Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Är FN2 en bra bil?
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
- Been thanked: 1 time
Hej!
Jag funderar på att köpa en FN2 efter att jag provkört en. Den var ju grymt skön att köra, otroligt lätt körd för att vara en bil
i sport segmentet. Den har allt som faller under mina kritetier för en komfortabel bruksbil. Det enda som jag inte hittade var sätesvärmare,
men det får man leva med.
Men sedan fick jag veta att den tillverkades i England. I en fabrik som numer sägs vara nerlagd.
Så till min fråga; Hur bra kvalite är det egentligen på dessa bilar?
Bilar tillverkade i England har ju ett mindre bra rykte om sig och jag har redan hört om några fel på dessa bilar som tex;
Hur är det med växellådan? många verkar ha haft tråkiga bekymmer med 3 ans växel och jag vill inte köpa en ny bil med defekt synkning...
Sedan har jag läst att lacken är urusel, något man bör åtgärda snabbt om man vill ha en fin bil i många år,,, Stämmer detta?
Finns det fler brister med bilen och är det överhuvudtaget en bra bil kvalitetsmässigt?
Den sista frågan är om motorn är tillverkad i england eller i japan?
MVH / David
Jag funderar på att köpa en FN2 efter att jag provkört en. Den var ju grymt skön att köra, otroligt lätt körd för att vara en bil
i sport segmentet. Den har allt som faller under mina kritetier för en komfortabel bruksbil. Det enda som jag inte hittade var sätesvärmare,
Men sedan fick jag veta att den tillverkades i England. I en fabrik som numer sägs vara nerlagd.
Bilar tillverkade i England har ju ett mindre bra rykte om sig och jag har redan hört om några fel på dessa bilar som tex;
Hur är det med växellådan? många verkar ha haft tråkiga bekymmer med 3 ans växel och jag vill inte köpa en ny bil med defekt synkning...
Sedan har jag läst att lacken är urusel, något man bör åtgärda snabbt om man vill ha en fin bil i många år,,, Stämmer detta?
Finns det fler brister med bilen och är det överhuvudtaget en bra bil kvalitetsmässigt?
MVH / David
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag har dieselversionen (FK3) och rent negativt kan jag lista detta:
*När jag sitter som bäst, så skymmer ratten hastighetsmätaren. (Tappade körtkortet, kanske lite pga detta?)
*Lite sämre interiör kvalité med plasten runt fläktkontrollerna m.m som knarrar riktigt duktigt samt att t.ex a-stolparna släpper lite titt som tätt så man får trycka till dom så dom sitter.
*När jag fäller upp sittdynorna bak i låst läge (kontrollerat med muskelkraft) så kan dom ändå ramla ner efter ett tag.
*Det blir väldigt mycket is och snö i fälgarna och hjulhusen bak.
*Stötig men ej sportig (gäller dieseln, Type R är stötig OCH sportig
) i baken, pga stel bakaxel kanske?
*Handbromsspaken känns plastig och sladdrig, stort spel i sidled känns inte så lyxigt direkt.
*En liten glipa mellan grill och huv gör att mycket snö tar sig in under huven och lägger sig som ett fint vitt täcke över hela motorutrymmet.
*Jävla bökigt att byta lampor! Har du inte med dig verktyg, nån liter glykol, lampa och en halvtimme så är det bara att glömma att byta glödlampor när du är ute och åker.
Men det är nog det enda jag har stört mig på under ett halvår som ägare till modern Civic och sen finns det otroligt mycket fördelar som väger upp med råge
*När jag sitter som bäst, så skymmer ratten hastighetsmätaren. (Tappade körtkortet, kanske lite pga detta?)
*Lite sämre interiör kvalité med plasten runt fläktkontrollerna m.m som knarrar riktigt duktigt samt att t.ex a-stolparna släpper lite titt som tätt så man får trycka till dom så dom sitter.
*När jag fäller upp sittdynorna bak i låst läge (kontrollerat med muskelkraft) så kan dom ändå ramla ner efter ett tag.
*Det blir väldigt mycket is och snö i fälgarna och hjulhusen bak.
*Stötig men ej sportig (gäller dieseln, Type R är stötig OCH sportig
*Handbromsspaken känns plastig och sladdrig, stort spel i sidled känns inte så lyxigt direkt.
*En liten glipa mellan grill och huv gör att mycket snö tar sig in under huven och lägger sig som ett fint vitt täcke över hela motorutrymmet.
*Jävla bökigt att byta lampor! Har du inte med dig verktyg, nån liter glykol, lampa och en halvtimme så är det bara att glömma att byta glödlampor när du är ute och åker.
Men det är nog det enda jag har stört mig på under ett halvår som ägare till modern Civic och sen finns det otroligt mycket fördelar som väger upp med råge
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 53 times
Som Mordiiax säger, bra mycket fler fördelar än nackdelar. Den är rolig att köra året runt, roligast att svänga med. Min FN2 passar mig helt perfekt, funkar till allt!
Fabriken i England är inte nedlagd (Rätta mig om jag har fel.), men däremot försäljningen av FN2 i Europa sen de senaste avgaskraven utav EU.
3'an i växellådan åtgärdade dom med nya synkringar från och med 2008års modell.
Om motorn är tillverkad i England eller Japan kan jag inte svara på... Spelar det någon roll?
Nackdelar:
Interiören knarrar tack vare plasten... (Det löste jag med en stereoinstallation som överröstar det hela.)
A-Stolpen skymmer sikten för mig.
Lacken är ganska känslig för stenskott och liknande.
Sikten bakåt är komplett värdelös, man får kolla i backspeglarna om man ska backa.
Tittade fram lite rost i dörrarna, men åtgärdades hos Återförsäljaren. (2009 och framåt ska ha en annorlunda list som förhindrar detta.)
För lätt att köra alldeles för fort med. (VTEC ljudet är beroendeframkallande.)
Ingen sätesvärme, men det spelar ju bara roll på vintern. (Bilen blir varm fort även vid -20 grader.)
Förutom dessa nackdelar som jag ser så är det en fantastisk bil vad gäller att köra och äga.
Fabriken i England är inte nedlagd (Rätta mig om jag har fel.), men däremot försäljningen av FN2 i Europa sen de senaste avgaskraven utav EU.
3'an i växellådan åtgärdade dom med nya synkringar från och med 2008års modell.
Om motorn är tillverkad i England eller Japan kan jag inte svara på... Spelar det någon roll?
Nackdelar:
Interiören knarrar tack vare plasten... (Det löste jag med en stereoinstallation som överröstar det hela.)
A-Stolpen skymmer sikten för mig.
Lacken är ganska känslig för stenskott och liknande.
Sikten bakåt är komplett värdelös, man får kolla i backspeglarna om man ska backa.
Tittade fram lite rost i dörrarna, men åtgärdades hos Återförsäljaren. (2009 och framåt ska ha en annorlunda list som förhindrar detta.)
För lätt att köra alldeles för fort med. (VTEC ljudet är beroendeframkallande.)
Ingen sätesvärme, men det spelar ju bara roll på vintern. (Bilen blir varm fort även vid -20 grader.)
Förutom dessa nackdelar som jag ser så är det en fantastisk bil vad gäller att köra och äga.
Robin Persson |
Vad jag kan säga om min FN2a 2008 årsmodell
Knarrandet finns där tyvärr men det får man leva med. ingen rövgrill, men de åfr jag leva med, stolarna är varam ändå.
annars inga andra tråkigheter, jo synen bakåt, menman vänjer sig.
Ska du göra något på bilen, t.ex. byta till öppet luftfilter så får du ha i åttanke att bilen har LMM
fördelar:
VTEC ljudet orginal är helt ok och beroendeframkallande som sagt.
OTROLIGT SKÖNA STOLAR!!!, mycket utrymme för bakomsittande,
snygg interiör,
helt ok väghållning för att vara orginal
ja you name it
Knarrandet finns där tyvärr men det får man leva med. ingen rövgrill, men de åfr jag leva med, stolarna är varam ändå.
annars inga andra tråkigheter, jo synen bakåt, menman vänjer sig.
Ska du göra något på bilen, t.ex. byta till öppet luftfilter så får du ha i åttanke att bilen har LMM
fördelar:
VTEC ljudet orginal är helt ok och beroendeframkallande som sagt.
OTROLIGT SKÖNA STOLAR!!!, mycket utrymme för bakomsittande,
snygg interiör,
helt ok väghållning för att vara orginal
ja you name it
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Om du köper en FN2 då lär du inte ångra?! Enda bilen på marknaden i som säljer i samma segmentet är Ford RS som är lika hardcore och har körglädje i överflöd men då får man vara beredd att betala 100k till.Blue Machine skrev:Hej!
MVH / David
Att en Japansk bil sätts ihop i Europa är inget konstigt,Toyota,nissan, Mitsu har sina fabriker i Europa. Vw har sina fabriker i Polen,Tjekien,Ungern osv,Porsche i Finland och Österrike...
Det är inget hemlighet att Engelsmän är slarviga och att dom kan inte skruva ihop bilar som Japanare inte ens i närheten! Köper man en FN2 det märker man direkt lite här och där att saker är inte riktigt bra ihopsatta,men det är ingenting farligt när du lämnar bilen på första service dem åtgärdar allt du påpekar men knarr från interiör dem kan inte trolla bort tyvärr.
3 växel är inget du ska tänka på dem har åtgärdat från 2008 som Blitzwing sa.
Lacken är inte så lysande som tex på en Accord men formen på fronten är så utformade att det blir en del stenskott tyvärr.
Jag är nu inne på min andra FN2,när jag sålde min första jag ville ha en lite större bil,men tyvärr det blev inte så det är så svart att hitta en bil som ger så mycket glädje för pengarna(FRS är en men det kostar en del med)
Motor å vxl kommer från Japan.
Ska du har en FN2 sikta på en CW den har diff,jag hade en sådant men sålde och köpte en silver istället orkade inte tvätta hela tiden. Kör man mycket bana då är CW att föredra annars en utan diff är helt ok med...
Lycka till
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
- Blue Machine
Tack för svaren alla!
Så om man ska kpöpa en FN2 ska det vara en 08 eller nyare?
Eller har man åtgärdat synkningen och listen på FN2 06-07 genom garantin?
mvh
Så om man ska kpöpa en FN2 ska det vara en 08 eller nyare?
Eller har man åtgärdat synkningen och listen på FN2 06-07 genom garantin?
mvh
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Blitzwing

Ja fixa en 2008 eller framåt om du ska köpa.
FN2 fanns inte 2006.
Om dörrarna rostar så lägger dom i lite extra färg bara så håller det sig. Men kolla om det är rost, och är det rost där så påpeka det för återförsäljaren om du köper den i en bilhall vill säga.
Långt ifrån alla som har råkat ut för detta:

Vet ej om någon i Sverige fått synkringen fixad på garanti? Har för mig att det inte var ett garanti ärende.
Har för mig att Blom_ vet mer om just det.
FN2 fanns inte 2006.
Om dörrarna rostar så lägger dom i lite extra färg bara så håller det sig. Men kolla om det är rost, och är det rost där så påpeka det för återförsäljaren om du köper den i en bilhall vill säga.
Långt ifrån alla som har råkat ut för detta:

Vet ej om någon i Sverige fått synkringen fixad på garanti? Har för mig att det inte var ett garanti ärende.
Har för mig att Blom_ vet mer om just det.
Robin Persson |
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Kontakt:
Min 08a hade problem med treans växel.
Honda Civic Type R
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
Civic Si Mugen Bride, APR,
FK8
EP3 Injen, Buddyclub Spec, Pioneer, Gas, Sparco, H&R, DC Sports, Hondata, Jackson Racing
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- Blue Machine
Hur åtgärdades det problemet då?
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
I mitt fall har det räckt med att byta växellådsoljan när det börjat märkas och efter det så har det vart "OK". Med "OK" menar jag att det fortfarande finns små tendenser även efter bytet men det har för mig inte vart ett jätte problem och såpas litet att jag inte tänker på det.
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
-
PhR34k

- Bil: Honda Civic Type R
- Namn: Rustem Cures
- Has thanked: 17 times
- Kontakt:
Lämnade på Rosenholtz och de bytte olja, hjälpte inte. Sedan öppna dem någon kopplingslåda? De hjälpte inte så de skulle byta sync, så dom beställde ny sync och skulle återkomma när de fått den. Detta var typ oktober, har ännu inte hört nåt från dem och nu har jag sålt bilen.
Honda Civic Type R
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
FN2 Grand Prix, Milltek
FK2 JRM Stage 3
FK8
S2000 Track/Street
EP3 JDMracing optimerad
Honda E Advance
FK8
- Blue Machine
Okey, så det var ett stort problem för dig då...
Men hur känns det när man ska växla, skrapar synkningen eller är det bara trögt?
Men hur känns det när man ska växla, skrapar synkningen eller är det bara trögt?
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- Blitzwing

Jag testkörde Bloms_ FN2 då han hade monterat KW Coilovers (Visst var det väl så Blom_)?
Och det resulterade i att när jag skulle dundra i 3'an så gick den inte i. Tog tvärstopp och jag fick lägga i den igen.
Men om du är orolig för detta så är ju tipset att satsa på en 2008+ och framförallt testkör bilen du är intresserad av!
Och det resulterade i att när jag skulle dundra i 3'an så gick den inte i. Tog tvärstopp och jag fick lägga i den igen.
Men om du är orolig för detta så är ju tipset att satsa på en 2008+ och framförallt testkör bilen du är intresserad av!
Robin Persson |
-
captain_nemo
Japp. Inte samma byggkvalitet som Made in Japan, men OK.
Jag har varken skrammel eller gnissel från inredningen och inte heller problem med treans växel.
Nackdelar:
Sikt bakåt - man ser fan ingenting
Ganska crappy originalstereo - svår att uppgradera
Motorhuven är en stenskottsamlare - det var en skräck att tvätta bilen häromdagen.
Högt varvtal när man ligger på motorvägen - å andra sidan en skönsång.
En del vägljud, men säg den Honda som inte har det.
Stolarna vet inte hur de var inställda när man fäller tillbaka dem efter att ha släppt in någon i baksätet - lösning: släpp in och ut folk på passagerarsidan
Fördelar:
Motorn - drar från 2500 varv till 8000 varv
Växellådan - klack, klack, klack
Prestandan - man kör ifrån det mesta
Väghållningen - exakt i styrningen och bra väghållning. Kontrollerat understyrd tycker jag
Utseendet - helt unik
Bränsleekonomin - det går att ligga och köra snålt om man vill
Bang for the buck - Vilken annan bil ger dig denna prestanda och väghållning för de pengarna?
Jag har varken skrammel eller gnissel från inredningen och inte heller problem med treans växel.
Nackdelar:
Sikt bakåt - man ser fan ingenting
Ganska crappy originalstereo - svår att uppgradera
Motorhuven är en stenskottsamlare - det var en skräck att tvätta bilen häromdagen.
Högt varvtal när man ligger på motorvägen - å andra sidan en skönsång.
En del vägljud, men säg den Honda som inte har det.
Stolarna vet inte hur de var inställda när man fäller tillbaka dem efter att ha släppt in någon i baksätet - lösning: släpp in och ut folk på passagerarsidan
Fördelar:
Motorn - drar från 2500 varv till 8000 varv
Växellådan - klack, klack, klack
Prestandan - man kör ifrån det mesta
Väghållningen - exakt i styrningen och bra väghållning. Kontrollerat understyrd tycker jag
Utseendet - helt unik
Bränsleekonomin - det går att ligga och köra snålt om man vill
Bang for the buck - Vilken annan bil ger dig denna prestanda och väghållning för de pengarna?
Jörgen Eriksson
Södertälje
Södertälje
För mig är det som att jag inte riktigt får i växeln helt så att den sitter bara halvvägs. En extra koppling och lite mer tryck och det är ok. Det skrapar mao inte. För mig händer detta dock bara när jag slö kör. De gångerna man bombat på lite så har det aldrig vart ett problem.Blue Machine skrev: Men hur känns det när man ska växla, skrapar synkningen eller är det bara trögt?
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
-
blom_
- Bil: Ctr Fn2
- Namn: Martin Blomquist
Jag fick som svar att byte av syncsats inte var garantiärende. Utan olje byttes ist. Det är lite tjurigt men du märker när du provkör hur illa det är. Min är en 07 förresten! Jag valde att åtgärda det själv ist när jag lämnade bort bilen för byte till fetare koppling och diff, så jag har ny syncringar på 3:an och 4:ans växel och lådan är numera som en dröm! Syncsats gav jag ca 2 k för!
Follow your nose your nose knows...
- Blue Machine
Okey, då kanske man kan leva med det om det skulle visa sig efter köp...
Men hur mycket fick du ge för arbetet med synkbytet o diffen?
Men hur mycket fick du ge för arbetet med synkbytet o diffen?
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
-
blom_
Jag är osäker då det var endel annat jobb samtidigt. Men fått pris av
Akt. verkstad innan på runt 7 för koppling, diff och sync.
Men som sakt är ingen katastrof, tar en sec ist för en halv att få i trean bara;)
Bilen i övrigt är klockren måste jag även tillägga, börjar komma riktigt mycket godis till dom nu med! Du kan ju sponsra klubben och bli medlem så kan du se mitt bygge i medlemsforumet(+ alla fina förmåner du får)
Akt. verkstad innan på runt 7 för koppling, diff och sync.
Men som sakt är ingen katastrof, tar en sec ist för en halv att få i trean bara;)
Bilen i övrigt är klockren måste jag även tillägga, börjar komma riktigt mycket godis till dom nu med! Du kan ju sponsra klubben och bli medlem så kan du se mitt bygge i medlemsforumet(+ alla fina förmåner du får)
- Blue Machine
Tack för den infon
Guld värt!
Ja jag har funderat på att bli betalande medlem igen, får nog bli det känner jag.
Men vart finns det godis till fn2, sökt lite utan större resultat?
Ja jag har funderat på att bli betalande medlem igen, får nog bli det känner jag.
Men vart finns det godis till fn2, sökt lite utan större resultat?
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
-
blom_
Hoppa in på civinfo.com sen kollar du under företagsdelen så har du en hel del själv. Kan varmt rekomendera cpl själv, alltid funkat mycket bra!
Och klart du ska bli betalande medlem;)
Och klart du ska bli betalande medlem;)
- Blitzwing

Är absolut skitsvårt att hitta i Sverige.
Kolla lite på dessa sidor:
http://tougedistribution.com/
http://www.cplracing.co.uk/
Kolla lite på dessa sidor:
http://tougedistribution.com/
http://www.cplracing.co.uk/
Robin Persson |
- Blue Machine
Tack så mycket för tipsen, fanns ju mycke godis på dom sidorna 
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Har en helt orörd som jag ska slänga ut på annons då en unge ploppar ut snart 
En 2008 års GT (milano röd) med 4200mil. Utöver GT utrustningen så har den även IPOD/Iphone ingång samt motorvärmare.
Ditec behandlad två gånger och under min ägo inlämnad regelbundet på Ditec för handtvätt.
Just ja, 17" vinterdäck på alufälg.
Finns i Stockholm/Södertälje ifall du e sugen. PMA isf.
Självklart fullservad (precis gjort 4000mila service)
Ta bort detta inlägg ifall de bryter mot nå forumsregler.
//Ali
En 2008 års GT (milano röd) med 4200mil. Utöver GT utrustningen så har den även IPOD/Iphone ingång samt motorvärmare.
Ditec behandlad två gånger och under min ägo inlämnad regelbundet på Ditec för handtvätt.
Just ja, 17" vinterdäck på alufälg.
Finns i Stockholm/Södertälje ifall du e sugen. PMA isf.
Självklart fullservad (precis gjort 4000mila service)
Ta bort detta inlägg ifall de bryter mot nå forumsregler.
//Ali
var och kollade på en 08 som står hos en bilhandlare. Kollade under listen som någon skrev att man skulle och där fanns det lite rost. lägger dom i lite färg där bara? är ju både nybilsgaranti och lackgaranti på bilen. Känns fel att köpa en så pass ny bil som redan visa tecken på att rosta
Marcus Melanoz
- Blitzwing

Melanoz skrev:var och kollade på en 08 som står hos en bilhandlare. Kollade under listen som någon skrev att man skulle och där fanns det lite rost. lägger dom i lite färg där bara? är ju både nybilsgaranti och lackgaranti på bilen. Känns fel att köpa en så pass ny bil som redan visa tecken på att rosta
Så gjorde dom på min bil i alla fall. Än så länge verkar det hålla.
Robin Persson |
- Chrille79
- Bil: CH1
- Namn: Christian Roskjaer
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 20 times
Vi rekade en FN2:a -07 idag (4000mil). Helt brunt under listen ovanför rutan. Bilen är silvrig och säljs av Hedin bil i Ä-holm. Taket var omlackat såg det ut som. Kan bero på dålig arbete. Men se upp med den iaf.
Edit: en liten bild oxå

Edit: en liten bild oxå

Senast redigerad av Chrille79 den 10 februari 2011, 21:07, redigerad totalt 1 gånger.
Gammal räv...
-
Jante
- Bil: Mazda 3 MPS
- Namn: Thomas Hempel
Blitzwing skrev:Melanoz skrev:var och kollade på en 08 som står hos en bilhandlare. Kollade under listen som någon skrev att man skulle och där fanns det lite rost. lägger dom i lite färg där bara? är ju både nybilsgaranti och lackgaranti på bilen. Känns fel att köpa en så pass ny bil som redan visa tecken på att rosta
Så gjorde dom på min bil i alla fall. Än så länge verkar det hålla.
På min la dom i färg å något medel Första gången..
sen kom det igen å nu har jag två nya dörrar..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010
http://www.garaget.org/CTR-Jante
Jag funderar oxå på att köpa en fn2, först var jag inne på en ep3 men har börjat att gilla fn2 mer och mer. Delvis för den känns mer som en allroundbil vilket passar mina behov bättre.
Jag hade tänkt att sikta in mig på en 2007:a, men det låter lite skrämmande med växellådan och rost redan på en så ny bil..
Låter som att man ska köpa bilen från en bilhandlare istället för privat om det skulle dyka upp rost?
Jag hade tänkt att sikta in mig på en 2007:a, men det låter lite skrämmande med växellådan och rost redan på en så ny bil..
Låter som att man ska köpa bilen från en bilhandlare istället för privat om det skulle dyka upp rost?
Michael Wahlgren
Honda Civic TYPE R -04
Volvo V40 T4 Trophy -03 såld!
Honda Civic 1.6 VTI -00 såld!
Honda Civic 1.4 -96 såld!
Honda Civic TYPE R -04
Volvo V40 T4 Trophy -03 såld!
Honda Civic 1.6 VTI -00 såld!
Honda Civic 1.4 -96 såld!
- Blitzwing

Jante, det där var bra att veta, för kommer rosten tillbaka på min bil så lär jag ju kliva över lik för att få nya dörrar. 
mwhalgren: Testa bilen och kolla igenom den ordentligt innan du slår till. Sen bör väl garantier gälla såvida dem inte gått ut även om du köpt den begagnad av en privatperson? Eller har jag fel?
mwhalgren: Testa bilen och kolla igenom den ordentligt innan du slår till. Sen bör väl garantier gälla såvida dem inte gått ut även om du köpt den begagnad av en privatperson? Eller har jag fel?
Robin Persson |
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Gällande rosten så gäller garantin på genomrostning i 12 år förutsatt att bilen kontrollerats årligen av aukt Hondaverkstad.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)