Hondata s300
-
iderth
- Bil: Honda FR-V 07
- Namn: Magnus Jönsson
Hej, har lite frågor här. Har skaffat mig en s300 o tänkte sätta i den i Integran. Nu när jag öppnade ECU:n så har ja ingen aning om var den skall sitta. Ser ut som det behövs avanserad data- lödningskunskap, vilket jag inte har. Nånting för Welavracing tro?
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
vad för ECU är det?
för Hondata s300 funkar väl inte i någon OBD2..
för Hondata s300 funkar väl inte i någon OBD2..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
-
iderth
de e väl p30 som är orginal ECU i dc2:an. Jag beställde med en konverterings kabelhärva Obd1-obd2, Och då går det fint.
men det är själva dataenheten (S300) som skall sättas in i ECUn, Har hittat lite bilder på Hondata.com men de är på p28.
kommer med bilder inom kort...
men det är själva dataenheten (S300) som skall sättas in i ECUn, Har hittat lite bilder på Hondata.com men de är på p28.
kommer med bilder inom kort...
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
P30 ECU är obd1 och sitter bla i Civic VTi EG6, vad ITR ECUn heter vet ja inte säkert ( P72!?)
Har nyligen själv vart med om att installera s300 i min ECU, var väl inga problem om man har rätt instrument och lödkunskap.
Det borde fungera likadant till din ECU men du får skaffa ett lödschema som du säkert hitta på Hondata forumet.
Har nyligen själv vart med om att installera s300 i min ECU, var väl inga problem om man har rätt instrument och lödkunskap.
Det borde fungera likadant till din ECU men du får skaffa ett lödschema som du säkert hitta på Hondata forumet.
Senast redigerad av Micke 16v den 27 mars 2009, 16:36, redigerad totalt 1 gånger.
0736316013
- Micke 16v
- Bil: Honda Civic
- Namn: Mikael Haraldsson
Går att köpa "färdig" ECU om man vill, jag köpte bara Hondata enheten och sparade sisådär 1500:-krollan skrev:Hmm Brukar man inte få s300 med utbytes ECU eller har de börjat sälja snikvarianter?
0736316013
P72 är från integra. Har en sådan liggande om du skulle råka pajja något vid inlödning 
<a href="http://www.hondata.com/help/smanager/index.html" target="_blank">http://www.hondata.com/help/smanager/index.html</a> där är guiden till hur du skall göra. Men det kanske var den du hittat.
Området där socketchippet skall lödas är märkt med en streckad linje. vet att jag hade en bra guide med bra bilder skall se om jag kan hitta den.
<a href="http://www.hondata.com/help/smanager/index.html" target="_blank">http://www.hondata.com/help/smanager/index.html</a> där är guiden till hur du skall göra. Men det kanske var den du hittat.
Området där socketchippet skall lödas är märkt med en streckad linje. vet att jag hade en bra guide med bra bilder skall se om jag kan hitta den.
Christer Jernberg
-
iderth
p72 så va det ja. Dom beskrivningar man hittar på Hondata är på US o JDM modellerna. Det finns inget på Europa boxarna. Ser helt annerlunda ut,
så om du har en beskrivning på hur man går till väga Dorfus så e det guld värt.
Nån streckad linje hittar jag ente tyvärr.
så om du har en beskrivning på hur man går till väga Dorfus så e det guld värt.
Nån streckad linje hittar jag ente tyvärr.
är du säker på att dem ser annorlunda ut? trodde US och våra var lika dana... Men i vilket fall så står det ju i guiden vad som skall göras.. om du öppnar boxen och kollar så är ju allt märkt. Det som är bra är att honda redan från början har märkt ut vilket område du skall jobba i!! Innanför det streckade området skall socketchip + 20 pin 74373 sättas in. Dem ser man nästan vart dem skall sitta med tanke på hur stora dem är. Sedan får du leta upp CN2. På min integra ECU ligger den på andra sidan om "mittdelaren" i ramen och i mitten av den ytan. En heldragen linje runt fem "pluppar" irad. de andra J1 osv sitter på baksidan. Allt är uppmärkt så du hittar dem om du letar lite.
Kolla bara på sidan av boxen där det sitter ett klistermärke med streckkod så att det verkligen står p72. Menar så att du inte har nån annan ecu och sitter och förtvivlar över
står typ xxxxx-p72-xxx
Sen kan du ju maila hondata och fråga om du är osäker. Kanske det allra bästa. Behöver du en ny ECU så hör av dig kan du få köpa min US modell till ett bra pris!
Kolla bara på sidan av boxen där det sitter ett klistermärke med streckkod så att det verkligen står p72. Menar så att du inte har nån annan ecu och sitter och förtvivlar över
Sen kan du ju maila hondata och fråga om du är osäker. Kanske det allra bästa. Behöver du en ny ECU så hör av dig kan du få köpa min US modell till ett bra pris!
Senast redigerad av Dorfus den 27 mars 2009, 19:59, redigerad totalt 1 gånger.
Christer Jernberg
okej, kanske det som var förklaringen
jag har skickat en pm till dig.
edit* jag kom på att den p72 jag har är JDM men jag har ett socketkit till den till neptune. vet dock inte om det är lika som till hondata.
edit igen
Det verkar som att det är samma delar i socketkit till jdm som för us till hondata.
jag har skickat en pm till dig.
edit* jag kom på att den p72 jag har är JDM men jag har ett socketkit till den till neptune. vet dock inte om det är lika som till hondata.
edit igen
Senast redigerad av Dorfus den 28 mars 2009, 06:49, redigerad totalt 1 gånger.
Christer Jernberg