skrev:där är en sak jag hängde upp mig på dani.
20K tycker du är tillräckligt men återigen, säg någon som kan göra jobbet för 20K och som har tid.
Jag har i typ 10 trådar hänvisat till samma tråd som alltid Linus, till slut blir man ju dum i huvudet och undrar hur svårt det kan vara att förstå att det redan finns en tråd där ämnet avhandlas. Tråden är en sticky (Det är andra gången i den här tråden jag skriver detta nu, vilket betyder att egentligen borde jag låst denna tråden efter första gången jag påpekat faktum. Jag låter den dock va öppen eftersom budkskapet inte kommer fram/inte vill komma fram hos folk) och finns här: <a href="index.php?showtopic=47316" target="_blank">index.php?showtopic=47316</a>
Jag är ta mig fan ingen otrevlig person, att bägaren till slut rinner över pga den kända droppen drabbar alla. Jag har som sagt förklarat i många trådar på ett jättetrevligt sätt Linus. Annat än t.ex när du skriver "SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖKK" i tekniktrådar, om jag är otrevlig så vad klassas det där som? Kärlek?
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014