Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Skatteåterbäring
Olin: Du kan nog räkna med att bli granskad. Brorsan gjorde avdrag för körning Helsingborg - Kristianstad. Blev en hel del, men det blev krav på kvitton till höger och vänster.
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
boltis skrev:Olin: Du kan nog räkna med att bli granskad. Brorsan gjorde avdrag för körning Helsingborg - Kristianstad. Blev en hel del, men det blev krav på kvitton till höger och vänster.
ehm det ska komma inom en vecka efter man skickat in har jag hört?
men de kan också granska en inom 5 år fast man fått pengarna, har jag hör det också
Bilar i dagsläget:
Galant (utställningsprojekt) -89
Honda CRX V-Tec -91
Chrysler Stratus 2,5l v6 -97
Volvo 855 -95
Honda CRX V-Tec -91
Volvo 855 -95
Stämmer att de kan göra en granskning upp till 5år senare, men du kan även överklaga din deklaration i 5år så tiden är ömsesidig.
Men att de granskar en privatperson senare än det aktuella året är ganska ovanligt.
Men att de granskar en privatperson senare än det aktuella året är ganska ovanligt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
I och med att a-kasse reglerna är så korkade idag att du måste köra land och rike runt för att jobba så tror jag de kollar mindre. Men hur som helst, det är inte bara kvitton de kollar utan du måste även tjäna, tror det är två timmar på att ta egen bil jämfört med lokaltrafiken.
Erik Rådström
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Ja det är sjukt! tjäna två timmar lixom. Nu gjorde jag det iofs förra året, i dagsläget så kör jag till kungsängen för att ställa mina pippigula Honda där och ta pendeln in till Karlberg för att gå till jobbet. tar 3 timmar om dan att pendla. Skulle gå snabbare med SJ att ta tåg in men då skulle jag behöva gå till tågstationen åka till centralen o ta pendel där. Skulle bli jobbigare och dyrare.. Vi får se vad de säger nästa år, hoppas på samma "tur".adio skrev:I och med att a-kasse reglerna är så korkade idag att du måste köra land och rike runt för att jobba så tror jag de kollar mindre. Men hur som helst, det är inte bara kvitton de kollar utan du måste även tjäna, tror det är två timmar på att ta egen bil jämfört med lokaltrafiken.
"Krister". Det låter skönt att höra det du skrev iaf
Bilar i dagsläget:
Honda CRX V-Tec -91
Volvo 855 -95
Honda CRX V-Tec -91
Volvo 855 -95
Ja det är sjukt! tjäna två timmar lixom. Nu gjorde jag det iofs förra året, i dagsläget så kör jag till kungsängen för att ställa mina pippigula Honda där och ta pendeln in till Karlberg för att gå till jobbet. tar 3 timmar om dan att pendla. Skulle gå snabbare med SJ att ta tåg in men då skulle jag behöva gå till tågstationen åka till centralen o ta pendel där. Skulle bli jobbigare och dyrare.. Vi får se vad de säger nästa år, hoppas på samma "tur".OLIN skrev:<!--quoteo(post=549817:date=29 May 2009, 11:03:10:name=adio)--><div class='quotetop'>QUOTE(adio 4 29 May 2009, 11:03:10) <a href="index.php?act=findpost&pid=549817"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->I och med att a-kasse reglerna är så korkade idag att du måste köra land och rike runt för att jobba så tror jag de kollar mindre. Men hur som helst, det är inte bara kvitton de kollar utan du måste även tjäna, tror det är två timmar på att ta egen bil jämfört med lokaltrafiken.
"Krister". Det låter skönt att höra det du skrev iaf
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du får ju räkna på tiden det tar från din dörr till företagets dörr, dvs börjar du 08.00 på firman och tåget går 06.16 så får du räkna...
20minuter att gå till stationen, tåget tar 1h... sen är tåget framme 07.16 och det tar igen 30 minuter att gå... alternativt att firman är nära
tågstationen men du får sitta och vänta på att firman öppnar i 44 minuter... det får också räknas.
Det på bägge vägarna så går det att räkna hem "vinsten" med att köra bil.
Medlem 427