Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Problem med montering av seibons kolfiber mugen vinge till e
-
adnerhill
- Bil: ep3 type r
- Namn: karl johan adnerhill
- Kontakt:
Tja alla! Köpte en seibon mugen vinge förra veckan som jag självklart ville montera direkt! Hålen på ovansidan av vingen passade super men längst ner på båda sidorna fattades infästningarna kändes de som om man jämnför med original! Vilket gör att vingen kan röra sig upp och ner eller hur man ska beskriva det... någon som har någon erfarenhet av detta problemet?
Mvh karl johan
Mvh karl johan
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Seibons vinge är ju gjord för amerikanska EP3 som har en lite mindre vinge med färre infästningar.
Har inte monterat någon själv så kan inte säga exakt hur man löser det enklast, men dubbelhäftande tejp kanske
Har inte monterat någon själv så kan inte säga exakt hur man löser det enklast, men dubbelhäftande tejp kanske
-
adnerhill
- Bil: ep3 type r
- Namn: karl johan adnerhill
- Kontakt:
Aha... får ta o prata med leverantören isåfall för de är ju inte direkt ok att dom säljer de o skriver de ska passa type r enfonzeka skrev:Seibons vinge är ju gjord för amerikanska EP3 som har en lite mindre vinge med färre infästningar.
- K.Larsson84
- Namn: Kristoffer Larsson
Det finns ju specielt lim för att montera typ vingar hade själv det på min wv firmabil vet dok ej var man köper det då det följde med till min då man inte hade några skruvar alls till den för montering dok är din vingen betydligt störe/vindfång då den ska skapa mer mark tryck medans den jag hade var mer styling men har du två bulta i borde det räcka + lim
Blicken, pilen, filen...
Nuvarande Bilar:
Ingen
Tidigare bilar:
Accord Tourer Type-s
Honda Ep3 - 02
Honda S2000 -07
Nissan S13
audi TT 225hk -00
Volvo 850 GLT
Nuvarande Bilar:
Ingen