tänkte köpa vinterunderhållning
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
God afton.
Jag har aldrig direkt brytt mig speciellt mycket om hemelektronik, hade en gång i tiden ett playstation 1, men blev aldrig direkt fast vid det.
nu har jag en 26" fettoTV med monoljud, och jag bryr mig inte, då jag bara ser lite komedi-serier osv på den. film ser jag på datorn.
Men tanken är att jag nu ska köpa en 47" LCD för typ 10k, vilken jävla djungel! hittade en LG 47LH4000 som kostar 9995:- nu på onoff, efter att ha läst diverse recentioner känns den rätt vettig. trodde LG var skräp, men de flesta verkar nöjda med den. eller har ni andra förslag?
Till TV:n ska jag köpa en spel-konsoll, ett bilspel och en ratt. det jag har i tanken just nu är ett paket från webhallen med ett ps3 slim 250gb ihop med nfs shift för dryga 4000:-, och till detta logitech g25 ratten för 2k som verkar riktigt grym. och sedan spela detta tills GT5 kommer i mars, eller när det nu blir.
Men nu har ju detta forza 3 kommit, och det verkar ju inte dumt alls.. problemet då är att jag inte riktigt har så stor koll på ratt till xbox? och då måste jag ju också köpa en separat bluray, för det lär ju locka om man skaffar en vettig tv. och finns det några mer bilspel som kommer komma till xbox inom snar framtid?
ljud ska jag nog vänta med, jag bor i lägenhet, och då räcker min gamla stereo gott:)
tips och åsikter?
Jag har aldrig direkt brytt mig speciellt mycket om hemelektronik, hade en gång i tiden ett playstation 1, men blev aldrig direkt fast vid det.
nu har jag en 26" fettoTV med monoljud, och jag bryr mig inte, då jag bara ser lite komedi-serier osv på den. film ser jag på datorn.
Men tanken är att jag nu ska köpa en 47" LCD för typ 10k, vilken jävla djungel! hittade en LG 47LH4000 som kostar 9995:- nu på onoff, efter att ha läst diverse recentioner känns den rätt vettig. trodde LG var skräp, men de flesta verkar nöjda med den. eller har ni andra förslag?
Till TV:n ska jag köpa en spel-konsoll, ett bilspel och en ratt. det jag har i tanken just nu är ett paket från webhallen med ett ps3 slim 250gb ihop med nfs shift för dryga 4000:-, och till detta logitech g25 ratten för 2k som verkar riktigt grym. och sedan spela detta tills GT5 kommer i mars, eller när det nu blir.
Men nu har ju detta forza 3 kommit, och det verkar ju inte dumt alls.. problemet då är att jag inte riktigt har så stor koll på ratt till xbox? och då måste jag ju också köpa en separat bluray, för det lär ju locka om man skaffar en vettig tv. och finns det några mer bilspel som kommer komma till xbox inom snar framtid?
ljud ska jag nog vänta med, jag bor i lägenhet, och då räcker min gamla stereo gott:)
tips och åsikter?
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
PS3 är en riktigt vettig maskin med många strängar på sin lyra... Köpte en slim 120Gb för 2500:- för några veckor sedan och det känns som en riktigt bra investering mycket tack vare Blueray.
Bilspel på konsoll är kul. Men jag har fortfarande inte hittat något som matchar Rallisport Challenge II på gamla X-boxen
. Känslan på Hill climb eller rallycrossbanorna är superb!
Bilspel på konsoll är kul. Men jag har fortfarande inte hittat något som matchar Rallisport Challenge II på gamla X-boxen
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Xbox 360 med Forza 3 är min rekommendation, du kan köpa en 360 ratt på OnOff, Elgiganten osv. Det finns också en annan ratt, med separat ratt, pedalställ och växelspak till 360 som är sjuuuuk. Du kan tex välja vilket material du vill ha din ratt i, läder, mocca osv länk: <a href="http://www.fanatec.com/" target="_blank">http://www.fanatec.com/</a>
Btw, den här tråden kommer att sluta som alla andra trådar om ps3 vs x360, dvs massvis med fanboy åsikter från diverse sidor
Btw, den här tråden kommer att sluta som alla andra trådar om ps3 vs x360, dvs massvis med fanboy åsikter från diverse sidor
JDM - all day, every day
- Martin_M

- Bil: del Sol K24
- Namn: Martin Mogren
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Satsa lite mer pengar på en LED TV, du kommer bli sjukt nöjd. i väntan på riktig OLED så är LED-TVn riktigt riktigt bra bild på vad som skall kommas i framtiden, tror inte de kommer någon vettig OLED inom ett år iallafall.
Jämnför min series 6 LCD 46" mot min series 8 LED 40" är som natt och dag näst intill. till LED-tvns fördel såklart.
PS3 är bästa spelaren man kan ha för BD just nu, finns inga andra alternativ. HDMI kabel köper man ju nått billigt för fungerar ju likabra som dyraste.
Jämnför min series 6 LCD 46" mot min series 8 LED 40" är som natt och dag näst intill. till LED-tvns fördel såklart.
PS3 är bästa spelaren man kan ha för BD just nu, finns inga andra alternativ. HDMI kabel köper man ju nått billigt för fungerar ju likabra som dyraste.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
grymt bra tv för dessa pengar
polarn köpte en för 1 månad sen å är sjukt nöjd
<a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396197" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396197</a>
polarn köpte en för 1 månad sen å är sjukt nöjd
<a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396197" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=396197</a>
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Martin_P skrev:Satsa lite mer pengar på en LED TV, du kommer bli sjukt nöjd. i väntan på riktig OLED så är LED-TVn riktigt riktigt bra bild på vad som skall kommas i framtiden, tror inte de kommer någon vettig OLED inom ett år iallafall.
Martin P:
Vem säger att PS3 är bästa BD spelaren? Finns såklart bättre. Om du menar att bättre=billigt så är det lite fel inställning enligt min mening.
HDMI köper man med fördel Clicktronic på kjell o company, fin kvalitet till bra pris. Det plastskräp som följer med är det sämsta man kan ha och en clicktronic för småpengar är väldigt prisvärt och 10gg snyggare. Strax under 300 för 1,5m och priset ökar inte mycket med längden.
Personligen tycker jag LG är skit och anledningen till att folk är så nöjda är för att de just är så billiga och "prisvärda". LGs bästa apparater är inte bäst överlag om jag säger så.
Får en LG 8/10 i test och Pioneers bästa plasma också 8/10 betyder inte det att de är lika bra. Det betyder att de väger in priset i testet och det tycker jag är upp till var och en, det ska såklart nämnas men det ska inte avspeglas i betyget då "dyrt" och "billigt" är något högst individuellt.
Precis som den Jimmy länkar till, en 50" för 8000:- är lågt pris och alla är så glada över den för den kostar ju så väldigt lite. Den är långt ifrån en riktigt bra tv men tekniken går ju framåt så den är ju mkt bättre än en LCD för 3 år sedan men långt ifrån de riktigt bra som finns nu. Du blir säkert nöjd. Den är ju inte full-hd ska ju tilläggas även om det är försumbart.
Philips är inte heller något vidare. Samsung LED är garanterat bättre än konventionell LCD så står du i det valet så kör en LED. LED ger bättre svärta än vanlig bakgrundsbelysning då den kan släcka specifika områden istället för som LCD med vanlig lampa bara försöka stänga ute ljuset.
Jag gillar dock plasma men det är ju personlig smak.
Senast redigerad av Yobaman den 27 oktober 2009, 17:52, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Martin_M

- Kontakt:
Ett PS3 är inte bara BD spelare utan konsoll också. sen är den ju uppgraderingsbar med internetanslutning för ny BD mjukvara, så jag anser att den är bäst hitils.Yobaman skrev:Vem säger att PS3 är bästa BD spelaren? Finns såklart bättre. Om du menar att bättre=billigt så är det lite fel inställning enligt min mening.
HDMI köper man med fördel Clicktronic på kjell o company, fin kvalitet till bra pris. Det plastskräp som följer med är det sämsta man kan ha och en clicktronic för småpengar är väldigt prisvärt och 10gg snyggare. Strax under 300 för 1,5m och priset ökar inte mycket med längden.
Personligen tycker jag LG är skit och anledningen till att folk är så nöjda är för att de just är så billiga och "prisvärda". LGs bästa apparater är inte bäst överlag om jag säger så.
Får en LG 8/10 i test och Pioneers bästa plasma också 8/10 betyder inte det att de är lika bra. Det betyder att de väger in priset i testet och det tycker jag är upp till var och en, det ska såklart nämnas men det ska inte avspeglas i betyget då "dyrt" och "billigt" är något högst individuellt.
Precis som den Jimmy länkar till, en 50" för 8000:- är lågt pris och alla är så glada över den för den kostar ju så väldigt lite. Den är långt ifrån en riktigt bra tv men tekniken går ju framåt så den är ju mkt bättre än en LCD för 3 år sedan men långt ifrån de riktigt bra som finns nu. Du blir säkert nöjd. Den är ju inte full-hd ska ju tilläggas även om det är försumbart.
Philips är inte heller något vidare. Samsung LED är garanterat bättre än konventionell LCD så står du i det valet så kör en LED. LED ger bättre svärta än vanlig bakgrundsbelysning då den kan släcka specifika områden istället för som LCD med vanlig lampa bara försöka stänga ute ljuset.
Menade att HDMI kabeln spelar mindre roll, för det finns många tester som visar att dyra kablar visar lika bra bild som en billig. tidningen M3 gjorde ett test mellan 79kr kabel samt 2500kr kabel och "experterna" upplevde endast lite mindre skärpedjup. då vid ca 30cm ifrån bilden, och vem kollar så nära?
Min favorit TV är Pioneers kuro modeller, men kör samsung LED/LCD i alla fall för finns många anledningar.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
Featherweight
även jag hajjar att 8 stjärnor på LG's inte motsvarar 8 stjärnor på ppioneers dyraste.. men det är just prisvärt jag vill ha, inte det värsta, som sagt, helst under 10 papp..
för 10.000 för man en 40" LED <a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=471326" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=471326</a>
tror ni detta skulle vara bättre än en 46" LCD?
kommer sitta ungeför 3m från tv:n.
för 10.000 för man en 40" LED <a href="http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=471326" target="_blank">http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=471326</a>
tror ni detta skulle vara bättre än en 46" LCD?
kommer sitta ungeför 3m från tv:n.
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Ang Ps3 som bd-spelare så tyckte iaf criterion att den var helt ok i slutet på 2008 - <a href="http://www.engadgethd.com/2008/08/13/cr ... ay-player/" target="_blank">http://www.engadgethd.com/2008/08/13/cr ... player/</a>Yobaman skrev:Vem säger att PS3 är bästa BD spelaren? Finns såklart bättre. Om du menar att bättre=billigt så är det lite fel inställning enligt min mening.
När det gäller hdmi så fungerar det billigaste PRECIS lika bra som vilken annan kabel som helst, 300kr kanske inte är ett rån men för 1.5Meter kabel så är det inte jättebilligt.
Jag betalade 600kr för en 10Mkabel och då var det för att jag fick tag i en clicktronic direkt från lev. (Den kostar 1200-1400 annars).
Hursomhelst, får du bild på din hdmi-kabel så är det klart och du kan andas ut, den är precis lika bra som en dyr kabel.
LCD versus Plasma tänker jag inte yppa mig om då det är mer en fråga om tycke och smak, jag har en LG med skitdålig svärta men jag står inte ut med plasmaskärmars hantering av pixelmappning och att det för mig ser ut som färger "smetas ut" på något vis.
Medlem 427
- Yobaman
Martin P: Jo jag har sett testet.
Charly: Jo jag har inte sagt att den var dålig, jag sa att den inte var bäst. Det var ju det han påstod och det stämmer inte.
Nej det är inte exakt likadant med en standard HDMI plastkabel. Kommer du upp i längd så spelar kabelns kvalitet in om du fortfarande ska ha bild. I detta fall med 1-3m spelar det ingen roll men jag köper såna kablar mycket för utseendet och för att det ändå inte blir några stora pengar. Att dra såna kablar i tv-bänk och så är trevligt. Tex en scart (avskyr scart) är ganska jobbig att hålla på med men en flat scart clicktronic är väldigt följsam och trevlig att handskas med. Finns runda och platta kablar både HDMI, scart och annat.
Charly: Jo jag har inte sagt att den var dålig, jag sa att den inte var bäst. Det var ju det han påstod och det stämmer inte.
Nej det är inte exakt likadant med en standard HDMI plastkabel. Kommer du upp i längd så spelar kabelns kvalitet in om du fortfarande ska ha bild. I detta fall med 1-3m spelar det ingen roll men jag köper såna kablar mycket för utseendet och för att det ändå inte blir några stora pengar. Att dra såna kablar i tv-bänk och så är trevligt. Tex en scart (avskyr scart) är ganska jobbig att hålla på med men en flat scart clicktronic är väldigt följsam och trevlig att handskas med. Finns runda och platta kablar både HDMI, scart och annat.
- Aker
- Bil: Honda NSX 3.0
- Namn: Fredrik Aker
- Kontakt:
Håller med fullt ut!!, Rallisport Challenge II på gamla X-boxen är också mitt i särklass bästa rallyspel jag har kört, kanske inte snyggaste men körkänslan är så jäkla grym!Steffo skrev:Bilspel på konsoll är kul. Men jag har fortfarande inte hittat något som matchar Rallisport Challenge II på gamla X-boxen. Känslan på Hill climb eller rallycrossbanorna är superb!
Har väntat på en efterträdare till 360 men men......
Honda is the shit....not the actual shit but the essencs in shit!
Ja bäst vet jag inte om ps3:an är, då måste man ju ha kriterier att utgå från.Yobaman skrev:Martin P: Jo jag har sett testet.
Jag köper det med formfaktor, vissa kablar är inte direkt följsamma, speciellt inte den 10M-kabeln jag har... stenhård.
Medlem 427
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Håller med fullt ut!!, Rallisport Challenge II på gamla X-boxen är också mitt i särklass bästa rallyspel jag har kört, kanske inte snyggaste men körkänslan är så jäkla grym!Aker skrev:<!--quoteo(post=569371:date=26 Oct 2009, 21:08:49:name=Steffo)--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo @ 26 Oct 2009, 21:08:49) <a href="index.php?act=findpost&pid=569371"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Bilspel på konsoll är kul. Men jag har fortfarande inte hittat något som matchar Rallisport Challenge II på gamla X-boxen. Känslan på Hill climb eller rallycrossbanorna är superb!
Har väntat på en efterträdare till 360 men men......
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vi kanske skulle ta en match någon gång Aker!
jag kan plugga in min gamla X-box igen så kan vi köra skiten ur varandra
Stockholm
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Apropå Vinterunderhållning
Denna mojäng som har funnit ett tag, och jag ska införskaffa en så fort ja bara kan.
snabb förklaring, spela upp filmer upp till 1080P från USB minnesapparat

har sutti å läst om den i flera dagar så nu är det fan dags att man skaffar en
800kr utan wifi 1200med typ
Är det nån här som har en?
<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Denna mojäng som har funnit ett tag, och jag ska införskaffa en så fort ja bara kan.
snabb förklaring, spela upp filmer upp till 1080P från USB minnesapparat

har sutti å läst om den i flera dagar så nu är det fan dags att man skaffar en
800kr utan wifi 1200med typ
Är det nån här som har en?
<object width="425" height="350"><param name="movie" value=""></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.RubNScrape.com
www.RubNScrape.com
- c0k3
- Bil: Honda Jazz-04
- Namn: Marcus Claesson
Lätt det bästa spelet i år!
Fallout 3 Game of the Year Edition

<a href="http://fallout.bethsoft.com/eng/home/ho ... xyNuJXKOtm" target="_blank">http://fallout.bethsoft.com/</a>
Uncharted 2 Among Thieves

<a href="http://www.unchartedthegame.com/U2AT/" target="_blank">http://www.unchartedthegame.com/U2AT/</a>
Fallout 3 Game of the Year Edition

<a href="http://fallout.bethsoft.com/eng/home/ho ... xyNuJXKOtm" target="_blank">http://fallout.bethsoft.com/</a>
Uncharted 2 Among Thieves

<a href="http://www.unchartedthegame.com/U2AT/" target="_blank">http://www.unchartedthegame.com/U2AT/</a>
- NitraM
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 86 times
jag personligen tycker att xbox 360 är skönare konsol än vad playstation är.
jag köpte vanliga xbox när forza motorsport 1 kom ut. för jag ansåg att det spelet hade mer känsla än vad motsvarande GT hade då.
sen fanns det ett par ruggigt coola spel mer till xbox som inte playstation erbjöd.
(självklart fredrik finns det playstation spel som inte xbox erbjuder)
när xbox 360 släpptes så orkade jag spendera över 3000kr för bara konsollen så det jag gjorde var att köpa xbox360 arcade (har ingen hårddisk men minneskort) arcade kostade 1300kr. så då passade jag på att köpa ratt/pedaler för 1700kr, samt forzamotorsport 2. (det vill säga fick det för samma slant som xbox360 med hårddisk kostade)
jag har sparat över 10 spel på mitt arcade och behöver inte köpa nytt minneskort ännu, det enda som är skillnaden är väl att man inte kan tanka hem och lägga spel på någon hårddisk eller musik. (men det finns ju datorer till sånt)
jag ska köpa forza motorsport 3 vilken dag som helst. för att jag VET att forza är mycket bättre än Grand Turismo.
Sen anser jag att Xbox kontroller är mycket skönare att hålla i än vad PS har.
ps: jag rekommenderar också spelet "AMPED" ruggigt bra känsla i det spelet.
hoppas det inte blev för mycket att skriva
jag köpte vanliga xbox när forza motorsport 1 kom ut. för jag ansåg att det spelet hade mer känsla än vad motsvarande GT hade då.
sen fanns det ett par ruggigt coola spel mer till xbox som inte playstation erbjöd.
(självklart fredrik finns det playstation spel som inte xbox erbjuder)
när xbox 360 släpptes så orkade jag spendera över 3000kr för bara konsollen så det jag gjorde var att köpa xbox360 arcade (har ingen hårddisk men minneskort) arcade kostade 1300kr. så då passade jag på att köpa ratt/pedaler för 1700kr, samt forzamotorsport 2. (det vill säga fick det för samma slant som xbox360 med hårddisk kostade)
jag har sparat över 10 spel på mitt arcade och behöver inte köpa nytt minneskort ännu, det enda som är skillnaden är väl att man inte kan tanka hem och lägga spel på någon hårddisk eller musik. (men det finns ju datorer till sånt)
jag ska köpa forza motorsport 3 vilken dag som helst. för att jag VET att forza är mycket bättre än Grand Turismo.
Sen anser jag att Xbox kontroller är mycket skönare att hålla i än vad PS har.
ps: jag rekommenderar också spelet "AMPED" ruggigt bra känsla i det spelet.
hoppas det inte blev för mycket att skriva
Senast redigerad av NitraM den 30 oktober 2009, 13:36, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
- Martin_M

- Kontakt:
Fastnade aldrig för fallout3, bästa spelet kommer ändå på onsdag, nya Ratchet and clank. och strax efter den COD world at war 2
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Om det är spela bilspel du ska göra på TVn så tycker jag att man får bättre upplevelse med större TV. Jag hade valt en 47" alla dagar i veckan jämfört med en 40".
Själv har jag en LG 42" LCD och är hur nöjd som helst, tycker att det är mjukare bild att tita på jämfört med en plasma.
Själv har jag en LG 42" LCD och är hur nöjd som helst, tycker att det är mjukare bild att tita på jämfört med en plasma.
Senast redigerad av Malkolm den 30 oktober 2009, 20:56, redigerad totalt 1 gånger.
- Yobaman
Ja storleken är väldigt viktig. Jag har en 42" Panasonic plasma och min bror har en 50" pioneer. Stooor skillnad på 8" så minst 42" tycker jag. Skulle jag valt 46" hade den kostat ca 4k mer så det var därför jag inte gjorde det men annars självklart större.
Japp, Instabuy på Ratchet & Clank...
och igår ramlade det in en redeem-code till mig på spelet som alla 360-ägare suktar efter men aldrig kommer få.. mohaha..
GOD OF WAR III !!
Sen anser jag att riktiga bilspel kör på 1080P, annars får det vara
och igår ramlade det in en redeem-code till mig på spelet som alla 360-ägare suktar efter men aldrig kommer få.. mohaha..
GOD OF WAR III !!
Sen anser jag att riktiga bilspel kör på 1080P, annars får det vara
Medlem 427
Det är väl ändå CoD Modern Warfare 2 som släpps 10:e Nov?Martin_P skrev:Fastnade aldrig för fallout3, bästa spelet kommer ändå på onsdag, nya Ratchet and clank. och strax efter den COD world at war 2
Själv tycker jag helt tvärt om (LCD/Plasma) fast med samma motivation.malkolm666 skrev:Själv har jag en LG 42" LCD och är hur nöjd som helst, tycker att det är mjukare bild att tita på jämfört med en plasma.
Mjukare, naturligare bild på Plasma...
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
-
Featherweight
är det väldigt riskabelt att köpa en "gråimporterad" samsung-tv?
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
- Martin_M

- Kontakt:
Ja, de flesta butiker i sverige har även problem med att få äkta samsungbildrör eller va de heter i moderna.
Felet blir sk "clouding" på skärmen, små ljusområden som är sjukt iriterande, jag har klarat mig ifrån att få en skitversion, dock håller jag mig ifrån netonet siba och alla internetbutiker.
Mediamarkt köpte jag min LED och Siba LCD tvn, och fick rätt skärm med en gång.
Edit; Man får vad man betalar för...
Felet blir sk "clouding" på skärmen, små ljusområden som är sjukt iriterande, jag har klarat mig ifrån att få en skitversion, dock håller jag mig ifrån netonet siba och alla internetbutiker.
Senast redigerad av Martin_M den 1 november 2009, 16:33, redigerad totalt 1 gånger.
Bil:
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Honda del Sol -95
Honda CR-V 1.6D -16
Lite tvärtom mot vad jag upplevt Martin, vi kollade runt efter en lcd åt polaren, en 46" samsung med bra recensioner i flera svenska & internationella tidningar / siter.
Mediamarkt som jävlas med oss genom att vägra ha internetbutik gör det oerhört svårt att jämföra priset enkelt skulle ha ca 8000 kronor mer än en mindre mediabutik i högsbo... man kan kalla det vad man vill jag skulle dock kalla det för ett rån.
Detta var EXAKT samma skärm, och mediamarkt kunde _inte_ tänka sig att förhandla om priset.
Mediamarkt som jävlas med oss genom att vägra ha internetbutik gör det oerhört svårt att jämföra priset enkelt skulle ha ca 8000 kronor mer än en mindre mediabutik i högsbo... man kan kalla det vad man vill jag skulle dock kalla det för ett rån.
Detta var EXAKT samma skärm, och mediamarkt kunde _inte_ tänka sig att förhandla om priset.
Medlem 427
- Yobaman
Menar du att butikerna bestämmer skärmarna i själva TVn? Hur menar du nu? Alla får sina skärmar levererade från distributören och sen står säljarna på onoff, elgiganten eller whatever och inte vet ett skit om apparaterna de säljer, som vanligt. Menar du att Samsung säljer en TV till tex Netonnet och så sitter det inte en Samsung panel i den? Fattar ingenting.Martin_P skrev:Ja, de flesta butiker i sverige har även problem med att få äkta samsungbildrör eller va de heter i moderna.
Jag köper i det mesta från internetbutiker och många har även fysisk butik som netonnet. Tror du att du får en bättre produkt bara för att den kommer från onoff eller vadå?
Senast redigerad av Yobaman den 2 november 2009, 11:32, redigerad totalt 1 gånger.
Satsa på Ps3:an
Jag har ägt ps1 första xboxet ps2 , xbox360 och nu har jag ps3.. mest nöjd med ps3an, riktig dröm maskin! gränssnittet är sååå mkt bättre än xboxet..
hade xbox360 i 1månad kanske, köpte det mest för att lira forza 2... sålde det så fort ps3an kom ut och har inte ångrat mig för 5 öre..
Dock håller jag med om att 360ins kontroll är skönare än ps3ans.. .men det är en vanesak.. När nya GT5an kommer ut och du köpt xbox360 kommer du ågra dig fett
fyfan va man längtar.. Gt5 ratten som man kan köpa till redan nu har en underbar känsla.. räknar dagarna nu fan
xtra plus för PS3an är bluerayen, Wifi:n ,stora hårdisken , synk möjligheterna till datorn, HDMI, gratis spelande över internet.. etc etc
enda minuset jag kan komma på är kontrollen , och KANSKE priset..
mina egna tankar ofc..
Jag har ägt ps1 första xboxet ps2 , xbox360 och nu har jag ps3.. mest nöjd med ps3an, riktig dröm maskin! gränssnittet är sååå mkt bättre än xboxet..
hade xbox360 i 1månad kanske, köpte det mest för att lira forza 2... sålde det så fort ps3an kom ut och har inte ångrat mig för 5 öre..
Dock håller jag med om att 360ins kontroll är skönare än ps3ans.. .men det är en vanesak.. När nya GT5an kommer ut och du köpt xbox360 kommer du ågra dig fett
fyfan va man längtar.. Gt5 ratten som man kan köpa till redan nu har en underbar känsla.. räknar dagarna nu fan
xtra plus för PS3an är bluerayen, Wifi:n ,stora hårdisken , synk möjligheterna till datorn, HDMI, gratis spelande över internet.. etc etc
enda minuset jag kan komma på är kontrollen , och KANSKE priset..
mina egna tankar ofc..
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- Yobaman
Måste lägga en röst på Xbox. Jag har haft min sedan förra julen och är otroligt nöjd.
Några punkter är först att Forza 3 är så mkt bättre än 2:an och inte bara en naturlig uppföljare utan MYCKET bättre. Jag spelade inte 2:an så mycket för jag tyckte det hade många brister men 3:an är kanon. Just det att man alltid känner skillnad på bilen när man uppgraderar minsta lilla är perfekt i en simulator. Kontrollen är klart bättre design och skönare såklart. PS3 är mera av mediamaskin än xbox som är ren spelkonsoll så det beror lite på vad man är ute efter.
Xbox live guld kostar runt 50:-/månad och det tycker jag är småpengar för att lira allt online och ladda ner demospel osv. Bara WoW kostar ju mer och det är 1 spel..
Elvis: HDMI har även 360 och gränssnittet tycker jag är perfekt men du kanske inte har pysslat med det på ett tag? De ändrade ju det för inte så länge sedan.
Den andra sidan är ju om man nu laddar ner spel som är olagligt. På xbox 360 innebär det alla spel du vill nästan gratis medan på PS3 500-700:- per spel.
Jag tycker det är vansinnigt att spel ska kosta 600-700:-. Det är inte många som är värda det, Gran Turismo är värt det, Assasins creed, Fable, Forza 3, Borderlands och såna riktiga höjdare men ska man bara köpa de allra bästa blir det inte många spel per år. Det är ju en smärre investering om du tänker skaffa dig ett par spel. Jag har iaf inte råd att chansa på ett spel för 600 för att det sen ska visa sig vara skit. Det är rätt många spel som verkar bra men är skit i praktiken. Sen kan du köpa exakt samma spel för 400 till PC men så fort den ska in i konsolen lägger de på 100-200... Varför? Ett jävla sätt tycker jag.
Du kan köpa 360 premium för 2200:- och sen köpa ps3 senare om du vill så har du båda. 4 spel till PS3 så har du ett xbox betalt.
Några punkter är först att Forza 3 är så mkt bättre än 2:an och inte bara en naturlig uppföljare utan MYCKET bättre. Jag spelade inte 2:an så mycket för jag tyckte det hade många brister men 3:an är kanon. Just det att man alltid känner skillnad på bilen när man uppgraderar minsta lilla är perfekt i en simulator. Kontrollen är klart bättre design och skönare såklart. PS3 är mera av mediamaskin än xbox som är ren spelkonsoll så det beror lite på vad man är ute efter.
Xbox live guld kostar runt 50:-/månad och det tycker jag är småpengar för att lira allt online och ladda ner demospel osv. Bara WoW kostar ju mer och det är 1 spel..
Elvis: HDMI har även 360 och gränssnittet tycker jag är perfekt men du kanske inte har pysslat med det på ett tag? De ändrade ju det för inte så länge sedan.
Den andra sidan är ju om man nu laddar ner spel som är olagligt. På xbox 360 innebär det alla spel du vill nästan gratis medan på PS3 500-700:- per spel.
Jag tycker det är vansinnigt att spel ska kosta 600-700:-. Det är inte många som är värda det, Gran Turismo är värt det, Assasins creed, Fable, Forza 3, Borderlands och såna riktiga höjdare men ska man bara köpa de allra bästa blir det inte många spel per år. Det är ju en smärre investering om du tänker skaffa dig ett par spel. Jag har iaf inte råd att chansa på ett spel för 600 för att det sen ska visa sig vara skit. Det är rätt många spel som verkar bra men är skit i praktiken. Sen kan du köpa exakt samma spel för 400 till PC men så fort den ska in i konsolen lägger de på 100-200... Varför? Ett jävla sätt tycker jag.
Du kan köpa 360 premium för 2200:- och sen köpa ps3 senare om du vill så har du båda. 4 spel till PS3 så har du ett xbox betalt.
Senast redigerad av Yobaman den 2 november 2009, 14:55, redigerad totalt 1 gånger.