Honda Civic Shuttle - Antal kvar i Sverige
- Lärfors

- Bil: 89 Civic Shuttle (EE2)
- Namn: Andreas Lärfors
- Has thanked: 443 times
- Been thanked: 302 times
Hej! Fick nyligen den här informationen från Transportstyrelsen efter förfrågan, tänkte att det kunde vara kul för andra att veta hur många som finns kvar av den lite ovanligare Civic modellen Civic Shuttle (EE2):
Köpte själv en Shuttle 1500 GL tidigare i år, och att de var ovanliga visste jag, men att det var så få kvar i landet var ganska överraskande.Hej!
Jag hittar 14 st fordon (+ 1 st som är ägda av reklamspärrade personer) registrerade som HONDA CIVIC SHUTTLE 1500, årsmodell 1988-1991
Jag hittar 45 st fordon registrerade som HONDA CIVIC SHUTTLE 1600, årsmodell 1988-1991
Jag hittar 2 st fordon registrerade som HONDA CIVIC SHUTTLE utan någon mer beteckning, årsmodell 1988-1991
De fördelar sig på årsmodell enligt följande:
Årsmodell - Antal
1988 - 19
1989 - 43
Det kan finnas fler, men de är i så fall registrerade på något annat sätt. Att det ser så olika ut i registret beror på att registreringarna sker manuellt och det skapar stort utrymme för registrerarens egna tolkning av den ursprungliga fordonshandlingen. Hur det ser ut i registret beror alltså på hur den som registrerar knappar in informationen i Vägtrafikregistret - med stavfel och allt. Eller med andra ord – två identiska fordon kan se lika, snarlika eller helt olika ut i Vägtrafikregistret efter registrering och det är därför svårt för oss att säga exakt hur många som finns av en viss modell.
Andreas Lärfors : IT ansvarig
- nenilsson
- Bil: Civic VT
- Namn: Emil Nilsson
Köp denna, ser tokfin ut.Kasper skrev:Jag vill ha en
https://www.blocket.se/halland/Honda_ci ... w=3&last=1
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
Sthlm
Civic VT