Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Stora tråden om MC
Jehepp!
Då var man nybliven mc-ägare, hämtade cykeln igår eftermiddag och rullade runt i x antal timmar med ett mastodont-smile under hjälmen
sv650s -04
[attachment=34713:mc1.jpg]
Då var man nybliven mc-ägare, hämtade cykeln igår eftermiddag och rullade runt i x antal timmar med ett mastodont-smile under hjälmen
sv650s -04
[attachment=34713:mc1.jpg]
Senast redigerad av Bagarn den 20 juni 2009, 18:12, redigerad totalt 1 gånger.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
Magnus Bergström
Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Grattis! Jag lär ju va sist med att få körkort 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Kunde inte hålla mig längre, blev tvungen att köpa en egen MC
Det blev en 97:a HONDA CBR 600 F
Vet inte riktigt om jag har gjort ett bra köp då den är för snabb för mig i dagsläget. Det gäller att hålla i sig.
Den går väldigt fint på vägen men samtidigt nervös i styrning och lite halvjobbig att åka på men det går över när det svänger eller man gasar.
Oj oj vad har jag gett mig in på?

Här är lite snabb info om 97:an CBR
Motor: Rad 4:a, vattenkyld, DOHC, 598 cc, 4 vent
Effekt: 100 Hk/ rpm, (strypt 50/9500)
Vridmoment: Kpm/rpm, (4,9/4500)
Kraftöverföring: 6-växlad, kedja
Torrvikt: 185 Kg
Chassi: Deltaboxram, prolink
Bromsar: Dubbla skivor fram, skiva bak.
Tankvolym: 16 liter
Vit/röd/svart, Svart/titan, Titan/gul
Vet inte riktigt om jag har gjort ett bra köp då den är för snabb för mig i dagsläget. Det gäller att hålla i sig.
Den går väldigt fint på vägen men samtidigt nervös i styrning och lite halvjobbig att åka på men det går över när det svänger eller man gasar.

Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Är den strypt till 50hk och fortfarande för snabb menar du?
Men å andra sidan är det ju ungefär som att min CTR skulle haft 300hk så det räcker nog!
Låter skumt att den skall vara nervös i styrningen dock?
Men å andra sidan är det ju ungefär som att min CTR skulle haft 300hk så det räcker nog!
Låter skumt att den skall vara nervös i styrningen dock?
Senast redigerad av David Lundin den 22 juni 2009, 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
Gör väl inget!Dani skrev:Grattis! Jag lär ju va sist med att få körkort
Skrattar sist som skrattar bäst :thumbup:
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Du har ju skrivit "Strypt 50/9500"Thomas skrev:Nej den är inte strypt.
Med 100hk kan jag förstå att det är lagom kvickt!
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Nice!Thomas skrev:Kunde inte hålla mig längre, blev tvungen att köpa en egen MC
"halvjobbig att åka på"?
ps. vet inte hur van MC-förare du är, men när du "ger gärnet" så luta dig lite framåt, svanka lite, och håll emot med röven på sadeln!
Thomas: Vi får ut och köra lite nu när du har egen hoj... vi bor ju trots allt i samma kommun.
Vad gäller farten och accet så kommer du vänja dig väldigt snabbt vid det och hur du hanterar det... den går trots allt inte snabbare än du väljer att vrida på handtaget.
Bagarn: Härligt, grattis till en sjysst hoj.
Själv fick jag på nytt bakdäck idag, blev som en helt annan hoj, det gamla däcket var ganska slitet (korden började titta fram).
Vad gäller farten och accet så kommer du vänja dig väldigt snabbt vid det och hur du hanterar det... den går trots allt inte snabbare än du väljer att vrida på handtaget.
Bagarn: Härligt, grattis till en sjysst hoj.
Själv fick jag på nytt bakdäck idag, blev som en helt annan hoj, det gamla däcket var ganska slitet (korden började titta fram).
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Thomas
Jag är världsvan att köra hoj
jag har haft kortet i 1 vecka och kört 3st olika hojjar i mitt liv om man bortser från crossar.
Vi borde få en eget honda mc avdelning här på forumet för oss med Honda MC.
Ikväll mekade jag lite för att byta framhjulet som hade torrsprickor. (bak bytt tidigare iår),klossar,olja,filter bromsvätska mm ska också bytas. Passade på att ta bort alla kåpor för att se om allt stod rätt till och den är i jättefint skick som tur är
Plasten är repad sedan tidigare ägare har tappat den när den skulle upp på depåstödet så jag ska försöka polera upp det som går och fixa en liten spricka + tvätta o göra rent och snyggt innan helgen.

Den hänger fast i taket um ni undrar.
Vi borde få en eget honda mc avdelning här på forumet för oss med Honda MC.
Ikväll mekade jag lite för att byta framhjulet som hade torrsprickor. (bak bytt tidigare iår),klossar,olja,filter bromsvätska mm ska också bytas. Passade på att ta bort alla kåpor för att se om allt stod rätt till och den är i jättefint skick som tur är
Plasten är repad sedan tidigare ägare har tappat den när den skulle upp på depåstödet så jag ska försöka polera upp det som går och fixa en liten spricka + tvätta o göra rent och snyggt innan helgen.

Den hänger fast i taket um ni undrar.
När du är redo att köra lite så kan du få testa en fjärde... vi kan bytlånas en liten tur om du vill.
Kör:
Kör:
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Fick hem Akrapovic slipon till min idag så imorgon bitti blir det byte 
Det har blivit ca 100 mil hittills på semestern. Fy fan vad skönt att vara hemma hos päronen i Julita ett tag. Där finns det små krokiga vägar precis överallt och bara 200 meter från husknuten.
Har äntligen lyckats vrida ur hojen till max på de tre första växlarna iallafall... :boff:
Det har blivit ca 100 mil hittills på semestern. Fy fan vad skönt att vara hemma hos päronen i Julita ett tag. Där finns det små krokiga vägar precis överallt och bara 200 meter från husknuten.
Har äntligen lyckats vrida ur hojen till max på de tre första växlarna iallafall... :boff:
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Steffo: Du skulle varit med idag då... då hade du fått vrida ur den på ett par fler växlar... jag låg sist och körde då jag ville ta det soft med nya bakdäcket... men jag hörde att nån uppe i täten hade närmat sig 280 på mätaren...
Själv var jag aldrig över 230. 
Kör:
Kör:
- Steffo

Jag kör helst snabbt när jag är ensam. Då slipper man känna sig stressad av andra samt att man själv slipper stressa upp eller hetsa någon annan. Om man ska köra flera så föredrar jag att det går lagom lugnt till så att man inte riskerar att hamna efter om man inte ligger och kör med för små marginaler. 30+ börjar visst rätta till även min hjärna
. Men du och jag kan ju ligga sist och smyga som de gamlingar vi är utan att skämmas 
Testade iofs en snabb fullgasrepa igår på en väg i Tyskland och såg att mätaren visade 271, men då accade det fortfarande hejvilt
.
Testade iofs en snabb fullgasrepa igår på en väg i Tyskland och såg att mätaren visade 271, men då accade det fortfarande hejvilt
Stockholm
hehe, låter vettigt men ibland blir det annorlunda. 
Men i det gänget jag gärna kör med så är du och jag värsta ynglingarna...
Men det går faktiskt inte i idiottempo hela tiden utan oftast bara ganska inspirerad körning, och även väldigt trygg körning. Sen finns det en gyllene regel, du kör för dig själv och inte för andra... alltså gör det inget om du kör lite långsammare då du inte skall kliva över din egen gräns bara för att andra köra mycket snabbare... vi stannar alltid och väntar in alla vid tveksamma korsningar och dylikt.
Kan faktiskt säga att jag känner mig otroligt trygg med det här gänget även fast farten är lite högre än hos vissa andra... men så sker det inga idiotomkörningar, omkörningar i ledet (vill du kliva uppåt/nedåt i ledet så sker det vid nästa stopp) och allmän hänsyn till varandra och de boende på vägarna.
Men i det gänget jag gärna kör med så är du och jag värsta ynglingarna...
Men det går faktiskt inte i idiottempo hela tiden utan oftast bara ganska inspirerad körning, och även väldigt trygg körning. Sen finns det en gyllene regel, du kör för dig själv och inte för andra... alltså gör det inget om du kör lite långsammare då du inte skall kliva över din egen gräns bara för att andra köra mycket snabbare... vi stannar alltid och väntar in alla vid tveksamma korsningar och dylikt.
Kan faktiskt säga att jag känner mig otroligt trygg med det här gänget även fast farten är lite högre än hos vissa andra... men så sker det inga idiotomkörningar, omkörningar i ledet (vill du kliva uppåt/nedåt i ledet så sker det vid nästa stopp) och allmän hänsyn till varandra och de boende på vägarna.
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
Fan vad allt annat känns som en påse nötter efter att man kört en hyfsat snabb motorcykel ett tag 
Senast redigerad av Joakim Olsson den 25 juni 2009, 09:16, redigerad totalt 1 gånger.
- Steffo

Håller med Jocke... Jag var tvungen att ta en tur i tjejens Skoda Fabia för att uppleva att jag hade någon effekt alls i min CTR efter en vecka på hojen!!!
Slänger in en bild som togs i helgen på min leksak.

Stockholm
- Steffo

Tack Thomas
!!!
Din raket är inte så dum den heller. Länge leve skrevraketer!
När ska vi ut och köra då? har du allt i ordning för att åka ut och cruisa?
Din raket är inte så dum den heller. Länge leve skrevraketer!
När ska vi ut och köra då? har du allt i ordning för att åka ut och cruisa?
Stockholm
Vad sägs om att stämma träff på söndag?
Jag kan leda turen och vissa lite sköna svängiga vägar här i norrort.
Kör:
Kör:
Förhoppningsvis, om allt går som det ska, så har även jag införskaffat mig en MC under nästa vecka.
En CBR 600 F Sport står på inköpslistan. Då tänker jag hänga med ut och åka också!
En CBR 600 F Sport står på inköpslistan. Då tänker jag hänga med ut och åka också!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"
-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Härligt Ziggy.
Vore skitskoj att ut och köra med lite hondapolare.
Jag har bränt ca 450mil den här säsongen redan och minst 300 av de är på kurviga vägar och mestadels här i norrort... så jag kan nog visa lite trevliga svängar.
Vore skitskoj att ut och köra med lite hondapolare.
Jag har bränt ca 450mil den här säsongen redan och minst 300 av de är på kurviga vägar och mestadels här i norrort... så jag kan nog visa lite trevliga svängar.
Kör:
Kör:
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Riktigt snygg hoj Steffo! Synd att märket är fel bara.Steffo skrev:Håller med Jocke... Jag var tvungen att ta en tur i tjejens Skoda Fabia för att uppleva att jag hade någon effekt alls i min CTR efter en vecka på hojen!!!
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- Thomas
Vad sägs om att åka mc till lunda den 5 juli och kolla när "bil pojkarna" på hpc kör konbana? Det kanske finns några roliga mc vägar i närheten.
Har blivit förhinder för mig om någon ville haka på... stannar på landet och solar o badar istället.Krister skrev:Vad sägs om att stämma träff på söndag?
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
Var ute och vred på rullen lite ikväll. Tänkte kolla lite prestandasiffrorSteffo skrev:Håller med Jocke... Jag var tvungen att ta en tur i tjejens Skoda Fabia för att uppleva att jag hade någon effekt alls i min CTR efter en vecka på hojen!!!
0-200 går på ca 6sek
OBS! Högst ovetenskapliga siffror! Kollat på digitalmätaren, samt räknat sekunder i huvudet
Tänkte kolla lite tider med racechrono också. Vet inte hur exakt det blir dock.
- Steffo

Hehe! Det är ju inte så att man sitter med ett stoppur i näven och labbar när man kör fullgasacceleration med en 1000-kubisk sporthoj direkt 
Skulle tro att accelerationen 0-200 hamnar på mellan 7-8 sekunder på riktigt om du får en perfekt start.
Det svåra är att hålla nere framhjulet för mig iallafall. Även om jag hänger mina 100 pannor långt upp på tanken och spjärnar emot allt jag kan så far framhjulet rakt upp i luften när det börjar varva lite på 1.an. Nu är ju iofs R1:or kända för att vilja resa. Det kanske är lite lättare att få till bra starter med en CBR.
Skulle tro att accelerationen 0-200 hamnar på mellan 7-8 sekunder på riktigt om du får en perfekt start.
Det svåra är att hålla nere framhjulet för mig iallafall. Även om jag hänger mina 100 pannor långt upp på tanken och spjärnar emot allt jag kan så far framhjulet rakt upp i luften när det börjar varva lite på 1.an. Nu är ju iofs R1:or kända för att vilja resa. Det kanske är lite lättare att få till bra starter med en CBR.
Stockholm
- Steffo

Kul som fan om Ziggy också skaffar hoj! Då är vi ju ett litet HPC-gäng i Stockholm som kan lajja lite på två hjul också!
Stockholm
- Thomas
I fredags kväll fick jag ihop min hoj (cbr 600) med nytt framdäck och nyservad med alla vätskor förutom växellådan. Det blev nästan 20mil körning på fredag kväll och lördag kväll/natt. Hojjen uppträdde mycket bättre med ett nytt framdäck, nu styrde den in bättre och jag fick förtroende för hojjen. Det är väldigt kul med "sport hoj" motorn och chassit är ljusår bättre än den gamla cbx 750 jag övningskört på. jag kunde inte sluta köra i lördags natt när vägarna var tomma så jag började öva på att accelerera fullt genom växlarna och bromsa hårt från höga hastigheter, nu känner jag hojjen så mycket bättre. Effekten skrämmer mig inte längre nu tycker jag den går lagom fort.
Nu känns det som jag aldrig kommer köpa en sportbil för motorcykel är jäla kul och snabba!
Dags att ta en mc träff i stockholm? Ingen som vill åka till lunda på söndag?
Nu känns det som jag aldrig kommer köpa en sportbil för motorcykel är jäla kul och snabba!
Dags att ta en mc träff i stockholm? Ingen som vill åka till lunda på söndag?
Inte för att vara sån men att köra en sväng för att kolla några andra ha skoj i konbana är inte min grej.
Däremot är jag inte främmande för att ta en styrning på kurviga landsvägar nån kväll.
Däremot är jag inte främmande för att ta en styrning på kurviga landsvägar nån kväll.
Kör:
Kör: