Mycket köra och få incidenter, kan inte bli så mycket bättre
/Jocke
Vi åkte till pizzerian på eftermiddagen och frågade om det var möjligt att ringa in en beställning på ~30 pizzor vid 18:00 tiden. Dom vred och vände på sig rejält vid förfrågan men sa att efter kl 20 så skulle dom kunna leverera. När vi väl började ringa så gick dom inte att nå. Vi försökte från olika telefoner men ingen respons. Ungefär som om dom lagt av luren så efter 40 minuter så var det inte längre någon vits att försöka beställa 30 pizzor och sedan sitta och vänta på dom där på banan så det blev var man för sig själv. Tråkigtlowpass skrev:Skitkul var det i år!
Äntligen fick jag köra lite på Mantorp.
Blev en del varv med Legenden, som visade sig trivas väldigt bra på banan trots fullsatt bil alla gånger
Vad hände med pizzan kvällen innan?
Hur fan fick man böter i Hallunda?
Och Sjögestad bordell erbjöd ingen frukost till mig i år. Trots mailkontakt en vecka innan. Aja baja...
Då vi saknar någon stor och tydlig informationskanal som kan nå ut till samtliga förare under dagen så ligger det på var och en att efter en incident på banan som strular till körningen besöka huvudposteringen för att få information om hur körschemat ligger. Om det förskjuts eller snarast möjligt ställs rätt.Bullet--- skrev:
Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.
Nu är ju inte du med i styrelsen längre men kanske ha en chat i Facebook messenger eller whatsapp där meddelanden går ut under dagen tex vid olyckor, schemaförändringar etc kan framkomma vore trevligt.Mordiiax skrev:Då vi saknar någon stor och tydlig informationskanal som kan nå ut till samtliga förare under dagen så ligger det på var och en att efter en incident på banan som strular till körningen besöka huvudposteringen för att få information om hur körschemat ligger. Om det förskjuts eller snarast möjligt ställs rätt.Bullet--- skrev:
Om jag ska säga något som kan tyckas vara negativt så var det indelningen av grupperna strax efter 12. Vet inte om jag missat något men det verkade inte vara viktigt att hålla sig i sin egen grupp vilket gjorde att jag missade körtid. Visste helt enkelt inte när jag kunde köra då det var blandat eller ej i ordning. :/ Gick ej att se på bilarna i depån vilken grupp som skulle köra. Vet att vissa hade satt sig i alla grupper men det var en hel del bilar som var uppskrivna som enbart A1,A2 eller B i samma kö. Som sagt. Jag kan ha missat något. Vad jag vet så skulle det vara open pitlane efter 15.00.
Det blev i det här fallet tre A-pass på raken men jag sa att även B-förare får köra på A-passet men under A-passets premisser (ingan tidtagning, passagerare tillåten och med omkörningar på rakorna endast) för att dom inte ska missa för mycket körning.
Då det var omkring 15 bilar totalt som linade upp efter lunch vid A1 så fick även A2 hoppa med och köra för att fylla upp och ge mycket körtid.
Så nästa år är du välkommen fram och prata med personen uppe på huvudposteringen så får du garanterat vettiga besked omedelbart för att maximera bantiden

Nu är det inte riktigt så det funkar och det är för allas bästa.robber skrev: Nästa gång så ska jag ha en knepig kombination av bokstäver på mina rutor så man är heltäckt och slipper få svart flagga.
/R

Trist att folk inte kommer på sina flagppass.pasen skrev:Det enklaste och förmodligen det bästa är att ha en tavla med tider som går att justera och kanske en speaker i kombination. Men det krävs folk för sådant och att folk faktiskt går och tittar. Vi hade en whiteboard som vi valde att ställa vid lineupen istället. Vi är för få folk som engagerar sig för att hålla riktigt hög standard. Kansliet stod dessutom tomt och obevakat stora delar av dagen då vi fick lämna det för att täcka upp flaggvakter som valde att skita i sina pass utan att höra av sig.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Då va det vi som jagade varanda lite jubasti skrev:Fixxe: ja det gjorde jag

Min bil hade alla de olika passens bosktäver på sig, för jag skulle filma passen samt körde lite Taxi.oskar skrev:Dom som hade fler än en kombination på bilen var antingen ringtaxi eller hade fler än en chaufför under dagen.
... och tjejen min sandar...lowpass skrev:Mordiiax skrev:Dom få gångerna jag hann ta upp telefon
Plowpass...
Jag bjuder på denna Turbobulten
Fan va tråkigt, såg det att du var inne i depån mycket och få varv på banan. Hade hoppats på att se fullattackKraft skrev:Bra arrangerat som vanligt.
Det gick dåligt för mig, först märkte jag att dumpventilen hade pajat och släppte ut laddtryck på höga varv.
Sen lyckades shellmacken som jag fyllde på min soppadunk på ha bensin i sin e85 tank, så det va bara åka hem.

Får man använda dina bilder?vikingson skrev:kommer uppdatera detta inlägg allteftersom![]()
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
Absolut, go for it!robber skrev:Får man använda dina bilder?vikingson skrev:kommer uppdatera detta inlägg allteftersom![]()
lite "Depåhäng"
https://files.fm/u/wq2yt997
"redigerade" Parisarn
https://files.fm/u/4mxchhaz
/R