Prelude 2.2 VTI Svensksåld -97 21000kr
Honda Prelude 2.2 VTI säljes
Svensksåld
Stora motorn på 185hk, 0-100 på 7.2 enligt uppgift.
Manuell växellåda
Fullt fungerande AC
Glastacklucka
Sommardäck på original 16-tums aluminiumfälg, 4-5mm kvar.
Dubbade vinterdäck på plåtfälg, mycket mönster kvar.
CD-spelare med AUX-ingång.
Besiktigad till 20130501
Alla nycklar finns.
Servicebok fram till omkring 15000 mil, därefter servad av mig. Kvitton på olja och filter med mera finns.
Nya tändstift
Nya bromsbelägg runt om. När dessa byttes smörjdes oken upp också, i förebyggande syfte.
Fräscha skivor.
Slavcylinder till kopplingen bytt på verkstad för något år sedan. Kopplingen känns bra.
Batteri bytt för två år sedan.
Hel och ren inredning.
Den går precis som den ska, och min bedömning är att den är i bra skick mekaniskt.
Tidigare ägare finns också här på klubben.
Nu till det tråkiga:
Båda bakskärmarna är rostiga. Detta är tyvärr ett vanligt problem på Prelude. Den är fin undertill, så problemet är bara begränsat till bakskärmarna.
Backspegelglaset på förarsidan är sprucket. Detta är dock billigt och enkelt att byta, men det stör inte så mycket och den gick igenom besiktningen med detta senast.
Priset är satt så att nästa ägare ska ha utrymme att åtgärda detta och ändå göra en bra affär.
Byten är inte intressanta.
Jag skickar gärna fler bilder och upplysningar via mail. Finns annonsen kvar är bilen kvar.
Pris: 21000kr för folk härifrån, men då är det prutat och klart.
Länk till Blocketannons: Annons
Svensksåld
Stora motorn på 185hk, 0-100 på 7.2 enligt uppgift.
Manuell växellåda
Fullt fungerande AC
Glastacklucka
Sommardäck på original 16-tums aluminiumfälg, 4-5mm kvar.
Dubbade vinterdäck på plåtfälg, mycket mönster kvar.
CD-spelare med AUX-ingång.
Besiktigad till 20130501
Alla nycklar finns.
Servicebok fram till omkring 15000 mil, därefter servad av mig. Kvitton på olja och filter med mera finns.
Nya tändstift
Nya bromsbelägg runt om. När dessa byttes smörjdes oken upp också, i förebyggande syfte.
Fräscha skivor.
Slavcylinder till kopplingen bytt på verkstad för något år sedan. Kopplingen känns bra.
Batteri bytt för två år sedan.
Hel och ren inredning.
Den går precis som den ska, och min bedömning är att den är i bra skick mekaniskt.
Tidigare ägare finns också här på klubben.
Nu till det tråkiga:
Båda bakskärmarna är rostiga. Detta är tyvärr ett vanligt problem på Prelude. Den är fin undertill, så problemet är bara begränsat till bakskärmarna.
Backspegelglaset på förarsidan är sprucket. Detta är dock billigt och enkelt att byta, men det stör inte så mycket och den gick igenom besiktningen med detta senast.
Priset är satt så att nästa ägare ska ha utrymme att åtgärda detta och ändå göra en bra affär.
Byten är inte intressanta.
Jag skickar gärna fler bilder och upplysningar via mail. Finns annonsen kvar är bilen kvar.
Pris: 21000kr för folk härifrån, men då är det prutat och klart.
Länk till Blocketannons: Annons
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
sjukt att denna inte blivit såld! hade slagit till direkt om ja bara fått sålt min, men tyvärr verkar beg marknaden vara helt död just nu 
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
- Been thanked: 1 time
behöver du inte sälja den så sänk inte! inte lönt. du kan säkert få 15k för den men vänta hellre på rätt köpare! tråkigt att bilmarknaden e så död som den är =(
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
www.garaget.org/sk8micke
Hej Micke,
Det har du rätt i, och jag tänkte inte sänka den mer. Har redan fått en massa mer eller mindre seriösa bud på Blocket på sådana summor och lite till. Den får vara kvar tills rätt köpare dyker upp, det är faktiskt därför jag gärna sätter ett lägre pris här än på Blocket. Jag ser hellre att den kommer till ett bra hem än att jag blir av med den imorgon
.
Ha en trevlig kväll!
Det har du rätt i, och jag tänkte inte sänka den mer. Har redan fått en massa mer eller mindre seriösa bud på Blocket på sådana summor och lite till. Den får vara kvar tills rätt köpare dyker upp, det är faktiskt därför jag gärna sätter ett lägre pris här än på Blocket. Jag ser hellre att den kommer till ett bra hem än att jag blir av med den imorgon
Ha en trevlig kväll!
-
NeMoo
- Bil: Civic ek3
- Namn: Robert Rodinsson
Helt rätt
Det är väldigt mycket bil för pengarna. Fantastiskt skön motor och mycket välbyggd bil.
Du gör rätt i att vänta på rätt köpare.
Det är väldigt mycket bil för pengarna. Fantastiskt skön motor och mycket välbyggd bil.
Du gör rätt i att vänta på rätt köpare.
Nuvarande bilar:
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..
Civic Ep2 -04 Går snålare men skramlar mer
Civic FK2 -10 wa wa wee wa wa
Gamla bilar;
Accord -00 *såld*
Civic Ek3.5 -96 Dumt att sälja
Civic ED7 -89 Boyakasha
Civic Ek3 -96 Oldskool...
Luder BB6 -98 händer inte så mycket..