Problem med montering av seibons kolfiber mugen vinge till e

Frågor om motor, drivlina, fälgar, däck etc. ställer du här
adnerhill
Bil: ep3 type r
Namn: karl johan adnerhill
Kontakt:

Tja alla! Köpte en seibon mugen vinge förra veckan som jag självklart ville montera direkt! Hålen på ovansidan av vingen passade super men längst ner på båda sidorna fattades infästningarna kändes de som om man jämnför med original! Vilket gör att vingen kan röra sig upp och ner eller hur man ska beskriva det... någon som har någon erfarenhet av detta problemet?

Mvh karl johan
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Seibons vinge är ju gjord för amerikanska EP3 som har en lite mindre vinge med färre infästningar.
Har inte monterat någon själv så kan inte säga exakt hur man löser det enklast, men dubbelhäftande tejp kanske :)
adnerhill
Bil: ep3 type r
Namn: karl johan adnerhill
Kontakt:

fonzeka skrev:Seibons vinge är ju gjord för amerikanska EP3 som har en lite mindre vinge med färre infästningar.
Har inte monterat någon själv så kan inte säga exakt hur man löser det enklast, men dubbelhäftande tejp kanske :)
Aha... får ta o prata med leverantören isåfall för de är ju inte direkt ok att dom säljer de o skriver de ska passa type r en :)
qbz
Bil: s2000
Namn: Victor Berg

Använd de övre festerna och täppigen de nedre. Sen kan du använda dig av någon typ av tjockare tejp vid rutan om de värkar passa dåligt. Själv använde jag bara övre utan några problem alls.
Användarvisningsbild
K.Larsson84
Namn: Kristoffer Larsson

Det finns ju specielt lim för att montera typ vingar hade själv det på min wv firmabil vet dok ej var man köper det då det följde med till min då man inte hade några skruvar alls till den för montering dok är din vingen betydligt störe/vindfång då den ska skapa mer mark tryck medans den jag hade var mer styling men har du två bulta i borde det räcka + lim
Blicken, pilen, filen...

Nuvarande Bilar:
Ingen

Tidigare bilar:
Accord Tourer Type-s
Honda Ep3 - 02
Honda S2000 -07
Nissan S13
audi TT 225hk -00
Volvo 850 GLT
Skriv svar