Ang köp av en s2k

ENBART för motorrelaterade topics
Zippo_
Bil: Evo V
Namn: Samuel Sipola

Tjenare, har lite frågor angående s2000.

Funderar på att åka och hämta en s2k i england nu innan våren, har någon erfarenhet av just s2k i England, något speciellt man bör veta ? (har hämtat min nuvarande Evo i England, så själva import-saken kan jag.)

Sen såg jag i en annan tråd här på forumet att det kan vara rätt trångt om man är lite längre ?
Jag är 1.87 lång och hört att det är på gränsen för att sitta bekvämt i en s2k ? Hade ju varit rätt bra att veta om man får plats innan man åker till England och hämtar en :lol:

Sen undrar jag även om hur den röda färgen är på just hondorna, blir den lätt solblekt eller håller din sig bra med åren ? vet att vissa japanska röda färger brukar blir rätt matta fort(t.ex mr2ans röda färg.)

Tacksam för all hjälp :)

Mvh Samuel
Användarvisningsbild
luckan
Namn: Daniel Lukjanovic

Det måste väl finnas någon bilfirma inte för långt ifrån dig där du säkerligen får "provsitta" om du frågar. På frågan om färgen har jag skitdålig koll, kommer nog aldrig till att äga en röd bil, om den inte har ett emblem med en stegrande häst förstås ;)

Mvh,
Zippo_

luckan skrev:Det måste väl finnas någon bilfirma inte för långt ifrån dig där du säkerligen får "provsitta" om du frågar. På frågan om färgen har jag skitdålig koll, kommer nog aldrig till att äga en röd bil, om den inte har ett emblem med en stegrande häst förstås ;)

Mvh,
Jo det är ju sant, får åka förbi lite honda återförsäljare i helgen och kolla :)

hehe, är nog mest sugen på en vit eller svart med den röda inredningen.

mvh
ylitalo021
Bil: honda s2000
Namn: jani ylitalo

jag hämtade min ifrån england och enda du behöver göra är att byta lyktorna, detta kostar lite och kräver lite meck... 187 cm är gränsfall i denna bil, själv är jag ca 175 och sitter som en kung..
Användarvisningsbild
luckan

ylitalo021 skrev:jag hämtade min ifrån england och enda du behöver göra är att byta lyktorna, detta kostar lite och kräver lite meck... 187 cm är gränsfall i denna bil, själv är jag ca 175 och sitter som en kung..
Tyckte jag satt rätt fint med mina 178 cm när jag hade min s2k...

Det enda alternativet som finns är ju att prova.

Mvh,
Zippo_

luckan skrev:
ylitalo021 skrev:jag hämtade min ifrån england och enda du behöver göra är att byta lyktorna, detta kostar lite och kräver lite meck... 187 cm är gränsfall i denna bil, själv är jag ca 175 och sitter som en kung..
Tyckte jag satt rätt fint med mina 178 cm när jag hade min s2k...

Det enda alternativet som finns är ju att prova.

Mvh,
Menar du dina 178 eller skulle det egentligen stå 187 ? :P

Var på hondacenter i gbg idag, finns inga s2k inne hos någon handlare i närheten :evil:

Ingen i Gbg som har en bil ståendes man kan testsitta i ? :roll:

mvh
Användarvisningsbild
luckan

dessvärre för din del menar jag inte 187 ;)

har du testat o kolla blocket för att se om det finns några i närområdet?

Mvh,
Användarvisningsbild
Cess
Bil: rollerblades:(
Namn: Ceasar Göksu

Härlig bil kan jag säga ! är grymt nöjd med min s2k :)
Jag är 1,85 de e gränsfall och sitter helt ok.(är ganska berdaxlad).Annars är det bara och köpa en annan förarstol som är lägre än oem stolen så lär det kunna gå..vet att något i forumet påpekade just detta att man kan byta stol :)
vet sen att om man är 1.95 lång då ser det ut som man sitter i fosteställning.och de går knappt att sätta sig i bilen om inte taket är ner fällt ! :D haha.

Finns 2 s2k i malmö det är ju inte så värst långt bort annars :
http://www.blocket.se/stockholm?q=s2000 ... &l=0&md=th
Honda S2000 Expert
Zippo_

Fick ett pm av Karlhakan, får provsitta hans s2k :D

Får hoppas det fungerar, isf blir det att hämta en s2k rätt snart :)

Cess: det låter bra :D
Zippo_

sådär, då har man testsuttit en s2k, fick plats utan problem :D

Nu blev man dock lite sugen på att kanske hämta en i tyskland istället, är ju rätt bekvämt att sitta på vänster sida av bilen.
Sen verkar även bilarna överlag vara fräschare i tyskland en i England, någon som har erfarenhet av detta ?
tobbe83
Namn: Tobias Eriksson
Has thanked: 6 times

Ska du sälja den i framtiden är det nog lättare med en vänsterstyrd. Så länge det inte skiljer mycket i pris.
Tobias Eriksson

Civic aerodeck 1.5 *såld*
Användarvisningsbild
Karlhakan
HPC Guld Medlem
Bil: S2000 AP1 2008
Namn: Håkan Nilsson
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Angående tidigare PM

Att länken inte fungerade berodde på att bilen var såld. Inte undra på det en till synes fin S2K -00 med 12000 mil på mätaren för USD 9000 vilket med dagens kurs ungefär är SEK 60K.

Prova istället med www.craigslist.org. San Francisco Bay Area brukar vara en bra marknad. Låt dig inte luras av den enkla designen på Webplatsen, de tycks lägga mer krut på att ha en snabb sida än snygg sida :D

När jag gjorde ett snabbsökaldeles nyss hitta jag flera -00or till -01or för runt USD 9000.- Ska du ta hem en bil från Californien så kan du räkna med ca 7 veckors transport och SEK 25K. Sen tillkommer moms och annat vid införsel i Sverige. Det blir tyvärr svårt att komma under SEK 100K totalt. Då börjar vi närma oss priserna i Tyskland för motsvarande bil. Vid närmare eftertanke så kanske det inte är värt besväret. Utbudet på bilar är dock betydligt större är i Europa.
Håkan Nilsson, Hisingen Göteborg 0709-749475
Honda S2000 AP1 -08 för skoj skull
Honda S800 Cabriolet 1967 under renovering
Honda S800 Kupé 1967 ska renoveras när den andra är klar
Honda Jazz Si brukis (en hjälte)
Användarvisningsbild
Arson
Bil: Civic FK2 2016
Namn: Mattias Aronsson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Jag skulle inte köpa en högerstyrd S2000, känns liksom fel på något vis. Även om jag inte alls hade några problem att köra min Evo V som givetvis var RHD.

Kanske att en time-attack-super-tuning-s2k för enbart bankörning kan vara högerstyrd, men att steka runt med suffletten nere på fel sida känns som sagt bara fel.
//Mattias Aronsson
Zippo_

Arson skrev:Jag skulle inte köpa en högerstyrd S2000, känns liksom fel på något vis. Även om jag inte alls hade några problem att köra min Evo V som givetvis var RHD.

Kanske att en time-attack-super-tuning-s2k för enbart bankörning kan vara högerstyrd, men att steka runt med suffletten nere på fel sida känns som sagt bara fel.
Vad är det för fel med detta ? jag själv ser inget fel i detta, bilen är ju trots allt en japansk bil, då passar det med högerstyrt 8) :wink:
För halva priset gentemot Sverige(och ca 40k billigare en tyskland), så har jag svårt att motivera mig själv till att inte spara dom pengarna och göra något roligt för dom ist :)

Karlhakan: blir en högerstyrd endå, är endå det billigaste alternativet och hämtat bil från England har jag gjort innan, så det är skönt med lite erfarenhet inom området. Tack iaf :)
ylitalo021
Bil: honda s2000
Namn: jani ylitalo

kan hända att du kommer behöva ett coc intyg vid besiktningen ifall du råkar ut för en petig besiktningsman, jag beställde mitt från tjeckien.. tog ca en vecka och kostade 1200:-
Zippo_

ylitalo021 skrev:kan hända att du kommer behöva ett coc intyg vid besiktningen ifall du råkar ut för en petig besiktningsman, jag beställde mitt från tjeckien.. tog ca en vecka och kostade 1200:-
okej, jo det har jag räknat med.

Reggad dock precis in min evo 5a och då nöjde sig bes gubben med ett regnummer på en likadan bil så han kunde ta lite uppgifter från den :)

Mvh
Användarvisningsbild
Stefanius
Bil: Honda S2000
Namn: Jim Stefanius
Kontakt:

Zippo_ skrev:sådär, då har man testsuttit en s2k, fick plats utan problem :D

Nu blev man dock lite sugen på att kanske hämta en i tyskland istället, är ju rätt bekvämt att sitta på vänster sida av bilen.
Sen verkar även bilarna överlag vara fräschare i tyskland en i England, någon som har erfarenhet av detta ?
vet inte så mycket om engelsk importerade s2000 men jag äger en tyskimporterad och den är fruktasvärt fräsh:)
Skriv svar